Gjest Nordlandsnypa Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Giftet meg i september, en helt fantastisk dag. MEN SÅ: Jeg måtte ut med 170 kr timen til servitørene! Er så glad vi ikke reiste på bryllupsreise da jeg fikk den prisen ETTER bryllupet, da hadde den bryllupsreisen vert ødelagt. Skulle jo ha avtalt pris på forhånd, men forventet ikke en slik bombe da de ikke var utdannet servitører, bare vanlige damer fra bygda liksom... Er jeg gniten? I så fall så er jeg både gniten og blakk!
mee mee Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg jobber som servitør,og etter vår tariff får jeg kun 128, 30 i timen! 170 syns jeg var veldig drøyt!!
Lille Rosa Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jeg jobber som servitør,og etter vår tariff får jeg kun 128, 30 i timen! 170 syns jeg var veldig drøyt!! Hvis det er privat selskap syns jeg ikke 170 er drøyt. Man er jo da gjerne leid inn for anledningen og det er ikke snakk om en fast arbeidsplass, og det er da vanligere med høyere betaling enn 128,30 i timen ihvertfall. Man har jo da uansett "krav" på helge+kvelstillegg.. Det kommer jo også an på om du har leid noen på 16 år uten erfaring,-da hadde jeg ikke betalt så mye..Med mindre det er noen kjente så ville jeg regnet med lignende pris. De skal jo tross alt "tjene penger" Dere har nok ikke blitt "lurt" Endret 14. oktober 2008 av Lille Rosa
covergrl Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 wow.. ja dette var drøyt, du er ikke gniten.. jeg har fått ordnet med venninner som stiller gratis jeg.. og så får de være med på festen som gjester utover kvelden.. dvs de tror de jobber gratis og har veldig lyst til det, men de skal få en overaskelse fra meg etter bryllupet.. er glad jeg har valgt denne ordningen når jeg ser prisen for servitører.. var de mange da? og hvor lenge jobbet de..? har du snakket med dem som krever pengene om hvorfor dere ikke fikk oppgitt dette beløpet FØR bryllupet..?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg sa ifra at jeg ble sjokkert over prisen, men servitørene hadde blitt lova den lønnen av han som hadde ansvaret.. "Det var det de pleide å ta..." Det ble 14000 kr til sammen, og han som hadde ansvaret skulle sende hjem de som det ikke var bruk for etter hvert...så det skulle ikke være flere folk enn det som det var behov for... Anbefaler koltbord med selvforsyning...lei meg..
covergrl Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Hvis det er privat selskap syns jeg ikke 170 er drøyt. Man er jo da gjerne leid inn for anledningen og det er ikke snakk om en fast arbeidsplass, og det er da vanligere med høyere betaling enn 128,30 i timen ihvertfall. Man har jo da uansett "krav" på helge+kvelstillegg.. Det kommer jo også an på om du har leid noen på 16 år uten erfaring,-da hadde jeg ikke betalt så mye..Med mindre det er noen kjente så ville jeg regnet med lignende pris. De skal jo tross alt "tjene penger" Dere har nok ikke blitt "lurt" jeg har jobbet som servitør, både privat og ¨på hotell, og 170 kr timen er drøyt.. man har heller ikke krav på helge+kveldstillegg, dette er kun hvis man har avtale og bedriften man jobber for er medlem i (husker ikke hva det heter) i arbeidsgiverforbundet (eller noe slikt). dersom man ikke er dette står man helt fritt til å betale akkurat det man vil.. dette vet jeg da jeg nettopp har fått verv so verneombud på kaffebaren jeg jobber ved og har vært i flere møter med ledelse, arbeidstilsynet og fellesforbundet..
Lille Rosa Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jeg har også jobbet som servitør, og de jobbene som vi tok privat tok vi minst 150 kr i timen noe som var helt normalt! Det er jo en "vanlig" timelønn i den bransjen. (Ihvertfall der jeg jobbet og de jeg kjenner i bransjen). Men jeg er ikke ute etter å diskutere lønn sånn sett. Trådstarter spurte om andre syns 170 var drøyt. Jeg syns IKKE det. Og trådstarter: Til neste gang, -husk å avtale pris på forhånd Endret 14. oktober 2008 av Lille Rosa
Brud84 Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes ikke det var mye, men jeg blir litt betenkt når jeg leser denne tråden, for jeg er forespeilet å måtte betale 390 kr time pr. servitør..... Så jeg må ut med 15 000 kun for servering i bryllupet. Synes det er horibelt, men trodde det var normalprisen for innleide profesjonelle servitører???
covergrl Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes ikke det var mye, men jeg blir litt betenkt når jeg leser denne tråden, for jeg er forespeilet å måtte betale 390 kr time pr. servitør..... Så jeg må ut med 15 000 kun for servering i bryllupet. Synes det er horibelt, men trodde det var normalprisen for innleide profesjonelle servitører??? 390 kr timen var ihvertfall drøyt.. dette er jo nesten en trippel timesbetaling for yrket.. men det kommer jo kanskje an på hvor de er ansatt til daglig.. tror nok at servitører på bagatelle feks har en høyere lønn enn dem på en "vanlig" resturant..
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Noen folk er bare så utrolig egoistiske! Når man ikke er utdanna, forlanger man ikke så mye penger, uten å si fra på forhånd! Dessuten blir det litt feil å sammenligne med vanlige jobber, da det er liten sannsynlighet for at det blir betalt skatt- så det er jo penger rett i lomma. Horribelt.
Gjest Æ Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 14000??????????? Hvor mange servitører hadde dere? Ble litt nysgjerrig her... Jeg syntes 170 kr timen er litt vel drøyt... for "vanlige" damer fra bygda i hvertfall...
Furstina Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Det priset kan väl inte vara bara för servering? 14.000 kr delat på 170 kr per servitör och säg 5 timmars jobb är 16 servitörer? För 8 timmars jobb är det bara 10 servitörer men det är kanske så många som behövs? fast kanske inte 10 servitörer i 8 timmar? Om du har fått en räkning på så mycket för servering låter det orimligt dyrt och det borde du kunna bestrida. Läxan är väl att alltid avtala pris och omfång (antal servitörer och tid) i förväg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå