Gå til innhold

Dere som planlegger bryllup..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei, litt inspirert av innlegget om å starte brudesalong så sender jeg ut et spørsmål her til dere som planlegger bryllup.

Jeg giftet meg i fjord og planla bryllup i sju lange og sju breie før vi fikk det til. Jeg savnet litt hjelp i prosessen da vi ikke hadde peiling på noe. Da slo tanken meg at det kunne vært greit med en veiledningstjenete som hadde oversikten over kirker, selskapslokaler, fotografer osv osv. der vi bor. Utvalget var enormt og jeg brukte maaange timer for å finne ut av en hel masse greier som var bortkastet fordi det ikke passet vårt bryllup. Gikk på flere visninger på lokaler hvor mer informasjon om eller et bilde av lokalet kunne spart meg for hele turen da det ikke passet oss overhodet.

Det finnes jo bryllupsplanleggere, men det er dyrt og de gjør hele greia for deg. Jeg kunne tenkt meg og tilby en tjeneste med ulike typer veiledninger så folk kan få rask og riktig informasjon uten å bruke hundre år på å lete etter et passende selskapslokaler, flinke frisører og brudesalonger med god service.

Ville dere betalt for noe sånt eller er det ikke behov for noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min egen del så syns jeg litt av kosen med å planlegge bryllup er å finne ut ting om lokalene, maten, kirke etc..

Har vært inne på tanken å ansette en bryllupsplanlegger, men jeg skal heller spare pengene til noe annet.

Jeg ville nok ikke ha betalt for en slik tjeneste. Jeg elsker å planlegge og finne ut av ting selv.

MEN det er en god tanke syns jeg. Lykke til.

Skrevet

Nei, dette vil vi gjøre selv, og vi bruker gladelig litt av fritiden vår på å planlegge. Det vi lurer på spør vi venner og familie om, eller vi finner tips på div nettsteder.

Gjest LindaKristin
Skrevet

Ditto!Koser vettet av meg med å planlegge:) Men det er sikkert flere som synes det er vanskelig å holde tunga beint i munnen,eller som rett og slett synes det er gørr å planlegge, som kunne tenkt seg litt hjelp.... :)

Skrevet
Hei, litt inspirert av innlegget om å starte brudesalong så sender jeg ut et spørsmål her til dere som planlegger bryllup.

Jeg giftet meg i fjord og planla bryllup i sju lange og sju breie før vi fikk det til. Jeg savnet litt hjelp i prosessen da vi ikke hadde peiling på noe. Da slo tanken meg at det kunne vært greit med en veiledningstjenete som hadde oversikten over kirker, selskapslokaler, fotografer osv osv. der vi bor. Utvalget var enormt og jeg brukte maaange timer for å finne ut av en hel masse greier som var bortkastet fordi det ikke passet vårt bryllup. Gikk på flere visninger på lokaler hvor mer informasjon om eller et bilde av lokalet kunne spart meg for hele turen da det ikke passet oss overhodet.

Det finnes jo bryllupsplanleggere, men det er dyrt og de gjør hele greia for deg. Jeg kunne tenkt meg og tilby en tjeneste med ulike typer veiledninger så folk kan få rask og riktig informasjon uten å bruke hundre år på å lete etter et passende selskapslokaler, flinke frisører og brudesalonger med god service.

Jeg syns dette høres ut som en bryllupsplanlegger.. (Man kan jo gjøre det man selv har lyst til selv om man har en bryllupsplanlegger). Så hadde nok ikke brukt "dine tjenester" fremfor en bryllupsplanlegger.

Vi har leid det og er storfornøyde med henne ihvertfall :) .

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei igjen, litt presiseringer her. En bryllupsplanlegger booker og ordner alt, i hvertfall de jeg har vært i kontakt med. De står med ansvaret for store deler av opplegget og det koster mer enn det de fleste vil betale. Jeg kunne tenkt meg å hjelpe til med å finne frem i kaoset. Det er kanskje snakk om en eller to timer med veiledning så vet man det meste.

Jeg vil ikke ta fra folk gleden med å se på lokaler, bare gi de mulighetene, ikke poeng å se på 10 når kun tre har det du trenger. Jeg vil ikke bestille/bestemme blomstene, men kunne gitt tips om hvem butikker som har god service, hvem som kanskje tar 1000,- mindre for det samme som de andre. De fleste videregående med linjer som blomsterdekoratør og frisør tar ulike oppdrag. Ikke så lett å finne de bestandig. Mange sliter med budsjetter, alkoholenheter osv.

Men det er godt mulig det ikke er marked for det, bare lurte.

Skrevet

For mange vil nok dette hjelpe tror jeg for det er nok mange som syns planlegging er noe herk og syns det er vanskelig å finne info.

Hvis du har mye informasjon om slikt etter å ha planlagt ditt eget bryllup så hvorfor ikke starte i det små for å sjekke om det virkelig er marked for noe slik? Har du en vanlig jobb til vanlig er jo dette noe du kan gjøre som en hobby i starten? Hvis det virkelig er marked for slikt der ute så kan du jo starte fulltid med bryllupskonsulent tjenester.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det var det som var tanken. Bor i en by med tuenvis av fine muligheter for kirker, vielser og lokaler. Mange steder for vielse er vanskelig å finne frem til, særlig fordi de eies av private stifteler osv. uten noen interesse for å reklamere for seg selv. Du finner de ikke på nett, må bare vite om at noen har giftet seg der for å vite om det.

Jeg har full jobb å tanken var å begynne i det små å se. Bryllupsplanlegger blir for stort nå. Har allerede hjulpet mange så det var mannen min som lurte på om jeg ikke burde begynne å ta betalt snart i en litt spøkefull tone en kveld, da kom ideen :jepp:

Men om folk vil betale for det er jo da noe annet... Men vi får se hva vi kan få til. Takk for tilbakemelding.

For mange vil nok dette hjelpe tror jeg for det er nok mange som syns planlegging er noe herk og syns det er vanskelig å finne info.

Hvis du har mye informasjon om slikt etter å ha planlagt ditt eget bryllup så hvorfor ikke starte i det små for å sjekke om det virkelig er marked for noe slik? Har du en vanlig jobb til vanlig er jo dette noe du kan gjøre som en hobby i starten? Hvis det virkelig er marked for slikt der ute så kan du jo starte fulltid med bryllupskonsulent tjenester.

Skrevet

Slik jeg forstår deg vil du satse på å samle en oversikt over de ulike bryllupstjenestene for den byen du bor i siden den er såpass stor og variert? Og du vil på en måte fungere som en opplysningsguide? Bryllupets gule sider på en måte?

Da tenker jeg at jeg ville satset på internettbasert tjeneste hvis jeg var deg. Det er der folk som skal gifte seg søker etter ulike tilbud i planleggingsfasen. Og det er nok mest aktuelt for de som gifter seg akkurat i din by da. La oss si du er fra Oslo, så kunne du f.eks. vært www.bryllupioslo.no eller noe sånt? Da må du jo finne ut en måte å ta betalt for å bruke disse tjenestene av deg på nettet da? Vet ikke åssen det fungerer jeg. Men det blir jo et veldig smalt marked vil jeg tro, dersom du bare satser på din egen by?

Jeg synes også halve morroa er å planlegge bryllupet mitt selv, og en del detektivarbeid blir det jo. Men det er liksom en del av jobben. Ville nok ikke betalt noen direkte for en opplysningstjeneste på den måten uten at det fungerte som en bryllupsplanlegger. Jeg synes jeg lett finner det jeg leter etter slik det er i dag. Men nå er jeg over middels interessert i bryllup og har god oversikt over forskjellige alternativer i utg.pkt.

Tror det hadde vært mer gull med en opplysningstjeneste for brylluper utenlands. Tror jeg hadde følt jeg lette litt i blinde dersom jeg skulle giftet meg i f.eks. Paris, Roma eller København.

Skrevet

Jeg syns ikke det var spesielt spennende å planlegge bryllup, men fordi vi hadde et så stramt budsjett, ville jeg aldri vurdert å betale for en slik tjeneste. Jeg syns egentlig ikke det var så veldig stress å finne fram til lokale, kirke osv. selv. Det jeg kunne ha trengt hjelp til, var å få et godt tips om en flink frisør, siden jeg syns det er så forskjellig kvalitet på frisører. Jeg fikk tips, og frisøren var sikkert flink, men jeg ble likevel ikke helt fornøyd. Men akkurat det ser jeg ikke helt hvordan man skal klare å gardere seg mot, siden man ønsker så forskjellige ting.

Men det er godt mulig det fins andre som vil betale for noe sånt. Når det gjelder bryllup, virker det som om det er mange som ikke tenker så mye på penger, siden dette er noe "de skal gjøre én gang i livet". Men det kommer jo an på hva du evt. har tenkt å ta for det også da.

Skrevet

Jeg ville nok ikke betalt for noe sånt, da jeg (som mange andre her) hadde kost meg skakk med planlegginga selv.

Skrevet

Jeg ville heller ikke betalt for en slik tjeneste av samme grunn som de fleste andre her -jeg koser meg rett og slett med planleggingen. Ellers, hvis det er noe annet bryllupsrelatert jeg lurer på, så spør jeg meg egentlig bare rundt på forumer som dette :)

Skrevet

Om jeg hadde en drøss med penger og 200+ gjester ville nok tanken streifet meg ;)

Men med mitt lille bryllup er det så gøy å ordne alt selv. Men...alt handler om penger.

Skrevet (endret)

Jeg ville gjerne tatt i bruk en sånn tjeneste. Jeg leter etter lokale her jeg bor, og aner sikkert ikke om halvparten som finnes her, det irriterer meg skikkelig.

Kunne tenkt meg å komme til deg, si hva slags bryllup jeg vil ha, og at du hadde funnet det perfekte lokalet for meg, i mitt nærmiljø.

:)

Eks på søkemotor:

Plotte inn hvor mange gjester man skal ha, hva slags stil (f.eks. romantisk, minimalistisk, herregård etc.) osv.

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

Det er sikkert veldig greit for mange men for meg er det ikke noe.. jeg elsker å planlegge selv og det er utrolig kos spesielt når min kjære tar del i det :rødme:

Skrevet

Ser for meg en planleggings-portal. Men skal du ta betalt for at man skal få tilgang til siden? Vet ikke om mange vil være villig til det. Det er sikkert mange som har bruk for en slik side. Medlemmene her som elsker å planlegge selv, er nok ikke i din målgruppe uansett. Det blir vel veldig lokalt? Du har gjerne anledning til å sjekke grundig i ditt nærmiljø, men hva med mitt nærmiljø?

• 6 måneder senere...
Skrevet

Må bare presisere: selv om man leier en bryllupsplanlegger er det ikke sånn at de tar over alt, og MÅ planlegge alt fra a til å.

Det er mulig å leie inn en bryllupsplanlegger kun for å finne riktig lokale, eller for å finne en dommer som vil vie dere utendørs, eller for å dekorere og pynte lokalet. Da blir jo selvfølgelig også prisen rimeligere enn om man vil ha full pakke.

En bryllupsplanlegger finner ut mest mulig av hva brudeparet ser for seg, budsjett, og ønsker, og så siler de bort alt som ikke er relevant, og kommer med forslag og alternativer.

Ser derfor ikke helt forskjellen mellom deg og en bryllupsplanlegger?

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde jeg skullet gifte meg for 2. gang, ville jeg nok vurdert å betale for å sette bort oppgaver. Men første gang jeg giftet meg var jeg lykkelig uvitende om hvor mye stress det egentlig var, så jeg vurderte det aldri da.

Det jeg ville hatt hjelp til, var først og fremst å koordinere invitasjonene, tilbakemeldingene, rett og slett hatt en person som kunne ta seg av det, slik at jeg slapp å bli nedringt av folk som ville spørre om ting, om de ikke kunne få ha med seg barn (var barnefritt bryllup), tjenester og hjelp og slikt, spesielt i dagene før bryllupet, som gjorde meg veldig stresset.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det beste du kan gjøre er å starte en webside med annonsering som inntekt. Jeg er ihvertfall blant dem som først og fremst bruker nettet til å finne frem til sånne ting, sikkert også til et bryllup hvis jeg skulle gifte meg.

Jeg synes forøvrig at Vibb.no har en genial tjeneste, du kan sikkert herme litt etter dem. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...