S_C84 Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Eg skal gifte meg 30 mai 2009, men fant ut i dag at dette er pinseaften.. Hva vil det si?? Hun damen eg snakket med angående leige av lokale syns det var rart at eg ville leige det på en pinseaften.. Hva syns dere?? Hjelp?
Gjest Elfrida Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Skulle ikke tro det hadde så mye å si. Folk har fri på mandagen, så mange reiser bort?
Gjest Ansjoni Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Syns ikke det var noe rart med å gifte seg på pinseaften.
Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg skal også gifte meg på Pinsepaften. Tenkte ikke engang på at det var pinse da vi satte datoen.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 ulempene kan være at ting har stengt (husker ikke om alt er stengt eller stenger tidligere?) feks kan det bli vanskelig for deg å finne frisør, blomster osv...! og for gjestene..
Christal Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Vel, når det gjelder alkohol så er det jo litt regler på å servere/selge alkohol på pinseaften. Pinseaften er det ikke tillatt for utsalgssteder med salgsbevilling å selge og utlevere øl etter kl. 15.00. 1. og 2. pinsedag er det ikke tillatt å selge og utlevere øl. Skjenking av øl og vin på serverings- /skjenkesteder kan ikke skje før før kl. 12.00 1. og 2. pinsedag. Dette kan jo være problematisk hvis du skal leie en plass hvor du ikke har lov å ha med drikke selv. Endret 14. oktober 2008 av Christal
Disco Biscuit Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Vel, når det gjelder alkohol så er det jo litt regler på å servere/selge alkohol på pinseaften. Dette kan jo være problematisk hvis du skal leie en plass hvor du ikke har lov å ha med drikke selv. I forhold til sitatet ditt forstår jeg følgende: Butikker o.l kan ikke selge alkohol etter kl 15 - Fair enough, den er jeg med på... Serveringssteder (restauranter, barer m.m) kan ikke selge/servere alkohol før kl 12 - Men jeg tror/mener at utesteder/restautanter fint kan servere/selge alkohol pinseaften, 1 og 2 pinsedag bare de ikke begynner servering før 12 og selvsagt at de avslutter ved egen stengetid? :klø: Det ville jo vært litt rart at de kun fikk selge/servere alkohol mellom 12 og 15? Forøvrig så er Vinmonopolet stengt på pinseaften! Endret 14. oktober 2008 av MaiL
Pastor Knut Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Eg skal gifte meg 30 mai 2009, men fant ut i dag at dette er pinseaften.. Hva vil det si?? Hun damen eg snakket med angående leige av lokale syns det var rart at eg ville leige det på en pinseaften.. Hva syns dere?? Hjelp? Jeg får ganske mange forespørsler om vielser på nettopp pinseaften, så det høres ikke det minste rart ut at du vil leie lokale den dagen
Gjest Koukla Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Vi skal også gifte oss på pinseaften
Noli Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) I forhold til sitatet ditt forstår jeg følgende: Butikker o.l kan ikke selge alkohol etter kl 15 - Fair enough, den er jeg med på... Serveringssteder (restauranter, barer m.m) kan ikke selge/servere alkohol før kl 12 - Men jeg tror/mener at utesteder/restautanter fint kan servere/selge alkohol pinseaften, 1 og 2 pinsedag bare de ikke begynner servering før 12 og selvsagt at de avslutter ved egen stengetid? :klø: Det ville jo vært litt rart at de kun fikk selge/servere alkohol mellom 12 og 15? Forøvrig så er Vinmonopolet stengt på pinseaften!Nei, utesteder/restauranter osv kan ikke servere alkohol i det hele tatt etter kl. 15 på pinseaften, og ikke før klokken 12 på 1. pinsedag og frem til stengetid, og heller ikke før klokken 12. på 2. pinsedag og frem til stengetid. ALT er stengt på pinseaften. Endret 14. oktober 2008 av Noli
Furstina Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Pingsthelgen är väl en traditionell bröllopshelg? I alla fall i Sverige så var det DEN helgen som flest gifte sig på för 10 år sen eller mer (nu har augusti tagit över). Om ni hyr en lokal för en privat fest, är det inte andra regler som gäller för alkoholservering då sedan det är ett privat och slutet sällskap?
Rosalie Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, utesteder/restauranter osv kan ikke servere alkohol i det hele tatt etter kl. 15 på pinseaften, og ikke før klokken 12 på 1. pinsedag og frem til stengetid, og heller ikke før klokken 12. på 2. pinsedag og frem til stengetid. ALT er stengt på pinseaften. Det er jeg ganske sikker på at ikke stemmer, men jeg finner typisk ingenting om det.
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, utesteder/restauranter osv kan ikke servere alkohol i det hele tatt etter kl. 15 på pinseaften, og ikke før klokken 12 på 1. pinsedag og frem til stengetid, og heller ikke før klokken 12. på 2. pinsedag og frem til stengetid. ALT er stengt på pinseaften. Vet ikke hvilken land du bor i, men det kan ikke være Norge ihvertfall... Jeg gifta meg på pinseaften i år. Ingen problemer med det. Vi hadde ØL servering på en uterestaurant mens vi tok bilder. Festen hadde vi på et hotell med skjenkebevilgning. De skjenket villig vekk hele kvelden og langt på natt. Jeg var også skeptisk til pinseaften da vi satt datoen i februar, men det var fordi vi var sent ute med å bestemme oss og jeg var redd for at mange allerede hadde lagt planer for langhelgen sin. Jeg tok grådig feil. Ut av 80 inviterte var det bare 2 par som meldte avbud. De fleste var faktisk strålende fornøyd med at bryllupet var lagt til en langhelg. På den måten var det ikke så masete for de som kom langveis fra.
Gjest Gjest_gina_* Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, utesteder/restauranter osv kan ikke servere alkohol i det hele tatt etter kl. 15 på pinseaften, og ikke før klokken 12 på 1. pinsedag og frem til stengetid, og heller ikke før klokken 12. på 2. pinsedag og frem til stengetid. ALT er stengt på pinseaften. Ehm... hva er det som er stengt på pinseaften som et brudepar ikke allerede har handlet inn ? Pinseaften er for de fleste i Norges land en helt vanlig lørdag, verken mer eller mindre. Pga at det er "dag før helligdag" så er det andre salgsbetingelser i DAGLIGVAREHANDEL. Utesteder kan skjenke så mye de bare orker de. Herregud... i hjembyen vår er det åpen pub hele påsken, pinsen ,julaften og 1.juledag. Det er mange mange år siden utelivsbransjen hadde strengt regime
Gjest Ansjoni Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, utesteder/restauranter osv kan ikke servere alkohol i det hele tatt etter kl. 15 på pinseaften, og ikke før klokken 12 på 1. pinsedag og frem til stengetid, og heller ikke før klokken 12. på 2. pinsedag og frem til stengetid. ALT er stengt på pinseaften. Det stemmer ikke. har vært på byen flere ganger på pinseaften jeg, og har ikke hatt det minste problem med å få kjøpt alkohol.
Disco Biscuit Skrevet 15. oktober 2008 #17 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Nei, utesteder/restauranter osv kan ikke servere alkohol i det hele tatt etter kl. 15 på pinseaften, og ikke før klokken 12 på 1. pinsedag og frem til stengetid, og heller ikke før klokken 12. på 2. pinsedag og frem til stengetid. ALT er stengt på pinseaften. Tror ikke det stemmer! Jeg har også vært på byen på pinseaften og kjøpt alkohol. Alle restauranter/utesteder her i byen har vanlig drift pinsehelgen med unntak av at de ikke serverer før kl 12. Som jeg skrev tidligere så gjelder forbudet etter kl 15 i butikker/dagligvarehandel. Endret 15. oktober 2008 av MaiL
ecathari Skrevet 16. oktober 2008 #18 Skrevet 16. oktober 2008 Hei. Jeg skal også gifte meg på pinseaften, og har foreløpig ikke støtt på noen problemer! De som skal sminke meg holder til på et kjøpesenter, og de stenger klokken 15 på pinseaften. Men da er jeg jo ferdig sminket for lengst! Frisøren er en god venn av familien, så det er ikke noe problem.. Og alt annet har man jo handlet inn før den store dagen, så gjør vel ikke noe at butikkene ikke er åpne? Syns pinseaften er en fin dag å gifte seg på jeg Mange av mine "langt-vekk-ifra" gjester som ikke kunne kommet hvis de ikke hadde hatt fri mandagen etter bryllupet. Og det at mandagen er fri, gjør at jeg og min tilkommende rekker en liten luksus tur til Danmark før jeg skal tilbake å ha eksamen på skolen... Hehe. Men lykke til Og pinseaften er en fin dag å ha bryllup :D
S_C84 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #19 Skrevet 16. oktober 2008 Ah, kjempe flott.. Det var godt å få "høre" det fra andre også, har ikke sagt noe til familien enda, men bør vel kanskje være tidlig ute med det siden det kan være en typisk reise bort helg?? Da kan hun damen si hva hun vil, men det lokalet SKAL eg ha. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå