Gjest Sjokolade - NAM! Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Ok, jeg er en jente fra Vestlandet som lurer på hvordan miljøet på Etterstad videregående er, og ikke minst, er det mange utlendinger der? Jeg vil helst være i et norsk miljø.
Gjest Page Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Tja, da er det kanskje like greit å bli på vestlandet? Du kan ikke regne med å være i et 100% norsk miljø på noen videregående skole i Oslo.
Gjest Sjokolade - NAM! Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Tja, da er det kanskje like greit å bli på vestlandet? Du kan ikke regne med å være i et 100% norsk miljø på noen videregående skole i Oslo. Det forventer jeg ikke, jeg har gått på skole med 2 % andel innvandrere, men det var akkurat de jeg fikk seksuelle henvendelser fra. Wonder why. Jeg vil helst ha seriøse svar.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Tja, da er det kanskje like greit å bli på vestlandet? Du kan ikke regne med å være i et 100% norsk miljø på noen videregående skole i Oslo. Sa hun at hun ville være i et 100% norsk miljø...? Nei... Hun sa at hun ville være i et norsk miljø. Et helt legitimt spørsmål når vi vet at det finnes skoler i Oslo der majoriteten av elevene har utenlandsk opprinnelse. Jeg skjønner godt at hun ikke ønsker å gå på en slik skole, jeg hadde ikke likt det selv. Når det gjelder selve spørsmålet, så kan ikke jeg svare på det dessverre.
Gjest Page Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Det forventer jeg ikke, jeg har gått på skole med 2 % andel innvandrere, men det var akkurat de jeg fikk seksuelle henvendelser fra. Wonder why. Jeg vil helst ha seriøse svar. Det jeg ikke forstår er hvorfor du satser på akkurat Oslo, hvis dette føles problematisk for deg. Du kommer antagelig ikke til å finne en videregående skole i Oslo med så liten andel innvandrere som 2% heller, uansett hvor du søker. Imidlertid er det skolene i Groruddalen som har størst andel innvandrere. Endret 14. oktober 2008 av Page
Gjest Page Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Sa hun at hun ville være i et 100% norsk miljø...? Nei... Hun sa at hun ville være i et norsk miljø. Et helt legitimt spørsmål når vi vet at det finnes skoler i Oslo der majoriteten av elevene har utenlandsk opprinnelse. Jeg skjønner godt at hun ikke ønsker å gå på en slik skole, jeg hadde ikke likt det selv. Når det gjelder selve spørsmålet, så kan ikke jeg svare på det dessverre. Enten er det et norsk miljø, eller så er det ikke et norsk miljø.
Kihn Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Etter min husk er ikke Etterstad spesielt 'norsk', nei.
Gjest Nærmeste nabo Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Etterstad VGS er både-og. Akkurat som de fleste andre skoler her i byen. En god del etnisk norske, og en god del "innvandrere" (hvis du kan kalle dem det, de fleste av dem har jo strengt tatt aldri vandret noe sted). Men dæven så fin oppussing skolen har fått nå!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Ok, jeg er en jente fra Vestlandet som lurer på hvordan miljøet på Etterstad videregående er, og ikke minst, er det mange utlendinger der? Jeg vil helst være i et norsk miljø. Det er mange innvandrere på Etterstad, men ikke i like stor grad som Sogn, Stovner, Manglerud og Hellerud. Område Etterstad og omegn er bebodd av relativt mange nordmenn, og du vil ikke ha noen problemer med å holde deg til dine norske venner på Etterstad VGS.
Gjest Christina:) Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Heihei.. Er en del utlendinger der tror jeg, men der er det som sagt tidligere på alle skolene i groruddalen. Men skal du gå kokkelinjen er vel det den eneste skolen i Oslo som tilbyr dette. Skal du gå almenn vil jeg anbefale Oslo Handelsgym.. God skole med ikke så mange utlendinger, og et godt miljø men også et høyt snitt.. Går tredje året der nå og er veldig fornøyd:)
Gjest Gjest_Jente18_* Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Hei, Jeg har selv vært elev ved etterstad vgs, det er dårlig lærere der som virkelig ikke kan noe, de har en dame klærer som ikke kan norsk og undervise elever i norsk. Så har de en mann lærer som er veldig frekk og gir karakterer til elever ikke til fag. Han hatet meg og mange andre noe som gjorde at vi fikk veldig dårlige karakterer i hans fag, han underviser i Engelisk og Samfunnsfag. Jeg anbefaler ikk etterstad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå