mee mee Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Er det noen krem som funker mot strekkmerker? Har begynt å få noen nå, litt merkelig egentlig. Har noen prøvd leire mot strekkmerker?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har brukt massasjeolje mot strekkmerker. Har fungert fin for meg. Men det var forebyggende da. Tror det er vanskelig å fjerne i ettertid... Har ikke hørt om leire mot strekkmerker...
Gjest imli Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Strekkmerker kan ikke fjernes og det er minimalt man kan gjøre for å forebygge. De blekner med tida
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Det er bedre å prøve å forebygge med massasjeolje enn å ikke forebygge synes nå jeg da... Tenker da spesielt på gravide. Kan jo tenkes at strekkmerkene blir færre og mindre synlige. Uansett er det jo sunt for huden å tilføre fuktighet. Viktig å da bruke en olje uten paraffin...
Gjest Gjest_mej_* Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 er det pga graviditet du tenker på? Venninna mi smurte seg 2 ganger daglig med diverse strekkmerke kremer, men i 8 måned kom de likevel. Det er underhuden som blir strekt står i det i bladet "gravid" så du kan smøre så mye du vil på overhuden uten at det hjelper. Men jeg er gravid i uke 35, smører meg 2 ganger i uken med a-creme kjøpt på apoteket.. Uansett så trenger huden fuktighet, derfor jeg gjør det..
Gjest *lucky* Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Kan ikke tenke meg at en krem skulle kunne fjerne strekkmerker. Mulig laser kan fungere. Det går jo ann å ta syrepeelinger på kroppen så kanskje det kan være noe som kan hjelpe litt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Kan ikke tenke meg at en krem skulle kunne fjerne strekkmerker. Mulig laser kan fungere. Det går jo ann å ta syrepeelinger på kroppen så kanskje det kan være noe som kan hjelpe litt. Det har aldri vært bevist at det er mulig å forebygge strekkmerker, men det går jo an å prøve... Når de først er kommet, går det ikke an å bli kvitt strekkmerker med dagens teknologi - kanskje en gang i fremtiden? Nye strekkmerker kan være røde/rosa, og det er mulig å gjøre dem lysere med laser, men det blir de av seg selv også, det tar bare litt lenger tid. Men verken laser eller syre eller dyre kremer kan fjerne dem eller gi noen dramatisk bedring.
Gjest GK_79 Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Det har aldri vært bevist at det er mulig å forebygge strekkmerker, men det går jo an å prøve... Når de først er kommet, går det ikke an å bli kvitt strekkmerker med dagens teknologi - kanskje en gang i fremtiden? Nye strekkmerker kan være røde/rosa, og det er mulig å gjøre dem lysere med laser, men det blir de av seg selv også, det tar bare litt lenger tid. Men verken laser eller syre eller dyre kremer kan fjerne dem eller gi noen dramatisk bedring. Lasere som fargelasere kan bleke strekkmerker (da de ofte er røde i starten). Det fjerner ikke strekkmerkene, men gjør de mindre synlige. Ingen kremer vil hjelpe deg dessverre.
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Man kan fjerne/drastisk redusere strekkmerker. Jeg brukte et hjemmesett som slipte ned det øverste hudlaget, før jeg smurte på en medfølgende krem, og det hjalp -veldig-. Men det var sinnsykt smertefult - sved så jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, i et par dager.. og man må gjøre det mer enn en gang.. Vil ikke anbefalle noen dette, siden jeg ikke tror det er helt trygt, men som sagt, det virker. Hører også om folk som har prøvd enkelte kremer som har redusert veldig, eller fjerner merkene, men det er heeelt sikkert ikke alle som gjør det, så du må nesten bare prøve deg frem (google it). Husk at alle har forskjellig hud. Forskjellige ting fungerer på forskjellige folk...
Gjest Gjest_abc_* Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er kjempefornøyd med strekkmerkekremmen de har på Body Shop. Strekkmerkene ble tydelig lysere og noen har nesten forsvunnet!!!! og det beste var at den ikke var så dyr heller, kanskje 300kr.
Aftensol Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er kjempefornøyd med strekkmerkekremmen de har på Body Shop. Strekkmerkene ble tydelig lysere og noen har nesten forsvunnet!!!! og det beste var at den ikke var så dyr heller, kanskje 300kr. Ser at dette er en gammel tråd.. Men folk leser den jo selv om de ikke har starten den Og jeg er helt enig med deg gjest! Body focus stretcmark improver fra body shop har hjulpet sinnsykt bra! Les her inne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=strekkmerke Flere som er kjempe fornøyd med den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå