Gjest Gjest_gifteklar_* Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg og min samboer skal gidte oss om ca 1 år. Vi vurderer å ha det i utlandet. Noen som har noe erfaring med dette, som kan komme med noen tips of ideer om steder vi kan ha det, evt nettsider vi kan lese om det og finne informasjon, hvem som arrangerer det (bryllupsplanlegger) etc. Vet det finnes noen som arrangerer et bryllup for det i utlandet. Håper noen har prøvd dette å kan komme med noen tips å ideer. Og evt. en prisklasse.Vi har pratet litt om Hellas eller Italia, men er åpne for andre forslag også. Håper på noen svar som kan hjelpe oss videre med planleggingen=)
Gjest Gjest*Lille Rosa Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg og min samboer skal gidte oss om ca 1 år. Vi vurderer å ha det i utlandet. Noen som har noe erfaring med dette, som kan komme med noen tips of ideer om steder vi kan ha det, evt nettsider vi kan lese om det og finne informasjon, hvem som arrangerer det (bryllupsplanlegger) etc. Vet det finnes noen som arrangerer et bryllup for det i utlandet. Håper noen har prøvd dette å kan komme med noen tips å ideer. Og evt. en prisklasse.Vi har pratet litt om Hellas eller Italia, men er åpne for andre forslag også. Håper på noen svar som kan hjelpe oss videre med planleggingen=) Hei, jeg får ikke logget meg på mens jeg er på jobb, men tar meg friheten til å svare Vi skal gifte oss i Italia neste sommer og bruker Italienskebryllup.com. Er kjempefornøyde med Camilla! Vi har nesten bestilt alt og er så og si ferdig-planlagte og gleder oss veldig! -Lille Rosa
perle 84 Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Hei, jeg får ikke logget meg på mens jeg er på jobb, men tar meg friheten til å svare Vi skal gifte oss i Italia neste sommer og bruker Italienskebryllup.com. Er kjempefornøyde med Camilla! Vi har nesten bestilt alt og er så og si ferdig-planlagte og gleder oss veldig! -Lille Rosa Hei Høres spennandes ut. Kan jeg spørre deg om hva koster det å gifte seg i Italia? perle 84
Lille Rosa Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Hei Høres spennandes ut. Kan jeg spørre deg om hva koster det å gifte seg i Italia? perle 84 Hei Det koster vel det du vil at det skal koste.. Vil man gjøre det enkelt så kan man det, men det er ikke noe problem bruke masse penger har vi oppdaget Det er veldig opp til dere hvor mye dere vil legge i bryllupet rett og slett.. Har dere ønske om noen spesielle ting eller steder ville jeg begynt planleggingen med en gang hvis jeg var deg. Italia er veldig populært, og vi har bestilt "alt" allerede for å være sikker på at vi får det "beste" og slik vi ønsker det Endret 18. oktober 2008 av Lille Rosa
perle 84 Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Hei Det koster vel det du vil at det skal koste.. Vil man gjøre det enkelt så kan man det, men det er ikke noe problem bruke masse penger har vi oppdaget Det er veldig opp til dere hvor mye dere vil legge i bryllupet rett og slett.. Har dere ønske om noen spesielle ting eller steder ville jeg begynt planleggingen med en gang hvis jeg var deg. Italia er veldig populært, og vi har bestilt "alt" allerede for å være sikker på at vi får det "beste" og slik vi ønsker det Hei Har sendt en forespørsel til italienske bryllup, ser det er mange her på forumet som anbefaler dem. Hvor mye må dere betale for at de skal arrangere bryllupet? Hvor i Italia skal dere gifte dere? perle 84
Lille Rosa Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei Har sendt en forespørsel til italienske bryllup, ser det er mange her på forumet som anbefaler dem. Hvor mye må dere betale for at de skal arrangere bryllupet? Hvor i Italia skal dere gifte dere? perle 84 Hei! Vi betaler 4500,-, og det er verdt hver krone! (Syns det er en lav pris i utgangspunktet ) Etter mye frem og tilbake endte vi med Roma. Både fordi det er en by det er lett for komme seg til med mange flyavganger for gjestene, og fordi byen er FANTASTISK Camilla i Italienske bryllup bor i Roma, så vi møtte henne der og var og tittet på stedene som var aktuelle. Anbefales! Da vet man hva man kommer til (Det er jo tross alt ofte bilder lyver litt gitt..) Du kan jo evt sende meg en PM hvis du lurer på noe da Endret 19. oktober 2008 av Lille Rosa
perle 84 Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Vi betaler 4500,-, og det er verdt hver krone! (Syns det er en lav pris i utgangspunktet ) Etter mye frem og tilbake endte vi med Roma. Både fordi det er en by det er lett for komme seg til med mange flyavganger for gjestene, og fordi byen er FANTASTISK Camilla i Italienske bryllup bor i Roma, så vi møtte henne der og var og tittet på stedene som var aktuelle. Anbefales! Da vet man hva man kommer til (Det er jo tross alt ofte bilder lyver litt gitt..) Du kan jo evt sende meg en PM hvis du lurer på noe da Takk for tilbudet perle 84
annepålandet Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg og min samboer skal gidte oss om ca 1 år. Vi vurderer å ha det i utlandet. Noen som har noe erfaring med dette, som kan komme med noen tips of ideer om steder vi kan ha det, evt nettsider vi kan lese om det og finne informasjon, hvem som arrangerer det (bryllupsplanlegger) etc. Vet det finnes noen som arrangerer et bryllup for det i utlandet. Håper noen har prøvd dette å kan komme med noen tips å ideer. Og evt. en prisklasse.Vi har pratet litt om Hellas eller Italia, men er åpne for andre forslag også. Håper på noen svar som kan hjelpe oss videre med planleggingen=) Hei gifteklar!! Hva med karibien?? Vi giftet oss på en nydelig strand, barbeint i solnedgangen på Tobago... Fantastisk land og utrolig romantiske omgivelser for et bryllup Vi betalte ca 20000kr for reise og hotel i 14 dager tilsammen. Vi synes det var en helt grei pris for å reise så langt! Selve vielsen ble arrangert av ei engelsk dame som bor der nede, og som jobber som "wedding-planner". Helt fantastisk dame.. Ordnet ALT slik at det ble akkurat slik vi hadde tenkt oss :-) Henne betalte vi 795 USD (ca. 5000kr) og det inkluderte: Ble kjørt rundt for å finne den nydeligste stranda, alle papirer inkl besøk på "tinghuset" der nede, prest (besøk hjemme hos han og selve vielsen på stranden), vitner, fotograf som tok over hundre bilder (fikk 36 stk på cd), hun fikset også blomster gratis. Det hele var utrolig profesjonellt Bare å spørre hvis du lurer på noe!!! KLem
Gjest Imsdal Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Bare litt nysgjerrig, hvordan gjør dere det med kjole da? Kjøpte dere før dere dro? Eller der dere giftet dere?
Gjest Lille Rosa (på jobb) Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Bare litt nysgjerrig, hvordan gjør dere det med kjole da? Kjøpte dere før dere dro? Eller der dere giftet dere? Tviler på at noen tar sjansen på å kjøpe kjole når man kommer til landet man skal gifte seg i bare noen dager før bryllupet.. For min del blir ihvertfall kjolen kjøpt i goood tid her hjemme .
annepålandet Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Bare litt nysgjerrig, hvordan gjør dere det med kjole da? Kjøpte dere før dere dro? Eller der dere giftet dere? Hei! Vi hadde kjøpt kjole og klær til mannen i Norge ja, tok ikke noen sjanser på å finne det der.... Og det var jammen lurt for vi fant ikke en eneste butikk med klær som passet for vårt bryllup. Nå skal det sies at jeg hadde en fin, hvit, lang og luftig sommerkjole. Mannen hadde hvit linbukse og en fin hvit skjorte til. Og det ble akkurat så romantisk og fint som vi hadde sett for oss
Gjest Imsdal Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 Det var det jeg tenkte og, at det ville være litt av en sjanse. Men hvordan fraktet dere den om dere tok fly? Trodde brudekjoler var skjøre greier som ikke kunne legges i en koffert
Lille Rosa Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Det var det jeg tenkte og, at det ville være litt av en sjanse. Men hvordan fraktet dere den om dere tok fly? Trodde brudekjoler var skjøre greier som ikke kunne legges i en koffert Jeg kommer til å ha min som håndbaggasje, og bare ha den i kjoleposen
*Emma* Skrevet 24. oktober 2008 #14 Skrevet 24. oktober 2008 Det var det jeg tenkte og, at det ville være litt av en sjanse. Men hvordan fraktet dere den om dere tok fly? Trodde brudekjoler var skjøre greier som ikke kunne legges i en koffert Min Maggie Sottero kjole fikk en egen koffert av hardplast også sendte jeg den med resten av baggasjen. Fant ut at om den skulle bli borte/ødelagt så fikk jeg finne en annen iløpet av de 4 dagene vi hadde før bryllupet. Den var av så god kvalitet (stoffet altså) at jeg avbestilte timen jeg hadde ordnet for steaming for den trengte det ikke - den var helt fri for skrukker selv etter mere enn 12timer i koffert
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg kommer til å ha min som håndbaggasje, og bare ha den i kjoleposen Det trodde jeg gikk fint også. Men det fikk jeg ikke lov til, men mindre jeg klarte å skvise sammen kjolen så den ble mindre enn håndbagasjemålene. Noe som var komplett umulig med min Maggie Sottero-kjole. Jeg ringte SAS to ganger på forhånd for å forhøre meg, pluss at jeg spurte i skranken på flyplassen. Men neida, det var ikke håp. Så jeg sendte kjolen avgårde i min temmelig fulle koffert. Gikk helt fint, og kjolen var ikke skrukkete da jeg pakket den ut.
Lille Rosa Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Det trodde jeg gikk fint også. Men det fikk jeg ikke lov til, men mindre jeg klarte å skvise sammen kjolen så den ble mindre enn håndbagasjemålene. Noe som var komplett umulig med min Maggie Sottero-kjole. Jeg ringte SAS to ganger på forhånd for å forhøre meg, pluss at jeg spurte i skranken på flyplassen. Men neida, det var ikke håp. Så jeg sendte kjolen avgårde i min temmelig fulle koffert. Gikk helt fint, og kjolen var ikke skrukkete da jeg pakket den ut. De jeg vet om som har giftet seg i utlandet har fått ha med kjolen på flyet (også med SAS om jeg ikke husker helt feil). Men det kommer vel an på størrelsen på kjolen også,-skjønner at en "bløtkakekjole" kanskje blir i det største laget Min kjole er heldigvis ganske "liten", så jeg satser på at det går bra .
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 De jeg vet om som har giftet seg i utlandet har fått ha med kjolen på flyet (også med SAS om jeg ikke husker helt feil). Men det kommer vel an på størrelsen på kjolen også,-skjønner at en "bløtkakekjole" kanskje blir i det største laget Min kjole er heldigvis ganske "liten", så jeg satser på at det går bra . Jeg hadde absolutt ingen bløtkakekjole (faktisk slim a-line fasong), men det var mye stoff i kjolen som tildels var ganske stivt. Jeg har også hørt om andre som har fått ta med seg kjolen inn i kabinen på flyet, men det kommer helt an på flytypen hvorvidt dette går eller ikke. Det er enkelte typer fly hvor det ikke tillates at det henges noe opp foran eller bak i flyet, slik jeg hadde tenkt å gjøre. I disse flyene må derfor alle løse gjenstander pakkes slik at de er innenfor størrelsesmålene for tillatt håndbagasje. Når det gjelder SAS sine fly, så bestemmes hvilket fly som skal benyttes samme dagen som avreise. Pakk kjolen i en koffert som er liten nok som håndbagasje, så er du på den trygge siden.
Gjest Imsdal Skrevet 28. oktober 2008 #18 Skrevet 28. oktober 2008 Aha, takk for oppklarende svar (Er bare på drømmestadiet ennå jeg da )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå