Gå til innhold

hjemmelagde julegaver

Gjest Fi fi la Belle

Anbefalte innlegg

Gjest Fi fi la Belle

hva lager du av julegaver i år?

gøy å høre hva folk lager og masse inspirasjon å hente

jeg lager:

italiensek småkaker som jeg pakker inn i kremerhus og gir til bestemor

tovede tøfler til min søster og hennes mann

lemoncurd til pappa.. men det må jeg lage nærmere jul da det ikke har verdens beste holdbarhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyller ulike krukker av glass med spesielle sorter te :)

Strikker slike lange luer, som smalner mere og mere og som er så lange at du får sjerf av de i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maler trefat i julerød, og stempler på søte julemotiver. Oppi skal jeg sette bl.a. hjemmebakte makroner i gammeldagse papirposer, vin, kaffe, røkelse, lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhåpentligvis så blir det hjemmelaget konfekt i år og. Har tatt vare på fine glass (fetaostglass feks) gjennom året, med et lite tøystykke og et bånd så blir det sint så :) Bruker å gi det til venner sammen med noe annet spiselig/drikkelig, og til besteforeldre som har alt og ikke ønsker seg noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får tid, så blir det hjemmelagde såper og brente mandler i år også. Legger dem ved som små tilleggsgaver til "hovedgaven" de får. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_iekisch_*

I år skal jeg lage...

- lys

- grytekluter og duk (har akkurat lært å hekle)

- lamper

- julekort

- kjøleskapsmagneter

- fargestifter

- survivalkits

- nøkkelhengere (barna som skal lage)

- presskannefrakk

- nålepute

- uro

- klokker

jeg har samlet bilder og hvordan å gjøre det her :)

www.diyredesign.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år så lager jeg tovede tøffler til en kamerat og "husmortips"-bok til min storesøster og venninne (tips fra "ditt beste husmortips"-tråden fra her på kvinneguiden). Lillesøsteren min skal få en stor bilderamme med bilder av oss og noen små utdrag fra sangtekster som betyr noe for oss begge.

Så har jeg tenkt til å sy sånn pose til å putte plastikkposer i, muligens med koslige og passende motiv på. Vurderer også å lage julekaker som folk skal få i dekorerte kakebokser.

Syntes hjemmelagede gaver, som passer til mottakeren, er de kjekkeste gavene å gi og få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke en flettelue til en venninne og flettevotter til en annen. Har planer om å bake sjokoladecookies og ha i julestoff/boks el.l for å gi til kolleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strikket genser til gudbarnet mitt og lillebroren (samme sort, men en med rosa mønster og en med blått). Strikket vest til en venninne (veeeldig fin). Nå holder jeg på med tovede tøfler som blir litt spredt rundt i pakkene. Og muligen blir det hjemmelaget eggelikør i fine flasker med selvproduserte etiketter :) Jul er gøy :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Jeg lager kalender til flere hvert eneste år. Halve A4-ark i ulike farger settes sammen med en pent bånd. Fine minner i form av bilder fra året som er gått, festes på, sammen med kommentarer, søte dikt og visdomsord. Enkelt, men en fin gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte billige flettekurver å stappa de med spa ting, skrubbehansker, såpe, kremer osv...Knytte på en søt sløyfe, og tok CØLOFAN over det hele å pakket inn...lekkert og nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker; sokker, skjerf, sjal og sånt, i litt ekstra eksklusivt garn som er vakkert og supermykt.

Gjennom året gir jeg ofte hjemmelaget syltetøy og denslags i glass med tøy"lokk" og sløyfe, som vertinnegave ved uformelle sammenkomster.

Rettesnoren min er 1) at det jeg lager skal kunne brukes, helst til hverdags, og jeg må selv ha lyst til å bruke det, og 2) det skal se ganske forseggjort ut, slik at det synes at ligger en omtanke i gaven "selv om" den er hjemmelaget.

Folk blir stort sett glade for det, føler jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nissemor_*

Jeg strikker sokker i glade farger, både til store og små.

Norgesglass fylt med brente mandler og bokser med forskjellig hjemmebakt er populært til de som ikke baker selv.

Hjemme"snekret" røkelse med stjerneanis, kanel og tørre små rosenknopper, er også hyggelig å gi bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...