Gjest Tina :) Skrevet 14. oktober 2008 #1 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg trenger litt råd fra dere nå Jeg har blitt kjent med en på nettet, nettopp. Helt tilfeldig. Vi har pratet sammen en del ganger og begge to merket fort at kjemien var der. Det skjedde et spesielt klikk mellom oss fra første gang vi pratet, og begge to ble like betatt såpass tidlig, noe som vi egentlig ble litt skremt av begge to. Tingen er den at vi bor i forskjellige byer, 10 timer fra hverandre med bil. Han har veldig lyst til å møte meg allerede snart for å se om dette kunne vært noe å bygge videre på, men jeg synes det er litt tidlig enda, selv om jeg forstår hva han mener men at vi egentlig burde truffet hverandre for å se om det virkelig var noe der. Hvis jeg føler jeg er klar snart, hvordan kunne vi gjort dette? Blir jo litt vanskelig med en "uformell kaffe" over en slik avstand, og å bo over hos hverandre en helg er jo også uaktuelt så tidlig når man ikke kjenner hverandre ordentlig. Er det noen andre som har erfaring med å treffe noen fra nett over slike avstander, eller som har noen tips til hva vi kunne gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 14. oktober 2008 #2 Del Skrevet 14. oktober 2008 Den som besøker den andre kan jo ta inn på et hotell da. Så slipper man å være nødt for å ligge over hos hverandre i starten. Jeg ble kjent med en som da bodde i Irland, han kom til Norge og flyttet inn til meg samme dag som vi første gang så hverandre (og bor sammen enda 2,5 år senere) Men det var jo dritskummelt da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestTina :) Skrevet 14. oktober 2008 #3 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja, hotell kan jo være et alternativ.. Hva med å treffes på halvveien, kunne det vært noe? Ingen som har noen erfaring å komme med altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 14. oktober 2008 #4 Del Skrevet 14. oktober 2008 Treffes på halvveien er jo også en idè og da kan man jo leie hvert sitt hotellrom til exempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidemand Skrevet 14. oktober 2008 #5 Del Skrevet 14. oktober 2008 Han trenger ikke og sove i senga di første gang han kommer heller da, Hva med ett gjesterom, eller i verste fall en sofa? Om han skal ta inn på ett hotell, så blir jo det fort veldig mye stress, og dere kan ikke dele en flaske vin eller slikt om dere føler for det... Mitt tips er uansett og treffe han! Hva har du og tape? Jeg startet ett forhold med 12 timers avstand med tog, men nå bor vi sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 14. oktober 2008 #6 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes det er greit med å møte først i et offentlig sted. Jeg hadde ikke invitert noen jeg bare kjenner fra nettet til hjemmet mitt uten noe videre. Jada, alt kan virke veldig fint, men man må faktisk møte først for å se om magefølelsen stemmer. Med å møte i et offentlig sted har man bedre muligheter å unngå pinlige situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 14. oktober 2008 #7 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg satte meg i bilen for å møte han jeg er kjæreste med nå, etter kun en mnd bekjentskap. Det gikk så fint så. Han hadde sofa og gjesterom, men jeg valgte dobbeltsenga. Hehehe. Det var jo skummelt, og angra littegranne da jeg skulle kjøre den siste kilometeren. Vi har 3 timers kjøretur, og jeg kunne ha dratt hjem, eller reist til slektninger i nerheten om det hadde vært krasj. Du kan jo gi det en sjangse iallefald. Bedre å angre på noe man har gjort, en å angre på noe man ikke har gjort. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 14. oktober 2008 #8 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er i samme situasjon som deg, TS. Har avtalt å reise på besøk til han en langhelg, faktisk! Noen sjanser må man ta her i livet. Vi tenker som så, at vi er voksne oppegående mennesker begge to. Skulle det vise seg at vi ikke har samme kjemi IRL, som på nett, skal vi nok klare å ha en hyggelig helg sammen uansett. Ser på det som en miniferie, hvor jeg får oppleve en by jeg aldri har vært i, med lokalkjent guide. Og skulle vi finne tonen, blir det en kjempebonus. Gjør vi ikke det, har jeg hvert fall funnet ut av det, og kanskje fått en ny venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tina :) Skrevet 14. oktober 2008 #9 Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk for råd dere! Purple Haze, hvor lenge har dere pratet sammen? Jeg har bare pratet med han her i 1 uke. Men har allikevel funnet ut mye om hverandre, og vi kommer jo ikke til å møtes med det første selv om vi snakker om at vi har lyst. Før jul blir det jo ikke uansett.. Han har egen leilighet og sånn, jeg bor fortsatt hjemme (er 19) så det beste er jo da at jeg hadde kommet til han, men jeg tør rett og slett ikke å dra hjem til han første gang! Kjenner det kribler i magen allerede..Det blir bare for drøyt! Så hva kan vi gjøre da? Leie noe hotellrom er uaktuelt for meg å gjøre. Av flere grunnen men først og fremst kostnadene ettersom jeg går på skole og ikke har jobb. Vanskelig dette her..;/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 14. oktober 2008 #10 Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk for råd dere! Purple Haze, hvor lenge har dere pratet sammen? Jeg har bare pratet med han her i 1 uke. Men har allikevel funnet ut mye om hverandre, og vi kommer jo ikke til å møtes med det første selv om vi snakker om at vi har lyst. Før jul blir det jo ikke uansett.. Han har egen leilighet og sånn, jeg bor fortsatt hjemme (er 19) så det beste er jo da at jeg hadde kommet til han, men jeg tør rett og slett ikke å dra hjem til han første gang! Kjenner det kribler i magen allerede..Det blir bare for drøyt! Så hva kan vi gjøre da? Leie noe hotellrom er uaktuelt for meg å gjøre. Av flere grunnen men først og fremst kostnadene ettersom jeg går på skole og ikke har jobb. Vanskelig dette her..;/ Vi har pratet sammen et par uker bare, men tonen er utrolig god. Og vi skal ikke møtes før om en måned, uansett. Hvis du ikke tør dra hjem til han, finnes det kanskje vandrehjem eller et billigere alternativ du kan benytte deg av? Så kan dere møtes på en kort date første gangen. Skulle det klaffe, tar dere det bare derfra. Lykke til Fortell gjerne hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 14. oktober 2008 #11 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Takk for råd dere! Purple Haze, hvor lenge har dere pratet sammen? Jeg har bare pratet med han her i 1 uke. Men har allikevel funnet ut mye om hverandre, og vi kommer jo ikke til å møtes med det første selv om vi snakker om at vi har lyst. Før jul blir det jo ikke uansett.. Han har egen leilighet og sånn, jeg bor fortsatt hjemme (er 19) så det beste er jo da at jeg hadde kommet til han, men jeg tør rett og slett ikke å dra hjem til han første gang! Kjenner det kribler i magen allerede..Det blir bare for drøyt! Så hva kan vi gjøre da? Leie noe hotellrom er uaktuelt for meg å gjøre. Av flere grunnen men først og fremst kostnadene ettersom jeg går på skole og ikke har jobb. Vanskelig dette her..;/ Er han student også? Kanskje han kan komme til deg da og han kan leie hotellrom? Er det nødvendig at du skal reise til ham? Man trenger ikke leilighet for å møte og snakke og bli bedre kjent for første gang Eller avtale noe midt i mellom der du kanskje har familie eller ligendne der du kunne overnatte? Så dere kan møte på et eller annet offentlig sted? Jeg synes i hvert fall at det er viktig å ikke være FOR godtroende også. En uke er ikke så lang tid. Ja, man skulle ta noen sjanser i livet, men er det ikke en god ide å ta for store sjanser heller. Det finnes alle slags mennesker på nettet og en uke er ikke langt nok tid for å kjenne noen godt nok for å være helt sikker. Det finns alle slags luringer på nettet. Ja, magefølelsen kan virke riktig og tonen kan være der, men kommunikasjon på nettet er likevel litt annerledes. Jeg er pusete når det gjelder sånt og vil heller være dobbeltsikker. Synes jeg da.. Endret 14. oktober 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest missLady Skrevet 18. oktober 2008 #12 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Takk for råd dere! Purple Haze, hvor lenge har dere pratet sammen? Jeg har bare pratet med han her i 1 uke. Men har allikevel funnet ut mye om hverandre, og vi kommer jo ikke til å møtes med det første selv om vi snakker om at vi har lyst. Før jul blir det jo ikke uansett.. Han har egen leilighet og sånn, jeg bor fortsatt hjemme (er 19) så det beste er jo da at jeg hadde kommet til han, men jeg tør rett og slett ikke å dra hjem til han første gang! Kjenner det kribler i magen allerede..Det blir bare for drøyt! Så hva kan vi gjøre da? Leie noe hotellrom er uaktuelt for meg å gjøre. Av flere grunnen men først og fremst kostnadene ettersom jeg går på skole og ikke har jobb. Vanskelig dette her..;/ Bare vent litt, til jul har dere jo snakket i 2 -3 mnd kanskje saken stiller seg annerledes da? Jeg skal trefffe min nettflørt i jul, og da skal jeg ligge over til han i en helg.. Tenker ikke noe på det, har snakket så mye med han at det går nok bra, om vi ikke passer sammen som mer enn venner, så vet jeg at helgen kommer til å gå bra uansett.. Før dere møtes ville jeg også snakket med han på tlf et par ganger.. Hadde vært uaktuelt for meg å møte noen jeg ikke hadde snakket med på tlf.. Endret 18. oktober 2008 av missLady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 22. oktober 2008 #13 Del Skrevet 22. oktober 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå