Strix Skrevet 14. oktober 2008 #21 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, hver eneste dag. Og det er "bare" meg og mannen. Men jeg lager meg middag de dagene jeg er alene og han er på jobb også jeg. Må ha middag
Honey Skrevet 14. oktober 2008 #23 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, jeg synes det er viktig å sette seg ned med barna å lage en hyggelig samlingsstund rundt et måltid slik som middag. Også prøver jeg å inkludere hun eldste på to år i matlagingen slik at vi gjør det til en felles aktivitet også. Prøver å lage det meste fra bunn av også slik at det blir sunnest mulig også. Middag er viktig her i huset i alle fall.
Gjest Løve66 Skrevet 14. oktober 2008 #24 Skrevet 14. oktober 2008 Ja - vi har middag hver dag, men får ikke alltid spist samtidig da.
Gjest New Dawn Skrevet 14. oktober 2008 #25 Skrevet 14. oktober 2008 Hvis ungene skal spise hjemme så lager jeg middag .. for de MÅÅÅ ha middag hver dag. Jeg for min del går på trening rett etter jobb hver dag og kan like gjerne ta noen brødskiver med kjøtt og salsa når jeg kommer hjem. Har alltid stående en plastboks med hjemmelaget salsa i kjøleskapet. Men når jeg lager middag så er det alltid sunn mat laget fra bunn av .. bruker f.eks. aldri kjøttdeig - men karbonadedeig eller biffdeig - eller så går det i kylling og fisk og alltid masse grønnsaker.
Essie_ Skrevet 14. oktober 2008 #26 Skrevet 14. oktober 2008 Spiser noe varmt nesten hver dag, noen ganger blir det noe enkelt som ostesmørbrød eller suppe. Andre ganger er det "full" middag. Jeg bor alene.
Kihn Skrevet 14. oktober 2008 #27 Skrevet 14. oktober 2008 Må ha et varmt måltid i løpet av dagen, og jeg skal helst bli litt mett av det, hvis ikke føler jeg at jeg har gått glipp av noe.
Gjest Deception Skrevet 14. oktober 2008 #28 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg bor alene halvparten av tiden, og da hender det at jeg slurver med middagen. Jeg elsker å lage mat fra grunnen av, og har egentlig alltid alternativene klare i fryseren, men så er det å faktisk huske å ta dem opp derfra. Dessuten, når jeg kommer hjem, er jeg ofte så sliten at jeg ikke lenger er sulten, en gang. Når mannen er hjemme, lager vi middag hver dag, uansett.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #29 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, spiser alltid et varmt måltid til middag. Jeg bor alene, men jeg ser ikke hvorfor det skulle være grunn til å ikke lage meg ordentlig mat. På dager med god tid lager jeg store porsjoner og fryser ned, så jeg har noe i frysen til travle dager.
Gjest Frosk Skrevet 15. oktober 2008 #31 Skrevet 15. oktober 2008 Stort sett, ja. Ikke alltid like avansert, men en eller annen form for middag blir det som oftest.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #32 Skrevet 15. oktober 2008 Men hva hvis dere skal ut på ett eller annet rett etter jobb, som tar en stund da? Jeg er ferdig på jobb i 4-5 tiden og drar da rett ut på f.eks. frivillig arbeid, trening, stallen, etc og da blir det ikke tid til middag. Er jeg hjemme igjen i 8-9 tiden på kvelden gidder jeg jo ikke begynne å lage noe middag da...? Spiser ofte bare frukt til middag, for det behøver ikke å "lages", og er enkelt og greit å ha i sekken!
Gjest Ansjoni Skrevet 15. oktober 2008 #33 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 15. oktober 2008 #34 Skrevet 15. oktober 2008 Men hva hvis dere skal ut på ett eller annet rett etter jobb, som tar en stund da? Jeg er ferdig på jobb i 4-5 tiden og drar da rett ut på f.eks. frivillig arbeid, trening, stallen, etc og da blir det ikke tid til middag. Er jeg hjemme igjen i 8-9 tiden på kvelden gidder jeg jo ikke begynne å lage noe middag da...? Spiser ofte bare frukt til middag, for det behøver ikke å "lages", og er enkelt og greit å ha i sekken! Jeg drar stort sett alltid på noe rett etter jobb, vanligvis trening. Spiser derfor mat på jobb før jeg stikker, og middag lages i åtte-ni-tiden.
Nilma Skrevet 15. oktober 2008 #35 Skrevet 15. oktober 2008 Men hva hvis dere skal ut på ett eller annet rett etter jobb, som tar en stund da?Som regel vet jeg jo om det på forhånd, så da kan jeg for eksempel lage en suppe som bare skal varmes opp, en gryte som bare trenger enkelt tilbehør eller liknende dagen i forveien. Da spiser jeg ofte en brødskive/yoghurt/frukt rett etter jobb, sånn at jeg ikke skal bli så fryktelig sulten om det blir sent før det blir middag. Jeg er rett og slett veldig glad i middagsmat, så jeg synes det er noe som mangler om jeg ikke får ordentlig middag i løpet av dagen.
Modic Skrevet 15. oktober 2008 #36 Skrevet 15. oktober 2008 Alltid middagsmat ja, men skal nok ikke skryte på meg at vi ALLTID lager alt fra bunnen av. Men varm mat, fra bunnen av eller halvfabrikata, blir det hver dag. Og den spises som regel mellom halv fire og seks. Er noe som mangler om vi ikke spiser middag!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #37 Skrevet 15. oktober 2008 Men hva hvis dere skal ut på ett eller annet rett etter jobb, som tar en stund da? Jeg er ferdig på jobb i 4-5 tiden og drar da rett ut på f.eks. frivillig arbeid, trening, stallen, etc og da blir det ikke tid til middag. Er jeg hjemme igjen i 8-9 tiden på kvelden gidder jeg jo ikke begynne å lage noe middag da...? Spiser ofte bare frukt til middag, for det behøver ikke å "lages", og er enkelt og greit å ha i sekken! Om jeg gjør noe rett etter jobb, så har jeg alltid med meg middag som jeg kan varme opp. De dagene jeg har god tid lager jeg alltid store porsjoner, og fryser ned, så jeg har til travle dager. Jeg prøver unngå å gjøre ting som tar lang tid rett etter jobb for mange dager i uken, nettopp fordi det blir så tullete med maten. Hva lever du på da om du så sjelden spiser middag? Bare brødmat og frukt er ikke bra i lengden ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #38 Skrevet 15. oktober 2008 Om jeg gjør noe rett etter jobb, så har jeg alltid med meg middag som jeg kan varme opp. De dagene jeg har god tid lager jeg alltid store porsjoner, og fryser ned, så jeg har til travle dager. Jeg prøver unngå å gjøre ting som tar lang tid rett etter jobb for mange dager i uken, nettopp fordi det blir så tullete med maten. Hva lever du på da om du så sjelden spiser middag? Bare brødmat og frukt er ikke bra i lengden ihvertfall. Jeg er alltid bort fra tidlig morgen til sen kveld 2-5 hverdager i uken, og da blir det ikke middag. Hender jo jeg lager litt ekstra de dagene jeg lager middag, men blir litt kjedelig å spise det samme 6 dager etterhverandre... Spiser ofte en bedre lunch på jobben de dagene jeg ikke spiser middag, f.eks. salat, wraps, en og annen fjordland sak... Også blir det som regel en banan eller to til middag.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #39 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er alltid bort fra tidlig morgen til sen kveld 2-5 hverdager i uken, og da blir det ikke middag. Hender jo jeg lager litt ekstra de dagene jeg lager middag, men blir litt kjedelig å spise det samme 6 dager etterhverandre... Spiser ofte en bedre lunch på jobben de dagene jeg ikke spiser middag, f.eks. salat, wraps, en og annen fjordland sak... Også blir det som regel en banan eller to til middag. Men du trenger jo ikke spise det samme 6 dager etter hverandre? Jeg lager store porsjoner, og så fryser jeg ned. Jeg har flere forskjellige retter i nedfrosset tilstand, så jeg trenger ikke spise det samme hver dag. Det er ikke som om jeg lager én kjempeporsjon på søndagen og så spiser dette hver dag resten av uken.. Jeg kan lage en rett om lørdagen, og en annen om søndagen, f.eks, og en tredje en annen ukedag med god tid, så har jeg plutselig flere porsjoner av tre forskjellige retter i frysen å velge mellom.
Gjest Eurydike Skrevet 15. oktober 2008 #40 Skrevet 15. oktober 2008 Vi lager ofte kjappe vegetariske pastaretter de dagene vi har det travelt og ikke spiser før i åtte-tiden. Det tar et kvarters tid, eller like lang tid som det tar å koke pasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå