Gå til innhold

Bursdagsfeiring....hjelp...


@lfa

Anbefalte innlegg

Er litt i villrede på hva jeg skal gjøre...

I svigerfamilien min er det vanlig å invitere til bursdagsselskap når de små fyller året.

Jeg har en sønn fra et tidligere forhold som bor fast hos meg og min samboer.

Han har ingen nær slekt her vi bor nå, så slike familieselskap blir ikke aktuelt for ham.

Derfor lurer jeg på om det ville vært for dumt hvis vi gjorde det på samme måten når han fyller året.

Inviterer svigers, broren til sambo og familien hans samt søsteren til sambo og mannen hennes til et lite selskap?

Eller virker det påtrengende...?

For sønnen min sin del hadde det sikkert vært stas. Han føler seg like mye som et av barnebarna til svigers som de andre ungene, og ingen gjør forskjell.

Men på en annen måte føler jeg at det blir litt "påtvingende"...

Vet ikke helt hvorfor, men...

Noen som er i lignende situasjon her?

Eller noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville invitert svigerfamilien hadde jeg vært deg. Det er helt sikkert stas for både sønnen din og de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har en jente som fyller år nå, og for meg er det en selvfølge at svigerfamilien skal inviteres til "voksenbesøk". Jeg er så heldig at mine foreldre, som bor et stykke unna, også kommer, men hadde hatt besøk for svigerfamilien uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt et familieselskap med svigerfamilien slik at sønnen din fortsetter å tenke på de som sin familie.

Tror du ikke svigerfamilien "forventer" et selskap da, siden de behandler han som alle andre barn i familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje svigerfamilien føler seg litt beklemt selv også og at de ønsker at du skal be dem selv om din sønn ikke er i slekt med dem.Tror dem ville blitt kjempeglade jeg.Så bare be dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan be de, da viser jo du og at du setter pris på at de har tatt inn han som ett av de andre barnebarna.

Ville gjort det jeg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo viktig for han at han får føle seg som en del av familien også.

Jeg er sikker på at han blir kjempeglad.

OG de som er voksen tenker jo så langt.. håper jeg. barn er barn, og bursdag er jo den store dagen i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde kanskje ikke vært så farlig likevel...

Føler bare at det kanskje blir litt rart i og med at vi ikke har gjort det samme med sambo sine unger (som ikke bor hos oss og som aldri er her når de har bursdag). Litt dumt å ha selskap en måned etter selve dagen også...

Og ingen av onklene/tantene kjøper bursdagsgaver til de. Besteforeldrene (altså svigers) gir til de, men tassen fikk ingenting i fjor på sin bursdag. Hadde ikke invitert noen, så det var kanskje derfor. Julegaver fikk han jo i "massevis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre f.eks. svigermoren din hva hun synes?

Si at du er redd for å virke påtrengende, men at du samtidig ikke har lyst til å snyte dem for noe de kanskje ønsker?

Bare høre med dem rett og slett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...