Gå til innhold

Min kjæreste var utro i tidligere ekteskap - usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Er sammen med en herlig mann, vi har vært sammen et års tid og har det veldig bra.

Han har tidligere vært gift i 12 år og vært utro minst 5-6 ganger.

Dette har ikke vært noen hemlighet mellom oss, han har forklart utroskapet med at han og kona aldri skulle ha vært gift, kommunikasjonen var svært dårlig, det var ingen nærhet og ingen kos. De hadde barn og han holdt derfor ut i dette dårlige ekteskapet så lenge.

Han og jeg har det fantastisk sammen på alle måter. Vi snakker om å flytte sammen og få barn. Han sier han aldri elsket kona si som meg og at han var ung og umoden da de giftet seg.

Nå sliter jeg med vonde tanker om dette som har skjedd i hans fortid. Vil han gjøre det samme med meg dersom vi har en dårlig periode? Han sier han ikke fikk nærhet og ømhet og derfor søkte det andre steder. Jeg synes han burde ha skilt seg før han var sammen med andre.

Holder på å bli gal av tanker. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Ingen råd. Ville ikke klart å være sammen med han selv.

Klarer ikke se en eneste god grunn til å være utro.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg synes det er for lett å si at en gang utro - alltid utro. Dersom det føles rett for deg, kan jeg ikke se noen grunn til ikke å satse på denne mannen. Tror ikke han ville vært så åpen om sitt tidligere utroskap, hvis det var noe han hadde store planer om å gjenta.

Folk forandrer seg!

Skrevet

Jeg hadde ikke greid å stole på han overhodet. Hva om forholdet deres en gang havner i en dårlig periode hvor dere ikke får så mye tid tilhverandre osv.. kommer du ikke da til å lure på om han er utro mot deg også, siden han ikke "får det han trenger" av forholdet?

Skrevet

En gang utro - alltid utro....har jeg ingen tro på.

Det er flere faktorer som spiller inn når man er utro tror jeg enn bare det at man ikke klarer å holde seg på matta for å si det sånn.

Hvis kjæresten din hadde et dårlig samliv og de i utgangspunktet aldri skulle ha vært sammen, så tror jeg mye av forklaringen i hans sidesprang ligger der.

Du må bare finne ut om du klarer å legge hans tidligere sidesprang bak deg, som han forøvrig ikke har gjort mot deg, men mot sin eks, og om du føler at han er til å stole på og satse på.

Skrevet

Du får passe på å alltid gi nok nærhet og kos da. Så får du håpe det holder, og at det ikke dukker opp andre årsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...