Gå til innhold

dusjer dere hver dag?

Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Gjest marilyn

underlig spm, ok?! men, jeg bare lurer for jeg er "oppdratt" til at å dusje hver dag ikke er bra for hud og hår, blir tørt, sprøtt og ekkelt (???).

Blir det egentlig noe værre av det?

Man føler ihvertfall for en intimvask hver dag, men hele kroppen er vel ikke helt nødvendig hver dag.. Det bare føles godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusjer to ganger hver dag etter trening morgen/kveld.

Men bruker ikke såpe om kvelden for å ikke tørke ut huden.

Skulle egentlig vaska håret etter hver trening..blir jo svett, men det hender jeg hopper over av og til.

Men dusj må jeg ha hver dag..føler meg pjuk ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag. Det er nok helt riktig at det ikke er bra for hud og hår å dusje hver dag. F.eks frisøren min anbefaler meg ikke å gjøre dette da det medfører at jeg får mye lettere fett hår. Huden min blir også veldig lett tørr.

Men da jeg har begynt med dette klarer jeg ikke å la være. Jeg klør over hele kroppen dersom jeg ikke har dusjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg dusjer hver dag. Bruker mild såpe og shampoo i dusjen, samt at jeg er flink til å smøre huden og gi håret en runde med hårkur. Føler meg som over: "pjuk" om jeg ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner ikke uten en dusj på morgenen jeg, så det blir hver dag ja.

Men unnlater å bruke shampo og såpe annenhver dag, slik at det ikke blir overdrevent slitasje på hud og hår.

Hadde ikke nødvendigvis følt meg pjuk tror jeg, men jeg hadde følt meg som en søvngjenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver morgen - Bruker ikke såpe hver dag.

Dette har jeg gjort daglig i flere år, og har ikke merket noe til tørr hud.

Håret vaskes 2-3 ganger pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ja og nei - noen ganger en gang - noen ganger to ganger hvis jeg skal trene - eller noen ganger ingen ganger hvis jeg skal være hjemme hos meg selv sammen med meg selv hele dagen.

Det gikk forøvrig en tråd om dette for ikke lenge siden - du finner den på Velvære, klær og sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dusjer hver kveld, med såpe og vann.

Blitt en vane og dusje hver dag da, så jeg hadde vel følt meg ekkel hvis det gikk en dag uten. AVHENGIG!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler til og fra universitetet, så jeg dusjer når jeg kommer hjem (hver dag..). Det er så praktisk ordna at jeg får alle oppoverbakkene på hjemtur, så da er jeg "god og svett". Men det er ikke alltid jeg bruker shampo, og såpe hver dag bruker jeg bare under armene, på bena og i skrittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg dusjer og vasker håret hver dag - så sant jeg ikke er på hytta. (ikke vann/strøm)

Jeg føler meg rett og slett ikke vel om jeg ikke får dusja, men håret mitt bærer nok preg av for mye vasking...Resultatet er at det MÅ vaskes hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er jeg vel den første til å innrømme at jeg ikke dusjer hver dag. Annenhverdag er det for min del.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det er kanskje ikke sunt for tørr hud, men jeg dusjer opptil flere ganger pr dag... Hver morgen, det er en nødvendighet, og etter trening. Men med dusjsåpe, shampoo og bodylotion av god kvalitet, er det ikke noe problem selv for meg med ultratørr hud i utgangspunktet.

Jeg anbefaler Sanex dusjsåpe til dem som dusjer ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er jeg vel den første til å innrømme at jeg ikke dusjer hver dag. Annenhverdag er det for  min del.......

Syns det må bli vanskelig å "kvalitetsikre" intimvasken uten å dusje hver dag, eller? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina

Som oftest hver dag, en eller to ganger!

Kommer ann på hva jeg gjør.

Har jeg trent, dusjer jeg så klart etter det.

Vasker ikke håret hver gang siden jeg har enormt tykt har, så det har som regel ikke rukket å tørke før jeg vasker det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Både ja og nei - noen ganger en gang - noen ganger to ganger hvis jeg skal trene - eller noen ganger ingen ganger hvis jeg skal være hjemme hos meg selv sammen med meg selv hele dagen.

.

Dette gjelder også for meg!

Jeg liker å ta en dusj før jobb/andre ting, men føler meg absolutt ikke møkkete en dag uten dusj!!

Jeg har heller ingen problemer med å være et par dager på hytte uten innlagt vann, og håret mitt har det absolutt best av å ikke bli vasket oftere enn hver 3. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer hver dag, etter trening/ jobb. Liker ikke å legge meg uten å ha dusjet. Tror det kommer av at mamma alltid fortalte meg at jeg måtte vaske meg før jeg la meg. (når jeg var liten) ellers ville sengen spytte meg ut igjen :ler: *Grøss o' gru!*

Selv liker å dusje/bade hver dag, men jeg har ingen problemer med at andre ikke gjør det. (Men dusjer de skjeldnere enn annenhver dag, gjør det meg kvalm...) :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer annen hver dag som regel. Når jeg jobber mye i hjemmesykepleien(vanligvis går jeg på skole), dusjer jeg oftere, da jeg dusjer hver dag etter jobb... (basselusker og andre ting.. :kgsmil: ) Vasker meg godt de dagene jeg ikke dusjer. Dette har faktisk en ganske naturlig forklaring.. Håret mitt er VELDIG glatt når det er nyvaska, det er mer medgjørlig den dagen det ikke er nyvaska. Dermed får jeg bra hårdag annen hver dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Dusjer så og si alltid hver dag. Kan være et unntak i ny og ne hvis jeg er veldig sløv og ikke skal noe spesielt. Føler meg ikke særlig skitten fordet. Jeg vasker meg uansett. Enten jeg har dusjet samme dag eller ikke. Vil alltid føle meg fräsh :)

Men håret vaskes kun annenhver dag. Det er tørt nok fra før av, og jeg har ikke behov for å vaske det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer VANLIGVIS hver kveld. Det har hendt at jeg er for sliten og har gått rett i seng.. Med makeup, skittne tenner og det hele :o

Har stortsett ikke tid til dusj om morgenene..

Håret blir vasket hver andre dag. Jeg har ganske tykt og brusete hår. Hvis jeg vasker det hver dag, blir det fett og brusete!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...