Gå til innhold

Godtesugen....

lillema

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på snart 19, og lurte på om det er noen her som har noen gode råd å komme med i "kampen mot goderiet..." Jeg småspiser nemlig godteri støtt og stadig, og det gir utslag på huden min.... (det er IKKE pga slanking...).

Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke skal gjøre det, men gang på gang så sprekker jeg... :( (Det vil si at jeg nesten ikke kommer igang før jeg spiser igjen...)

Jeg er ikke ute etter å ikke spise godteri i det hele tatt, men å ha en dag i uka eller no som det er greit... (Er jo redd for sukkersyke også....)

Klem fra

meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har hørt at bananer skal dempe godtesuget. Har ikke prøvd selv, men det er jo vært et førsøk? Har også hørt at noen tar Krom for å dempe suget, tror du får kjøpt det på helsekosten icon_smile.gif Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et preparat som heter bio-crom som du får kjøpt i Heslekost butikker.

Mangler du krom i kroppen får du som oftest veldig søt trang, og umotivert hunger. Jeg har prøvd disse og er ikke helt sikker på om de virket. Men jeg hat i alle fall holdt meg moderat unna sjokolade.

Men har du nok krom, tror jeg at disse tablettene ikke har noen virkning..

Det skader ikke å prøve!

klem fra meg12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du !!!

For all del: Slutt å drikke cola-light og lignende som vil gi deg ytterligere søthunger på sikt !!! Alt med kunstige søtningsmidler vil bidra til å øke søt-trangen din desverre... icon_frown.gif

Men chrom, det er et fint mineral- - og mange av oss har for lite av det ! Tipper at DU er blant dem (jeg også)SIDEN DU HUNGRER ETTER SØTT!!! Det viser seg nemlig slik.

Kjøp Bio-chrom på helsebutikk, følg anviningen bak på pakken, men du kan også ta 2 stk hvis 1 ikke hjelper, men ikke flere enn 2 pr. dag!!! Og ta de i forbindelse med måltid hvis du har lett for å bli kvalm.

F. eks: Til frokost og middag.

Merker muligens virkning etter 1 uke vil jeg tro...icon_smile.gif

Men det aller viktigste du kan gjøre i kanpen mot søthungeren er å droppe alt med kunstige søtningsmidler, bruk heller FRUKTOSE istedenfor sukker og suketter. Det er helt naturlig fruktsukker. (Må forøvrig ikke forveksles med druesukker.)

Fruktose fåes kjøpt i helsekostforetninger !!! (Ikke glem Chrom):-)

Lykke til med jakten på et mindre søtt, MEN allikevel et BEDRE liv !!! icon_wink.gif

Vennlig fra Venus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må prøve på, er å endre vanene dine.

Dersom du vender deg til å spise sunt istedet for godteriet, så er det det du til slutt får lyst på også.

Høres kanskje helt på jordet ut, men det fungerer iallefall slik med meg.

Du må være litt "tøff" icon_wink.gif i starten, så blir det naturlig å ta et eple isteden for sjokoladen etterhvert, tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp meg til å stagge lysten på sjokolade var å pusse tennene når sulten gnagde. icon_rolleyes.gif tenker du sikkert, men det er helt sant ! Fikk tipset av en venninne, og det hjalp henne også icon_smile.gif STÅ PÅ12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere!

Takk for svar, og et par kommentarer følger... Jeg har prøvd krom (ikke bio krom, men det som ho i helsekosten anbefalte...), og har ikke merka store virkningen... Cola light osv, drikker jeg ikke (drikker ikke brus, det er ikke noe problem...). Men tannpusse trikset skal jeg prøve! (selv om det blir litt vanskelig på skolen...=)

I dag har jeg vært flink kjøpte meg banan i steden!

Klemmer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er et råd som virker på meg ihvertfall:

Kutt ut alt søtt i noen dager: godteri, sukker i kaffe/te osv. Spis frukt i stedet, og pass på å spise deg mett på vanlig mat. Det er kanskje tøft i begynnelsen, men etter noen dager er du kvitt søtsuge. Du må rett og slett venne deg av med det.

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært viktig at det er BIO-CHROM du tar, for den er organisk lettopptagelig for kroppen din. Det er ikke de andre chrom-typene. icon_wink.gif

Spis også frokost og middag HVER eneste dag, da blir du ikke så lett sugen på noe søtt.

Fortsatt lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ALT om godte-sug. Og det kan alle se (les:bilringer). icon_mad.gif

Men: Jeg skal prøve tannpusse-trikset!

Jeg skal hvertfall prøve......Nikke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venus,

Det finnes andre kromtabeletter som er like gode som Bio-Chrom, selv om reklamen for den sier noe annet.

Søthunger kommer når blodsukkeret blir for lavt. Prøv med mange små måltider, i stedet for få store.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godte suget kan komme av forlavt blodsukker, crom mangel o.l.

Vær nøye med den "vanlige" maten du putter i deg. Ekstra grovt brød, grønnsaker o.l gjør at du får gjevn tilgang på blodsukker. Lett fordøyelig mat som hvitt brød o.l er fy fy. Ellers så ser jeg du har fått mange gode råd over her på siden. Avrund gjerne måltidene med noe søtt som frukt. Det er sund og søtt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...