Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt i ny jobb og blitt litt kjent med ei kollega, men ikke så godt at hun har møtt samboeren min. I dag var jeg og hun på kveldsvakt sammen, og hun fortalte at hun hadde snakket en del med en fyr på nettet i det siste.

På et forum som absolutt ikke er noe sjekkested, men hvor man likevel sender private meldinger med hverandre om man har noe til felles. Litt som KG, bare med flere menn.

Hun sa hvilket nettsted dette var og jeg vet at samboeren min er registrert der, men tenkte ikke noe over det. Er et forholdsvis stort forum. Men så fortalte hun ting om fyren som minnet mer og mer om min samboer. Alder stemte, yrke, bosted, han har bilde av en svart og hvit katt i avataren sin, og vi har en svart og hvit katt.

Jeg klarte uten å si noe om mistanken min til henne å få henne til vise meg meldingene fra ham, der han blandt annet skriver at han av forskjellige grunner ikke er ute etter kjæreste akkurat nå, og når hun seinere spør ham rett ut om han har kjæreste fordi hun ikke vil såre noen eller noe, og så legger ut om menn som ikke er ærlige om at de har dame, svarer han at han er ikke SÅ dum. Når hun flere ganger spør rett ut om han har kjæreste, overser han spørsmålet. Til slutt skrev han: Jeg er bare ikke der at jeg vil ha noe forhold akkurat nå.

Nå sitter jeg fremdeles på jobb, har sagt til samboeren at jeg må jobbe overtid. Vil ikke dra hjem, for klarer ikke konfrontere ham med dette. Om seks måneder skal vi liksom gifte oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg skal svare deg.

Men jeg tror du desverre bare må komme deg hjem, prate med han, kjenne på magefølesen hvor den fører deg etterpå...

Jeg kjenner følelsen du har i magen nå ,kvalmen og alle tankene. Men de blir ikke borte av og sitte på jobben alene desverre.

Lykke til!

Skrevet

Hei du.

Vet du, jeg ble helt dårlig av å lese innlegget ditt. :frown: Synes så utrolig synd på deg der du sitter alene på jobb med dette! Har du ingen venninner du kan ringe? Det må være helt forferdelig å oppdage dette. Jeg vet ikke hva jeg selv hadde gjort, men det hadde vært et alvorlig sjokk.

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi. Snakke med han må du jo uansett... Føler virkelig med deg! :klem:

-misa

Gjest missLady
Skrevet

Huff :klem:

Du må nok dra hjem å snakke med han om det, uansett hvor vanskelig det er... Lykke til!! :klem:

Skrevet
Hun sa hvilket nettsted dette var og jeg vet at samboeren min er registrert der, men tenkte ikke noe over det. Er et forholdsvis stort forum. Men så fortalte hun ting om fyren som minnet mer og mer om min samboer. Alder stemte, yrke, bosted, han har bilde av en svart og hvit katt i avataren sin, og vi har en svart og hvit katt.

Hvordan vet du at det ER han da? Det du nevner der kan ikke være 100% sikkert.

Skrevet

Oi da. Du MÅ konfrontere han med det, men kanskje det kan være lurt å få utskrift av meldingene han har sendt henne først, sånn at du kan vise han. Han kan jo bare slette profilen sin om du lar han få mistanke til at du vet, og starte på nytt med nytt nick og være like "utro".

Jeg ville hatt fakta i hende først i allefall.

Gjest Betty89
Skrevet

Huff :( Hva heter denne siden da?

Synes du skal finne ut 100% om det er han, før du angriper! Kanskje du kan lage en profil selv å chatte med han... teste han litt osv... Å så får du vite om du kan stole på han 100% før du gifter deg med han..

Viss han driter seg ut når du chatter med han, kan du bare si : " Nå fikk jeg vite det om deg ja, GLEM OM VI SKAL GIFTE OSS!

Ok, nå dramatiserer jeg litt... :sjenert:

Lykke til :klemmer:

Gjest Tigress
Skrevet

Han har jo ikkje sagt at han er singel, har han vel? Kan hende vil han ikkje vere presis om det i håp om at han skal vere vanskeligare å identifisere? Litt av fordelen med å vere på nett er jo at ein kan velje sjølv kva type informasjon ein vel å leggje ut om seg sjølv. Han er jo så langt eg kan tyde ganske klar på at han ikkje er ute etter kjærast.

Skrevet
Han har jo ikkje sagt at han er singel, har han vel? Kan hende vil han ikkje vere presis om det i håp om at han skal vere vanskeligare å identifisere? Litt av fordelen med å vere på nett er jo at ein kan velje sjølv kva type informasjon ein vel å leggje ut om seg sjølv. Han er jo så langt eg kan tyde ganske klar på at han ikkje er ute etter kjærast.

Litt ulogisk når han er presis på yrke, alder, bosted, og har et profilbilde av en liknende katt som de selv har?

Gjest Tigress
Skrevet
Litt ulogisk når han er presis på yrke, alder, bosted, og har et profilbilde av en liknende katt som de selv har?

Poeng, eg ser det.

Men det er jo strengt tatt fortsatt opp til ein sjølv om kva ein har lyst til å seie om seg sjølv på nettet?

Skrevet
Poeng, eg ser det.

Men det er jo strengt tatt fortsatt opp til ein sjølv om kva ein har lyst til å seie om seg sjølv på nettet?

Forsåvidt, men jeg forstår godt at TS reagerer når hennes forlovede ordlegger seg i retning "ikke vil ha et forhold, akkurat nå".

Skrevet

Takk for alle svar!

Har du ingen venninner du kan ringe?
Nei. Jeg flyttet til denne byen for en stund siden, for å bli samboer med han. Kjenner ikke så mange her ennå, bortsett fra de på jobb. Ingen som er nære nok til at jeg vil ringe dem i en sånn stund, annet enn folk som bor for langt unna.

Hvordan vet du at det ER han da? Det du nevner der kan ikke være 100% sikkert.
Jeg har sett profilen hans, og han har bilder av seg selv.

Kanskje du kan lage en profil selv å chatte med han... teste han litt osv...
Nei, det ville jeg aldri gjort. Kanskje mest fordi jeg ville blitt så utrolig såret om jeg fikk "feil" svar.

Forsåvidt, men jeg forstår godt at TS reagerer når hennes forlovede ordlegger seg i retning "ikke vil ha et forhold, akkurat nå".
Ja, det er nettopp det. Hun kollegaen min er veldig blond og tydelig ute etter ei "bestevenninne" så jeg har latet som jeg er over middels interessert, og hun har sendt meg alle meldingene han har skrevet og hennes egne også. Han skriver blandt annet (ordrett sittert):

Jeg er i den posisjon at jeg akkurat nå ikke ser for meg noe kjæresteri, av diverse grunner.

Når hun så sier at det er mange mannfolk som sitter på nett og gir uttrykk for å være singel, mens de egentlig har samboer, svarer han:

Nei,altså, jeg er teit, men ikke SÅ teit.

Senere skriver han:

en kan gjerne få litt nok av forhold, og trenge litt tid til å "starte omigjen".. og jeg er vel midt i der.

Han hadde tusen muligheter der til å si at han har kjæreste, men han går vel veldig langt i å benekte det, uten å si det rett ut? Eller overragerer jeg?

Skrevet
Takk for alle svar!

Nei. Jeg flyttet til denne byen for en stund siden, for å bli samboer med han. Kjenner ikke så mange her ennå, bortsett fra de på jobb. Ingen som er nære nok til at jeg vil ringe dem i en sånn stund, annet enn folk som bor for langt unna.

Jeg har sett profilen hans, og han har bilder av seg selv.

Nei, det ville jeg aldri gjort. Kanskje mest fordi jeg ville blitt så utrolig såret om jeg fikk "feil" svar.

Ja, det er nettopp det. Hun kollegaen min er veldig blond og tydelig ute etter ei "bestevenninne" så jeg har latet som jeg er over middels interessert, og hun har sendt meg alle meldingene han har skrevet og hennes egne også. Han skriver blandt annet (ordrett sittert):

Jeg er i den posisjon at jeg akkurat nå ikke ser for meg noe kjæresteri, av diverse grunner.

Når hun så sier at det er mange mannfolk som sitter på nett og gir uttrykk for å være singel, mens de egentlig har samboer, svarer han:

Nei,altså, jeg er teit, men ikke SÅ teit.

Senere skriver han:

en kan gjerne få litt nok av forhold, og trenge litt tid til å "starte omigjen".. og jeg er vel midt i der.

Han hadde tusen muligheter der til å si at han har kjæreste, men han går vel veldig langt i å benekte det, uten å si det rett ut? Eller overragerer jeg?

Nei jeg syntes ikke du overreagerer Fy F**** for noen drittsekker mange kan være .. du burde virkelig printe det ut ta det med å snakke med han ..

Skrevet (endret)

Det var visst ingenting jeg skulle si likevel.

Jeg skrev noe om at hvis du ikke visste 100% at det var han, og du opprettet en profil og begynte å chatte med han, og du plutselig oppdaget at det ikke var han likevel. Så ville det vært dumt.

Men så la jeg merke til at du faktisk vet at det er han. Så beklager for meg.

Endret av NiChia
Gjest Betty89
Skrevet (endret)

Du sier du er redd for å teste han i frykt for å få "feil" svar. Er det ikke bedre du får vite det nå, istedenfor senere?

Du kan jo teste han på en rolig måte. Du trenger ikke prøve å ha nettsex med han, du kan bare snakke litt med han å spør hvordan han har det i det forholdet han har nå.... Så ser du hva han syns om dere to :)

Om han skulle svare "feil", så fikk du i alle fall vite det, før du giftet deg med han :)

Endret av Betty89
Skrevet

Du MÅ snakke med han! Eller få venninna di til å treffe han da. For å se om han er åpen for litt kos.

Dette er viktig at du finner ut av før du gifter deg.

Trøste :klem:

Gjest Pupsilure
Skrevet

Uff, for en fæl situasjon... Jeg syntes du bør snakke med ham jeg :sjenert:

:klem:

Skrevet

Han sier at han trenger tid til å begynne på nytt, og det tolker jeg som at han ønsker å bli singel, eventuelt begynne på nytt med et annet forhold. Dette var triste greier, og jeg hadde blitt utrolig såret. Du må nok ta det opp med han. Har dere hatt problemer eller kommer dette ut av det blå for deg?

-misa

Skrevet

Huff da - kan ikke annet enn å si at dette er en kinkig situasjon. MEN, ingenting blir løst om du ikke snakker med ham..

Skrevet
Han sier at han trenger tid til å begynne på nytt, og det tolker jeg som at han ønsker å bli singel, eventuelt begynne på nytt med et annet forhold. Dette var triste greier, og jeg hadde blitt utrolig såret. Du må nok ta det opp med han. Har dere hatt problemer eller kommer dette ut av det blå for deg?

-misa

Nei, for meg er dette helt ut av det blå. Vi har jo uenigheter og diskusjoner som alle andre, men han sier jo ofte at han har det så bra sammen med meg, har den beste dama som finnes og at han elsker meg. Han fridde jo nettopp, og vi skal etter planen gifte oss i midten av mai.

Jeg skal snakke med ham i helgen, når vi ikke forstyrres av alt mulig som jobb og familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...