Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurte på om det var flere her som skulle på intervju den 26 okt i Oslo, for jobb i Disney? Er passelig nervøs.. men krysser fingrene.. :)

Gjest Gnuffisen
Skrevet

Hmh.. Noen som har erfaringer fra å jobbe der? Vet hvordan det er?? *spennende*

Skrevet

Har en venninne som sto på norsk stand i Disneyland/world i bortimot et år. Det var visst omtrent en eneste lang fest, selv om de var dritstrenge på at du skulle være edru og presentabel på jobb. Flere ble visst sendt hjem fordi de kom for sent på jobb eller ikke kom i hele tatt fordi de var fyllesyk...

Og hun fikk også bekreftet alle mytene om at amerikanerene ikke engang vet hvor Norge er. De færreste var interessert, noen trodde til og med at Norge var et oppdiktet land, og lurte på hvorfor de hadde en stand for et oppdiktet land sammen med standsene for 'ekte' land...

Gjest Gnuffisen
Skrevet

Såpass? Hørtes ikke akkurat "glamorøst" ut..

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg jobbet der en periode, men jeg (og flere jeg kjente) ble sendt hjem fordi de hadde ansatt for mange nordmenn(ble unnskyldt med at "noen" hadde sett oss under 21 år drikke, eller vi kom for sent hjem og andre tulleting).

Lønna er crap, men av en eller anna grunn så hadde jeg alltid penger til overs selv om jeg shoppa veldig mye.

Søk om jobb i food&bev (altså restauranten), da får du mer variert arbeid enn de som jobber i attraksjonen og merchandise og tjener mer ettersom du blir servitør.

Jeg anbefaler ingen under 21 å jobbe der da dette blir altfor mange ganger brukt som unnskyldning til å sende deg hjem (mht til alkohollover). 90% av de under 21 drikker og fester på Commons(der du kommer til å bo) og veeeldig mange blir sendt hjem til tross for at de ikke drakk den aktuelle dagen.

Kjenner også flere over 21 som ble sendt hjem fordi "noen" sa de hadde kjøpt drikke til mindreårige. Ingen bevis, men om ledelsen vil sende deg hjem har du ingenting du skal ha sagt.

Etter alt dette negative snakket vil jeg si at du får deg masse venner, møter kjempehyggelige folk, skriver autografer og har det helt topp! Men bare vær forberedt på alt:)

Skrevet

Jeg har veldig mye om festing der borte ja. Veldig mange har blitt sendt hjem pga det, selv når de ikke drakk.

Men om du først så er det anbefalt å jobbe som servitør, de tjener vist litt mer pga tips o.s.v.

Og det er veldig strikt på hvordan du skal se ut, om de ikke har forandret regler så er det vel ingen rare hårfrisyrer/farger/former og ingen andre piercinger enn to hull i ørene. Man kan vel ikke ha lange negler. Ingen overdreven sminke o.s.v

Gjest Gnuffisen
Skrevet

Høres jo egentlig ut som en opplevelse for livet, selv om det krever hard jobbing og lite lønn.. Har også hørt at folk blir sendt hjem uten grunn hvis de har litt for mange arbeidende..

Hmh..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Vil absolutt anbefale deg å dra! Har jobbet der selv, og kan love deg at det bir en opplevelse for livet!

Som sagt bør du søke jobb i food and bev. der tjener man bedre og man kommer i bedre kontakt med gjestene.

Men det er veldig hardt å jobbe der!!! Kjenner ei som er der nede nå, og de er visst litt i mangel på folk, så mange må jobbe doble vakter.

Utenom jobben er det en eneste lang fest ja, og mange reiser litt når de først får seg litt fri, kan fint ta en helg i Miami, ikke så langt unna, gjorde det selv flere ganger :0)

Hvis du ikke trives når du kommer ned, er det ikke værre enn å bare dra hjem igjen ;0)

Gjest Gjest_Kitty_*
Skrevet

Hei!

Jeg har også jobbet i food and beverage ett år, og jeg har aldri hatt så mye penger i hele mitt liv. Jeg reiste to ganger til New York, to gnger til Bahamas, og roadtrip i California.Og jeg kjøpte meg bil der, noe som anbefales på det sterkeste. Det er hard jobbing, men som sagt så er det en opplevelse for livet og jeg forandret og lærte masse på det året til det positive. Er en stund siden jeg var der, så vet en del er forandret. Men jeg mener det er til det bedre. Da jeg var der kunne det "skli" ut i forhold til festing og drikking osv. Det blir til hva du gjør det til:) Og amerikanerne er jo så hyggelige...:) Så det blir ett år med mye smiling.. Disneysmiiiile!

Lykke til:)

• 2 uker senere...
Gjest Chatrine
Skrevet

Hei. jeg har jobbet et år i merchendice, er litt over et år siden jeg kom hjem.

Jeg storkoste meg der nede, likte jobben godt. du har en veldig variert jobb selv når du jobber i butikken, du får jobbe med smykker, klær og barn i kid cot.

jobben kan være stressende og krevende og du kan føle at sjefene passen nøye på deg. men så lenge du gjør jobben din og ikke gir faen så vil det gå kjempe bra.

du har jo også gratis inngang i parkene på de dagene du har fri. får 20 prosent rabatt på shopping og kan få fine rabatter på turer. jeg var med på dolfins in depth, der vi fikk være i vannet og leke litt med delfiner.

du har jo epcot, magick kingdom, animal kingdom og mgm studios med masse moro. så har du to bade parker og down towa disney med kino, sirkus og shopping og utesteder. og en mega stor virgin store.

man har også discovery cove, universal studios og sea world i nærheten. og muligheter for og leie bil for en dag og kunne dra på dags turer til tampa, daytona og masse.

var et år med sykt mye moro fra tema fester og kule utesteder til dager ved bassenget eller med shopping.

anbefaller på det sterkeste folk og reise om man har lyst. jeg har ikke angret et sekunf på at jeg gjorde det.

lykke til !!!

Skrevet

Svigerinna mi jobbet der da hun var 19-20 år gammel. Hun har sagt at det var "the time of her life", fikk masse gode opplevelser, nye venner og nye erfaringer (og selvsagt utmerkede engelskferdigheter etterhvert). Likevel var det lange dager, ikke så god lønn og hardt arbeid. Men hun var et arbeidsjern og veldig dyktig og seriøs i jobben sin (selv om hun også kunne være helt gal på fest), og trivdes altså veldig godt. Lykke til.

Skrevet

Jeg har også jobbet der :) Jobbet som servitør og tjente veldig bra (tipsen). Så for ALL DEL.. Søk food & beverage. Reiste masse rundt i USA og opplevde masse. Det var det beste året jeg noengang har hatt! Anbefaler det til alle som vil høre på.. Hehe. Mange jeg kjenner som drar tilbake for andre gang og jeg kunne tenkt å gjøre det selv faktisk.. Men har begynt på lang utdanning og føler jeg ikke kan putte det på vent sånn uten videre. Jeg var 21 og anbefaler jo andre å være det og.. Mindre sjanse for å bli terminated (sendt hjem) for å drikke underage, du slipper å bekymre deg for fylla på Commons (hvor du bor), kan komme inn på alle utesteder.. Du må være ganske sosial for du er jo oppå andre folk HELE tiden. Det var sykt mye festing, men jeg digget det. Det var jo ikke for alle, det var flere jeg kjente som dro hjem tidligere.. Men de aller fleste hadde det fantastisk.

Jobben var jo ikke super liksom.. Sjefene behandlet oss litt dritt i mellom, og noen ganger måtte vi jobbe fryktelig mye. Men det er en helt annen jobbekultur der nede i forhold til her hjemme.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Er det aldersgrense? Kan ungen min på 16 år dra dit?

• 1 måned senere...
Annonse
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Er det aldersgrense? Kan ungen min på 16 år dra dit?

Aldersgrense 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...