Gå til innhold

Tomatpure

Gjest Gjest_Annema_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Annema_*
Skrevet

Jeg skal lage en rett der jeg trenger en type tomatpuré som ikke smaker så veldig søtt. Har prøvd med Stavlands, men den ble for søt i smaken til å passe i retten. Noen som har noen tips til noen merker/andre typer med mindre fremtrendende søtsmak?

Skrevet

Du kan kanskje se på boksen om pureen er tilsatt sukker? Vet ikke om jeg synes det er så stor forskjell på de forskjellige, stort sett pleier vi å kjøpe Coop sin økologiske. Hvis du ikke skal ha søt smak går det kanskje an å bruke hermetiske tomater i stedet, kjør dem med stavmikser og sil av litt overflødig væske?

Skrevet

Jeg kom til å tenke på en mulighet til - hvis du skolder tomater (skjær et lite hakk/kryss i skinnet og hiv tomatene i kokende vann ca 30 sek) og tar av skinnet, og så finhakker "kjøttet" (uten frøene), får du også en slags tomatpuré. Funker bra i supper om man ikke vil ha for dominerende tomatsmak (eller farge), og i indisk matlaging blant annet.

Gjest Tomato - potato
Skrevet

Heinz har en tomatpure på tube, som ikke er tilsatt sukker. Tror den ville funke bra ;-)

Gjest Gjest_Annema_*
Skrevet

Takk for hjelpen, skal prøve meg frem og se hva som funker best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...