Gå til innhold

Ikke trene men spise sunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dagene blir jeg veldig fort sliten. Jeg har en jobb som krever mye og jeg jobber fra 06.00 til 17.00 hver dag utenom i helgene. Når jeg kommer hjem er jeg sliten og trøtt så det blir tungt å trene skjenner jeg. Jeg klarer det ikke, har ikke energi nok. Men jeg spiser veldig sunt, ikke godteri eller brus. Av og til får jeg til å trene 45 minutter med en video som heter "Effektiv forbrenning" fra iform bladet. Men det er ca. 3 ganger i uken. Det er samme trening så blir ganske fort lei, men det er den treningen jeg føler at jeg klarer.

Tror dere jeg kommer til å gå opp i vekt pga at jeg ikke trener mye fordi jeg spiser jo sunt? Tror dere jeg går opp i vekt? Jeg prøver å holde meg på den vekten jeg har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser. Det går fint an å legge på seg av sunn mat, og det går også an å gå ned i vekt selv om man lever på junkfood. (Det sistnevnte er selvfølgelig ikke å anbefale, idet det er direkte helseskadelig).

Som kjent holder man vekta stabil dersom man tar inn like mange kalorier som man forbruker, man går ned i vekt dersom man forbruker mer enn man spiser, og man legger på seg hvis man spiser mer enn man forbruker.

Gjest Elfrida
Skrevet

45min tre ganger i uka er ikke så aller verst da.

Har du en jobb som er krevende fysisk, eller sitter du mest i ro?

Jeg opplever i hvert fall at i perioder jeg jobber mye takler jeg det uendelig mye bedre hvis jeg klarer å legge inn litt trening., Jeg har en kontorjobb, og føler meg ofte kjempesliten når jeg kommer hjem. I virkeligheten er jeg jo ikke sliten i kroppen, og litt trening hjelper så uendelig mye for å svette vekk stress og mas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...