Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Hei! Jeg vet at dere ikke vet om jeg er gravid eller ikke, men kanskje dere kan hjelpe meg med å tolke mine kroppslige tegn... For 4 dager siden trodde jeg at jeg fikk mensen. Det kom LITT blod i toalettet. Men det var det! Ingenting mer.. Kan dette være "festeblødning"? (Hva er det isåfall). Jeg har siden det måtte gå på do ofte! Ikke det at jeg tisser så mye, men føler liksom et behov for dette.. (litt sånn urinveisinfesjon- tegn..!) Jeg går å venter på å få mensen nå, og idag har jeg hatt sinsyke menssmerter. Vondt i ryggen, vondt i nederste del av magen og litt småkvalm.. Men fortsatt ingen mens...(?!!) Hva skjer??? Skal selvfølgelig kjøpe en test om mensen uteblir lengre, men har aldri opplevd dette ovenfor før... Hilsen meg!
Lissi Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Hei! Jeg vet at dere ikke vet om jeg er gravid eller ikke, men kanskje dere kan hjelpe meg med å tolke mine kroppslige tegn... For 4 dager siden trodde jeg at jeg fikk mensen. Det kom LITT blod i toalettet. Men det var det! Ingenting mer.. Kan dette være "festeblødning"? (Hva er det isåfall). Jeg har siden det måtte gå på do ofte! Ikke det at jeg tisser så mye, men føler liksom et behov for dette.. (litt sånn urinveisinfesjon- tegn..!) Jeg går å venter på å få mensen nå, og idag har jeg hatt sinsyke menssmerter. Vondt i ryggen, vondt i nederste del av magen og litt småkvalm.. Men fortsatt ingen mens...(?!!) Hva skjer??? Skal selvfølgelig kjøpe en test om mensen uteblir lengre, men har aldri opplevd dette ovenfor før... Hilsen meg! Man har sjelden tegn på graviditet to uker etter befruktning. Man tisser mye når ting begynner å presse på blæra, fra uke 6-8. Jeg tror du får mensen.
Kylling Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Man har sjelden tegn på graviditet to uker etter befruktning. Man tisser mye når ting begynner å presse på blæra, fra uke 6-8. Jeg tror du får mensen. Dette er feil. Mange får tegn to uker etter befruktning. Og et av de første tegnene mange får er å tisse oftere enn normalt. Dette er hormonelt betinget og har ikke noe med at ting presser på blæra. Til TS: Lykke til med testen!
Millie_82 Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Kylling har rett her. Å måtte oftere på do kan være et tidlig tegn, ikke fordi det er noe fysisk som tar plass og presser på, men pga hormoner. Det var slik jeg fant ut at jeg kanskje skulle ta en test som var positiv, 4 dager før forventet mens. Legen min bekreftet dette. Lykke til!
Gjest siwen Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg å sitter å lurer på om jeg er gravid! Har hatt "symtomer" en en uke nå. Er ofte kvalm, fiser hele tiden og har vondt i nedre del av magen, både menssmerter og stikninger lengre ut på sidene... Var på vanlig GU i går og legen nevnte noe med stor eller hoven livmor. Det var for tidlig å teste da det er nesten en uke til jeg skal ha mensen. Har nettopp begynt å prøve, og jeg merker at jeg er mere utålmodig enn jeg var lyst til å være. Redd jeg "ser" etter tegn, men kroppen har ikke føltes slik ut før! "MÅ" en forresten ha vonde bryst? Krysser fingra!
Lissi Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg å sitter å lurer på om jeg er gravid! Har hatt "symtomer" en en uke nå. Er ofte kvalm, fiser hele tiden og har vondt i nedre del av magen, både menssmerter og stikninger lengre ut på sidene... Var på vanlig GU i går og legen nevnte noe med stor eller hoven livmor. Det var for tidlig å teste da det er nesten en uke til jeg skal ha mensen. Har nettopp begynt å prøve, og jeg merker at jeg er mere utålmodig enn jeg var lyst til å være. Redd jeg "ser" etter tegn, men kroppen har ikke føltes slik ut før! "MÅ" en forresten ha vonde bryst? Krysser fingra! Mange har ikke vonde bryst før de begynner å vekse, fra ca uke 8. Når det gjelder symptomer kan jeg si en ting: min mor har vært gravid 3 ganger og først i 5 mnd merket hun symptomer når barnet begynte å røre seg. Hun har aldri vært så god form som da hun var gravid, og jobbet helt fram til fødselen hver gang. Ikke alle blir kvalm, får vonde pupper, tisser mye osv, men man vil vel så gjerne finne et tegn på at man er gravid. Jeg tror også man kjenner veldig etter, og det er kanskje ikke så lurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå