Skade Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg var sikker på at det var her inne jeg leste hvordan det var enklest å gjøre det, men nå finner jeg det ikke igjen... Kansje var det i Hjemmet... Men, er det noen andre som har sett dette? Det var noe med avispapir og aske og... så husker jeg ikke mer... Noen som vet om en måte å få det skikkelig rent på?
Alison Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg tar litt vann på avispapir og dypper det i litt sot. Deretter er det bare å gni over glassvinduet. Det løser opp all fastbrent sot. Tørk over med en ren klut til slutt. Resultatet blir helt blankt vindu.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Det var noe med avispapir og aske og... så husker jeg ikke mer... Joda, tenk nå etter nå. Hva må du gjøre med avispapiret og aska for at glasset skal bli rent? JO!!!!!!! Du må gni glasset med det. Altså: ta aske på avispapiret og gni på glasset til det blir rent. Det utrolige er at det funker også.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Heyy!! Der lurte Allison seg innimellom gitt. Ja,ja vi er iallefall enige.
Gjest Løve66 Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg bruker også aske, men istedet for avispapir bruker jeg skrubben på sånn svamp som har skrubb på ene siden (er det gryteskrubb det heter kanskje...). Dypper den først i vann, deretter inn i ovnen for å få på aske og deretter skrubber glasset. Forsvinner lett som bare det. Samme metoden med avispapir har jeg ikke prøvd, men det skal jeg jammen prøve neste gang.
Skade Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2008 Tusen takk for svar!... Nå som dere har sagt hvordan jeg bør gjøre det, husker jeg at det var akkurat det som sto, ett eller annet sted... :gjeiper:
Asky Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg gjør også som de over; dypper avispapir i vann, dypper det i aske og grnisr på vinduet. Og det beste av alt: det holder seg blankt og fint leeeenge!!!! Lykke til!
Votten Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg gjør noe av det samme.. men bruker vanlig tørkerullpair.. dypper det i vann og aske, og vasker i vei! Perfekt resultat
Bondetuppa Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Våtservietter er genialt til å vaske glassene. De er også flotte til å vaske bort malingsflekker på huden etter en malingsøkt. -Og dette blir brukt til å vaske babyer.....
AnetteR Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg bruker også aske, men istedet for avispapir bruker jeg skrubben på sånn svamp som har skrubb på ene siden (er det gryteskrubb det heter kanskje...). Dypper den først i vann, deretter inn i ovnen for å få på aske og deretter skrubber glasset. Forsvinner lett som bare det. Samme metoden med avispapir har jeg ikke prøvd, men det skal jeg jammen prøve neste gang. Jeg syntes også dette var genialt, helt til jeg ble informert om at det skadet glasset. Skrubben inneholder metall, og dette lager små riper i glasset. På sikt vil glasset bli mer og mer oppskrapet, og umulig å holde rent. Så her er jeg tilbake på avispapir.
Gjest Løve66 Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg syntes også dette var genialt, helt til jeg ble informert om at det skadet glasset. Skrubben inneholder metall, og dette lager små riper i glasset. På sikt vil glasset bli mer og mer oppskrapet, og umulig å holde rent. Så her er jeg tilbake på avispapir. Ooops - jeg bytter umiddelbart til avispapir! Takk for info!
Ce'Nedra Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har alltid bare pleid å bruke Jif vindusspray og tørkepapir, og det har da funket helt glimrende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå