Dizzy Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Er det noen som vet hva som blir årets julekalender i Barne-tv? Og hva gikk i fjor? Var det Jul i svingen?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Var det ikke Barnas Superjul i fjor? Vet ikke hva som kommer i år. Av egoistiske grunner håper jeg på et gjensyn med en god gammel slager.
Gjest Ansjoni Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Syns jeg har lest et sted at det skulle være Jul i Blåfjell, men ikke siter meg på det. Selv syns jeg de burde sende Jul i Skomakergata, av ære til Henki Kolstad!
Dizzy Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2008 Var det ikke Barnas Superjul i fjor? Vet ikke hva som kommer i år. Av egoistiske grunner håper jeg på et gjensyn med en god gammel slager. Barnas superjul var det ja. En god gammel slager hadde vært koselig
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Syns jeg har lest et sted at det skulle være Jul i Blåfjell, men ikke siter meg på det. Selv syns jeg de burde sende Jul i Skomakergata, av ære til Henki Kolstad! Enig med deg. Jeg var i Skomakergata i Dyreparken i Kristiansand i sommer, og ble helt rørt til tårer jeg. Ventet nesten å se skomaker Andersen stå på trappa si og vinke.
Valli Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 NRK: I fjor var det Barnas Super-Jul, og i år er det Jul i Blåfjell TV2: I fjor var det Olsenbanden Jr, og i år er det The Julekalender TV NORGE: I fjor var det Nissene på låven, og i år er det sikkert Nissene på låven igjen
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Dette er en gammel artikkel, vet ikke om det er kommet beskjed om noe annet. http://www.nrk.no/nyheter/1.6141148 Den forteller i hvertfall at det er Jul i Blåfjell som er julekalender i år, men at de vurderer å sette opp Jul i Skomakergata på et annet tidspunkt enn barne-TV.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 NRK: I fjor var det Barnas Super-Jul, og i år er det Jul i Blåfjell TV2: I fjor var det Olsenbanden Jr, og i år er det The Julekalender TV NORGE: I fjor var det Nissene på låven, og i år er det sikkert Nissene på låven igjen Åh! The Julekalender! Jeg syntes den var så morsom jeg! Og min søte lille nevø på 3-4 år gikk rundt og sa Bob-Bob mens han vippet på hånda!
Valli Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 ^^The Julekalender var syyykt bra! Så utrolig morsomt
Skade Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Jul i Blåfjell er jo helt greit da... Men jeg skulle ønske de kunne sendt noen av de gamle slagerne... Jeg er jo fryktelig glad i Vertshuset den Gyldne hale... Husker da jeg var lita og satt å så på det, og kunne sangen utenatt... Skomakergata er videunderlig også!..
thapara Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 NRK: I fjor var det Barnas Super-Jul, og i år er det Jul i Blåfjell TV2: I fjor var det Olsenbanden Jr, og i år er det The Julekalender TV NORGE: I fjor var det Nissene på låven, og i år er det sikkert Nissene på låven igjen Åh! Det høres jo helt perfekt ut!! Synes faktisk jul i blåfjell er finere enn skomakergata, selv om jeg var voksen da blåfjell kom.. Det jeg likte best (altså det eneste jeg likte) med skomakergata var han tøffelmannen og Jon Blunds rettighetssnutt.. Gleder meg skikkelig til desember!
thapara Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Men jeg skulle ønske de kunne sendt noen av de gamle slagerne... Jeg er jo fryktelig glad i Vertshuset den Gyldne hale... Husker da jeg var lita og satt å så på det, og kunne sangen utenatt... Den likte jeg og!! Den har de aldri sendt i reprise heller? Hm..
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 NRK MÅ jo bare sette opp Jul i Skomakergata som en hyllest til Henki. Det er forøvrig en facebookgruppe som gjelder akkurat dette, og den har veldig mange medlemmer. Jeg krysser fingrene.
Gjest Ansjoni Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Den likte jeg og!! Den har de aldri sendt i reprise heller? Hm.. Den gikk i 1989 og 1994
mia83 Skrevet 16. oktober 2008 #15 Skrevet 16. oktober 2008 Den gikk i 1989 og 1994 Skjønner ikke hvorfor de ikke viser den en gang til...? Den er jo fin også for de som er døve eller hørselshemmede
Plym Skrevet 17. oktober 2008 #16 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg har også et nostalgisk godforhold til "jul i skomakergata", men ser også at tiden har løpt fra den serien. Helt fint om de sender den, men ikke som årets julekalender, synes jeg. NRK-julekalenderne har holdt en gjennomgående høy standard. Selv har jeg "jul i svingen " som en foreløpig favoritt, og venter på et gjensyn med den. Pappaen til Linus var da tidenes beste julekalenderkarakter. Også lille søte Nure... Endret 17. oktober 2008 av Plym
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #17 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg synes egentlig at de kunne sendt flere barnekalendere på NRK. Det burde jo ikke være noe problem, med alle de forskjellige kanalene de har..
Valli Skrevet 18. oktober 2008 #18 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jul i Blåfjell skal vere julekalenderen på NRK, men det kunne hende at de viste Jul i Skomakergata også. På en annen tid i så fall Endret 19. oktober 2008 av Valli
krisfo Skrevet 18. oktober 2008 #19 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg elsker og se barne-tv i julen jeg Men jeg må si jeg ble skuffet i fjor når det var barnas superjul eller hva det het! Jeg elsker den julestemningen jeg går av Jul i skomakergata, Blåfjell, Rødnissene osv Det er litt ekstra spesielt. Men følte ikke jeg fikk den samme stemningen når det var Barnas Superjul.
Gjest Gjest_l_* Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 De skulle ha sendt Skomakergata i minne om Henki Kolstad og Amalies jul i minne om Harald Heide Steen, og The julekalender i minne om Arve Opsahl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå