Gå til innhold

"Sjekke opp" ei i butikk

Gjest g25

Anbefalte innlegg

Slo meg en tanke idag. I en butikk jeg har vært innom er ei nydelig jente, hu ser fantastisk ut. Da tenkte jeg tanken om å "sjekke opp" hu når hu er på jobb.

Altså først få oppmerksomheten hennes (lett siden det er butikk), så si noe sånt at hu er velkledd og ser bra ut og kanskje kunne hjulpet meg med å finne klær/sko e.l.. Trur du at du ville blitt litt "betatt" av det/sjarmert på noe måte? Og så funnet det jeg skulle ha og spurt om hu ville treffes en gang/funnet på noe. Trur dere det er vanskelig? Eller i det hele tatt lurt?

Vet ikke om jeg tørr heller. En ting er om hu er opptatt eller ei, en annen ting er alderen hennes. Men hu vil vel si ifra tydelig hvis det er uaktuelt.

Men ville dere blitt sjarmert på noe måte hvis en kar sa noe fint til deg i butikken?

Hadde vært litt moro å prøvd og sett hva som hadde skjedd. Men er og hadde blitt veldig nærvøs! Hjælp... har liksom tanker om åssen jeg "skulle" gjort det men å gjennomføre det er noe annet. Tips? hihi :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på... Begynn forsiktig, så små flørt, du merker fort om hun er med på leken eller ikke.

Du bør kanskje gå innom et par ganger før du spør om hun kanskje vil spise lunsjen sin med deg... Jeg ble sjekket opp av min samboer i butikk, og var så hyggelig så... =)

Lykke til og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest butikkdame

Jeg har selv jobbet i butikk, og da var det en fyr som gikk med samme tankegang som deg:) hehe..og han var smart, dukka opp regelmessig, og var mer og mer sjarmis for hver gang. en dag spurte han om jeg skulle ut i helgen, og om vi kunne treffes ute. og jeg tenkte, hvorfor ikke:) jeg ble kjempe smigret.

men saken her er å ikke ha store forventinger.. bedre å bli positivt overrasket i så fall om hun blir med på deit;) bare vær sjarmis.. hilse pent, holde blikket hennes...la hun vite at du finnes:) det er fort gjort at man glemmer hvem kundene er...

gudd løkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar....

Men jeg burde kanskje ha nevnt det, hu jobber i en skobutikk, er vel ikke akkurat der en stikker ofte innom.

Derfor må jeg kanskje være litt mer rett på og få evt sagt det relativt fort på et eller annet vis... arg

Vet heller ikke hvor flink jeg er til å sjarmere eller sånne ting. Blir ekstra nærvøs hvis hu er veldig nydelig, og hva jeg skal si. Og si mye fint om åssen hu ser ut feks kan vel bli for mye av det gode også.

Er det i det heletatt passelig å gjøre sånt i en eller annen butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir sikkert smigret, men det eneste du vet om henne er hvordan hun ser ut. Det spørs hvor greit hun synes det er å bli utvalgt av en fremmed pga utseendet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er litt vrient. Vi som jobber på slike "utsatte" steder opplever ofte ymse tilnærmelser og det er ikke alltid like enkelt å takle det på en skikkelig måte. Vi skal jo være proffe og hyggelige mot alle "kunder".

Hos oss har vi en intern "hjelpfunksjon" når noen får uønsket oppmerksomhet og trenger assistanse....

Du kan jo ikke kjøpe 50 par sko heller, så mitt råd er å marsjere inn og invitere dama på en kaffe i lunsjen. Enkelt, greit og bli for guds skyld ikke stående og glane inn vinduene i tide og utide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt det samme, men jeg fikk en god venn på den måten. Pratet lenge med en jente i en klesbutikk og kom mer og mer innom og noen ganger bare for å slå av en prat og for å høre hvordan alt stod til i butikken. En dag spurte jeg om hun ville finne på noe og det ville hun. Vi utveksla nummer og har siden vært gode venner. Dette var i sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjekket opp av en som jobbet i en butikk en gang. Det synes jeg var ganske artig!

Så bare kjør på! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest butikkdama
Jeg ble sjekket opp av en som jobbet i en butikk en gang. Det synes jeg var ganske artig!

Så bare kjør på! Lykke til!

hehe..da snakker vi kundeservice da:;) aritg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

Jeg gjorde det en gang... Det gikk ikke så bra ironisk nok ble jeg sammen med søsteren hennes isteden 3 dager etter.

så om du vil så burde du ta sjansen. Synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... her var det mange positive svar igrunn :-) hihi

da må jeg jo nesten prøve og... æsj, tenk om hu blir skikkelig sinna, redd eller fornærmet, eller bare ser dumt på meg og tenker: "...han dærre stygge mannen tørr å spørre meg lissom".

Jeg trur enkelte ting kanskje burde tenkes på for lenge, for da kan en bli for opphengt i det og stokke seg skikkelig til. Bedre å gjøre ting på sparket kanskje, der og da hvis en virkelig har lyst. Lett og si, men vanskelig å gjennomføre.

Jeg trenger nye sko, men kjipt hvis det er ei annen på jobb i tillegg eller at hu ikke er der. Da kan jeg ikke gå inn igjen.

huff... jeg trur jeg tenker for mye på alt sånt, må slutte med det å heller gjøre ting. Sånn går det med de som går for lenge på skolen.... :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ingen ting å tape på det da. Som du sier er det en skobutikk som det ikke er naturlig at du er inni, så hvis alt går rett vest, så er det jo bare å holde seg unna butikken:P

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i restaurant/bar på båt og vi som jobber sammen har fått mange tilnærmelser fra kundene. Både positive og negative opplevelser. Det var en som var veldig direkte og la ut om hva han syntes om mitt utseende. Han fortalte hvor vakker han syntes jeg var og ville ikke gi seg. Jeg svarte han ved å si: Det synes forloveden min også:-)

De negative oplevelsene er når flørteren ikke vil gi seg. Sirkler rundt i lokalet, stirrer, blunker og så kommer med en innøvd replikk. Den som jeg likte best var han som ba meg om å finne penn og papir. Han fikk meg til å notere ett nr og sa: Der har du nr mitt. Send meg en melding om du vil finne på noe:-)

Han som har irritert meg mest var en kar med dame. Han kom bort og nærmest hvisket frem noe om utseende mitt og deretter gikk bort til kona og lata som ingenting. Og blinka som om vi hadde en hemmelighet sammen.. Dette var en eldre mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i restaurant/bar på båt og vi som jobber sammen har fått mange tilnærmelser fra kundene. Både positive og negative opplevelser. Det var en som var veldig direkte og la ut om hva han syntes om mitt utseende. Han fortalte hvor vakker han syntes jeg var og ville ikke gi seg. Jeg svarte han ved å si: Det synes forloveden min også:-)

De negative oplevelsene er når flørteren ikke vil gi seg. Sirkler rundt i lokalet, stirrer, blunker og så kommer med en innøvd replikk. Den som jeg likte best var han som ba meg om å finne penn og papir. Han fikk meg til å notere ett nr og sa: Der har du nr mitt. Send meg en melding om du vil finne på noe:-)

Han som har irritert meg mest var en kar med dame. Han kom bort og nærmest hvisket frem noe om utseende mitt og deretter gikk bort til kona og lata som ingenting. Og blinka som om vi hadde en hemmelighet sammen.. Dette var en eldre mann.

Fint svart til han...hihi :-D

Får vel evt noe lignende svar da... :(

"Den som jeg likte best var han som ba meg om å finne penn og papir. Han fikk meg til å notere ett nr og sa: Der har du nr mitt. Send meg en melding om du vil finne på noe:-) "

Synes du denne var negativ eller hva? Syntes den egentlig var litt artig, men kanskje rett på sak...

Ja kan vel være noe ekkelt når eldre menn gjør sånt, hvis du er ung. Men en ung mann/gutt så er det vel bedre, enten morsomt eller bare innpåsliten.

Har lissom litt tvil på om jeg kommer til å gjøre det nå, har mista motivasjonen og drit redd for å drite meg ut. Skulle evt ha gjort det da jeg kom på tanken, ikke venta så lenge.

Men har samtidig intrykk av at mange av dere synes det hadde vært en fin ting å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kate_*

Jeg vil ikke fjerne all motivasjonen din nå, men jeg har selv stått i butikk og foretrekker nå helst at kundene ikke viser interesse for meg. Tenker med gru på alle taperne som har forvekslet min påkrevde høflighet med genuin interesse og stått og hengt over disken og pratet litt for lenge og kommet innom litt for ofte. Og de gangene noen har kommentert utseendet mitt eller vært direkte på andre måter har det vært ubehagelig for meg. Heldigvis skjer ikke dette så ofte i en butikk (men jeg har stått i bar og, og der får man jammen mange henvendelser.. men da er man mer forberedt på det og vant til det).

MEN jeg har hatt litt "connection" med noen kunder i butikken (bare litt hverdagsflørt, ikke noe som utviklet seg eller var direkte). Hadde en av disse spurt om nr eller lignende så hadde jeg blitt smigret og svart ja.

Trikset er vel å kjenne litt på stemningen og ha sosiale antenner, hvis du merker at hun er åpen og flørtende tilbake (og ikke bare normalt kundeservice-innstilt) så kjør på for guds skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vil ikke fjerne all motivasjonen din nå, men jeg har selv stått i butikk og foretrekker nå helst at kundene ikke viser interesse for meg. Tenker med gru på alle taperne som har forvekslet min påkrevde høflighet med genuin interesse og stått og hengt over disken og pratet litt for lenge og kommet innom litt for ofte. Og de gangene noen har kommentert utseendet mitt eller vært direkte på andre måter har det vært ubehagelig for meg. Heldigvis skjer ikke dette så ofte i en butikk (men jeg har stått i bar og, og der får man jammen mange henvendelser.. men da er man mer forberedt på det og vant til det).

Nei å drive å komme igjen og igjen kun pga jenta som jobber i butikken blir vel litt feil, greit hvis du skal ha noe men ikke mye mer en 2ganger på kort tid.

Men er du på bar kan du ikke forvente annet, å klage da blir feil, som du sier.

Så kanskje ikke utseende er det rette måten å komme i kontakt og evt spørre om å bli med på noe.

Hva med å bare spørre sånn litt uskyldig om hu vil være med på kino eller noe, er det ille? og hvis hu smiler søtt da, kommentere det? (hvis jeg skulle føle for det).

Uansett må det kanskje komme litt naturlig og til en viss grad under rette situasjon, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo meg en tanke idag. I en butikk jeg har vært innom er ei nydelig jente, hu ser fantastisk ut. Da tenkte jeg tanken om å "sjekke opp" hu når hu er på jobb.

Altså først få oppmerksomheten hennes (lett siden det er butikk), så si noe sånt at hu er velkledd og ser bra ut og kanskje kunne hjulpet meg med å finne klær/sko e.l.. Trur du at du ville blitt litt "betatt" av det/sjarmert på noe måte? Og så funnet det jeg skulle ha og spurt om hu ville treffes en gang/funnet på noe. Trur dere det er vanskelig? Eller i det hele tatt lurt?

Vet ikke om jeg tørr heller. En ting er om hu er opptatt eller ei, en annen ting er alderen hennes. Men hu vil vel si ifra tydelig hvis det er uaktuelt.

Men ville dere blitt sjarmert på noe måte hvis en kar sa noe fint til deg i butikken?

Hadde vært litt moro å prøvd og sett hva som hadde skjedd. Men er og hadde blitt veldig nærvøs! Hjælp... har liksom tanker om åssen jeg "skulle" gjort det men å gjennomføre det er noe annet. Tips? hihi :-p

Off jeg vet hvordan du har det!

Har i mange maaange månder nå vært betatt av en som jobber på en dagligvare butikk her jeg bor, men tørr aldri å spørre ham om vi skal finne på noe :sukk:

Bare gjør det!! Ikke tenk for mye på det(det er mitt problem) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... JEG VET IKKE HVA JEG SKAL GJØRE.... hjælp! :P

tørr, tørr ikke, tørr, tørr ikke....

hva skal jeg si også? har lyst til å si at hu er fin/nydelig, pent kledd eller ser fantastisk ut, eller spørre om hu vil finne på noe, eller skal jeg være mer konkret og spørre om kino/kafe/tur.... ÆSJ!

og hvis jeg føler jeg liker hu vil jeg bli drit flau, fomle med ord og sånt...

kjipt å gjøre det i en butikk, spesielt hvis det er andre folk der også!

tørr, tørr ikke, tørr, tørr ikke....

også er det om jeg treffer på hu eller ei annen (gammel) ekspritise... kjipt hvis ikke hu hjælper meg, da kan jeg lissom ikke gå inn igjen synes jeg, diLEMA!

og så tenker jeg; hvis jeg gjør det så kan jeg drite meg ut og evt bli veldig skuffa (enten vil hu ikke, er ikke der eller at hu rett og slett er opptatt), eller så tørr jeg ikke og vil kanskje angre på det etter på, dvs at jeg går inn og møter hu men sier ingenting og går ut igjen med sko....!

ARG! huff... hvorfor skal dere jenter være så søte? :P og kunne det ikke stått på dere om dere var single eller ei... hadde vært så mye enklere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_g25_*

Da må jeg dessverre skuffe noen av dere, jeg feiga ut! :-(

Var i butikken og kjøpte noe sko da, men klarte ikke eller turte ikke.... buhuu

Først var jeg usikkert på hvor gammel hu er og om jeg virkelig syntes hu var så søt allikevel, ble pluteslig litt i tvil.

Dessuten var det en annen ansatt der også, så det ble enda vanskeligere. Men har mine tvil om jeg hadde turt uansett.

så da var det over, gitt. ingenting som skjedde denne gangen...

jaja... vet ikke om det er alternative måte å sjekke opp ei jente heller.

ble litt skuffet over meg selv egentlig :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...