Tusseline Skrevet 15. oktober 2008 #41 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, jeg har sjelden middag. Kanskje èn gang annen hver uke.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #42 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, jeg har sjelden middag. Kanskje èn gang annen hver uke. Hva spiser du da?
Tusseline Skrevet 15. oktober 2008 #43 Skrevet 15. oktober 2008 Middag ser jeg på som et relativt stort, varmt måltid. Det blir ofte "too much" for meg, så jeg pleier å erstatte med skiver/knekkebrød med proteinrikt pålegg, evt. en proteinshake.
Olive Skrevet 15. oktober 2008 #44 Skrevet 15. oktober 2008 Her i huset er det middag hver dag. Tidspunktet kan variere mellom 13.00 og 23.00 - men middag blir det!
Anglofil Skrevet 16. oktober 2008 #46 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, for meg er middag et svært viktig måltid (i likhet med f. eks frokost eller lunsj), spesielt fordi det er da familien samles rundt matbordet, og jeg er en 'middagsperson'. Dagen blir rett og slett ikke den samme uten. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #47 Skrevet 16. oktober 2008 Men du trenger jo ikke spise det samme 6 dager etter hverandre? Jeg lager store porsjoner, og så fryser jeg ned. Jeg har flere forskjellige retter i nedfrosset tilstand, så jeg trenger ikke spise det samme hver dag. Det er ikke som om jeg lager én kjempeporsjon på søndagen og så spiser dette hver dag resten av uken.. Jeg kan lage en rett om lørdagen, og en annen om søndagen, f.eks, og en tredje en annen ukedag med god tid, så har jeg plutselig flere porsjoner av tre forskjellige retter i frysen å velge mellom. Aha, smart... Noen gode tips om hva slags retter som egner seg til å fryse ned?
Gjest *Ulla* Skrevet 16. oktober 2008 #48 Skrevet 16. oktober 2008 Vi spiser middag hver eneste dag ja. Elsker middag!
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #49 Skrevet 16. oktober 2008 Som oftest. Hva det er varieres det i stor grad om, men varmmat med noe tilbehør ja.
Gjest NiChia Skrevet 16. oktober 2008 #50 Skrevet 16. oktober 2008 Det blir alltid en form for middag. Noen ganger blir det brødskiver til middag, men da lager vi gjerne karbonader eller egg ellernoe å har på.
Gjest Elize Skrevet 16. oktober 2008 #51 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, vi spiser middag hver dag. Og det er alltid et varmt måltid. Kanskje en gang i året vi ikke har middag og den dagen ble i dag. Da jeg bodde alene hadde jeg også middag hver dag. Er vant med middag hver dag siden jeg var liten.
Gjest Antimiddag Skrevet 18. oktober 2008 #52 Skrevet 18. oktober 2008 Nei, matlaging er som husarbeide, det er kjedelig å lage mat til bare en person, varm mat er tungt fordøyelig for meg pga irritabel tykktarm, jeg har ikke oppvaskmaskin... Alle disse grunnene gjør at jeg sjeldent lager middag, kanskje et par ganger i uka. Men jeg prøver å spise så variert som mulig likevel, selvom jeg skal innrømme at det går mye i brød og knekkebrød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå