Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Hvor ofte har dere barna hos besteforeldre, tanter/onkler og venner? På dagsbesøk og overnattingsbesøk? Jag har lagt till en titel på tråden. /Furstina (moderator) Endret 15. oktober 2008 av Furstina
Gjest Gjest* Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Hvor ofte har dere barna hos besteforeldre, tanter/onkler og venner? På dagsbesøk og overnattingsbesøk? Mine barn er på overnatting hos bestemoren gjerne en natt i mnd. Hos tanter/onkler gjerne en gang per 6. år.. Overnatting hos venner en gang i dann og vann... gjerne en gang per 3 mnd? Mine barn er 7 og 12 år. Selv har de overnattingsbesøk av venner ca. en gang per annenhver mnd. Barna bor i gangaavstand til besteforeldre og oldeforeldre, og besøker disse derfor flere ganger ukentlig.
Ironwoman Skrevet 15. oktober 2008 #3 Skrevet 15. oktober 2008 Barna overnatter kanskje en gang eller to helger i løpet av et år hos besteforeldrene. Hos tanter/onkler har det skjedd en gang på 12 år. Venneovernatting skjer oftere; både overnatting her og hos venner - kanskje en gang i måneden i gjennomsnitt?
Gjest kaffedama Skrevet 15. oktober 2008 #4 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Sønnen på to år og fire mnd blir hentet av mormor (min mamma) i barnehagen minst et par ganger i måneden, da er hun her ofte hele ettermiddagen/kvelden og legger ham og vi kommer hjem når han har sovna. Han overnatter hos mormor også endel, kanskje en natt i måneden i snitt. (Noen ganger to netter på rad.) Min søster og pappa er også barnevakter innimellom, men det er skjeldnere (1-3 ganger per halvår). Svigerfamilien bor på den andre siden av fjellet og derfor ser vi dem mye skjeldnere, men de har gjerne ansvar for legging e.l. en kveld når de er her en uke eller vi er hos dem en uke. Dagsbesøk er vi på hos min mamma kanskje en gang i mnd, og pappa hver tredje mnd? Og så er de her innimellom i tillegg... Endret 15. oktober 2008 av kaffedama
thapara Skrevet 15. oktober 2008 #5 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) . Endret 23. februar 2009 av thapara
Susan Sto Helit Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Besteforeldrene kriger nesten om å få ha han, men vi forsøker å begrense det. Til vanlig er det ca ett overnattingsbesøk pr mnd, og annenhver mnd hos hver av besteforeldrene. Men i en periode nå har det blitt mye mer. (Men det er fordi vi er avhengig av den hjelpen akkurat nå. ) Han har sovet hos ene onkelen en gang.
momo Skrevet 15. oktober 2008 #7 Skrevet 15. oktober 2008 Datteren vår på 7 år er hos besteforeldrene noen få ganger på overnatting i løpet av året. Sønnen vår på 1,5 år er ikke det. De er aldri hos tanter og onkler. Minste er jo for liten til å overnatte hos venner. Snuppa har vel overnattet hos venner 2 ganger og hatt veninne på overnatting 1 gang.
Mamma1 Skrevet 15. oktober 2008 #8 Skrevet 15. oktober 2008 Hos besteforeldre, kanskje en helg annenhver mnd, men da er jeg med de fleste gangene. Hos tanter/onkler osv: aldri.
thapara Skrevet 15. oktober 2008 #9 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) . Endret 23. februar 2009 av thapara
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 eldstemann: 3 ganger hos bestemor, ene gangen var ifm fødselen til lillebror. Lillebror: 0 dette er overnattinger uten oss foreldre
Arielle Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Nesten aldri, fordi vi bor laaangt unna og ikke har mulighet til det. Vi ville nok ha latt mini være en del hos bestemor og bestefar på begge sider hvis vi hadde hatt muligheten. Både for vår del og deres del. Han er eneste barnebarn på begge sider, og dermed ganske "ettertraktet" . Når vi er på besøk, passer de ham litt, og han har sovet hos begge besteforeldrene. Han er 20 mndr. Tantene og onklene bor fortsatt hjemme hos foreldrene, bortsett fra en, som bor i USA. Ene tanta er faktisk en mnd eldre enn mini, så hun kan vel neppe være barnevakt liksom (og jeg var ikke spesielt ung når jeg fikk barn altså; 24 år)
Susan Sto Helit Skrevet 16. oktober 2008 #12 Skrevet 16. oktober 2008 Er ungene aldri hos tanter og onkler fordi dere ikke lar dem, eller fordi de ikke vil ha dem? Det er jo på en måte viktigere å ha et nært forhold til tanter og onkler enn besteforeldre ettersom mange besteforeldre er gamle og kommer til å dø tidlig.. Dels fordi besteforeldrene tar langt mer initiativ, og dels fordi onkler og tanter enten ikke har tid til et barn ekstra, eller fordi de ikke har barn selv, og derfor ikke har den forståelsen for hva som trengs for å ha et barn i hus. De møter lillegutten mye på dagtid da. På lekeplasser og hos besteforeldrene. Kan jo bli noe annet når lillegutt blir større, og krever mindre i forhold til bleieskift og barnesikring.
Brukernavn Skrevet 16. oktober 2008 #13 Skrevet 16. oktober 2008 Hvis det er snakk om som barnevakt er det ikke så ofte. Tanter/onkler har de aldri vært hos alene, og besteforeldre...tja...et par-tre ganger i året, kanskje. Som regel er vi foreldrene med når det er besøk. Vi har ikke besteforeldrene i slik umiddelbar nærhet at vi kan bruke til barnevakt i hverdagen.
Leanne Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Er ikke så ofte de sover over hos besteforeldre, men kanskje 1 gang annenhver måned, da varier det litt om det er hos mormor eller farmor... Barna sover hos min søster annenhver helg (1 natt), og vi har søsterens sønn på overnatting annenhver helg (1 natt).. Slik får søskenbarna et tett og nært forhold til hverandre og til tante og onkel... Og ikke minst, jeg og mannen får en kjæreste kveld innimellom, og det samme får søsteren og samboeren hennes.... Min datter er snart 4 og har aldri sovet hos min svigerinne, som også har barn selv... hun har aldri tid / det passer aldri.. Og vi er så og si aldri på besøk der heller.. Blir aldri invitert, og de få gangene vi spør selv passer det ikke...... Hun og familien kommer heller aldri til oss.. I løpet av de 6 årene jeg og sambo har bodd sammen har hun kanskje vært hos oss 3-4 ganger..... Bor 5 min unna....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå