Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Til hvordan veldig mange fedre tenker om følelser og slikt. Jeg synes... ja, at det faktisk var veldig trøstende og godt å lese. Og det samsvarer totalt med det min elskede mann har sagt til meg. (jeg har ikke barn selv). Det føles veldig godt å lese LINK
Gjest Gjest_melissa_* Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Til hvordan veldig mange fedre tenker om følelser og slikt. Jeg synes... ja, at det faktisk var veldig trøstende og godt å lese. Og det samsvarer totalt med det min elskede mann har sagt til meg. (jeg har ikke barn selv). Det føles veldig godt å lese LINK Syns hele innlegget er kvalmt rett og slett. Er både mamma og stemor jeg men å si at partnerer min er den viktigste i livet mitt blir helt feil. Selvfølgelig er barna det kjæreste en har og den dagen partneren min har problemer med å forstå dette har han virkelig problemer. At du ikke har barn selv trengte du faktisk ikke opplyse om. Blir stadig forundret over hvor mange egosentriske stemødre som finnes der ute. Hele tiden blir argumentet med at barna er tilpasningsdyktige tatt opp. Greit nok det- til en viss grad er de jo det, men mister en denne evnen når en fyller 18? Mange stemødre både her inne og ellers er jo svært unge og virker som det forventes svært lite av dem. For dem som ikke klarer omgås barn, eller ikke skjønner at barna trenger far- finn dere menn uten barn!! Verre er det ikke. Din lykke er IKKE viktigere enn at barna får et godt forhold til begge foreldrene sine.
milla-mor Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde vel ikke akkurat hoppet i taket av å være viktigere enn barna til en kjæreste... Jeg synes faktisk hele innlegget var skikkelig usmakelig. "Joho! Han elsker meg mer enn barna sine! Yeeey!"...
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Bitre mødre altså... Dete kan lite om livet..
milla-mor Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Bitre mødre altså... Dete kan lite om livet.. Oioioi... Er jeg bitter, dersom jeg foretrekker at en mann med barn, elsker disse relativt uendelig mye høyere enn meg? How does that happen?
flickan Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 For meg må gjerne mannen elske partner og barn like mye, men når det kommer til praksis må alltid barn prioriteres foran partner. Biomor som stemor. Barn er prisgitt de foreldrene de har, og kan ikke velge.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 For meg må gjerne mannen elske partner og barn like mye, men når det kommer til praksis må alltid barn prioriteres foran partner. Biomor som stemor. Barn er prisgitt de foreldrene de har, og kan ikke velge. Veldig enig.
Gjest New Dawn Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er helt uenig med denne mannen. Hvordan i all verden kan han si at samboeren er så mye nærmere ham enn barna er .. for barna er bare til låns? Joda, barna er bare til låns - men barna har man relasjoner til resten av livet .. det er det svært mange samboere som ikke har. Han som nå bor sammen med den andre kvinnen i sitt liv - han har da ingen garanti for at det forholdet skal holde mer enn det første .. Hjelpe meg for et fjollete mannfolk .. nesten som jeg skulle tro at det var skrevet av en kvinne
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er helt uenig med denne mannen. Hvordan i all verden kan han si at samboeren er så mye nærmere ham enn barna er .. for barna er bare til låns? Joda, barna er bare til låns - men barna har man relasjoner til resten av livet .. det er det svært mange samboere som ikke har. Han som nå bor sammen med den andre kvinnen i sitt liv - han har da ingen garanti for at det forholdet skal holde mer enn det første .. Hjelpe meg for et fjollete mannfolk .. nesten som jeg skulle tro at det var skrevet av en kvinne Det er din mening at det er fjollete. Jeg er mann, og synes han skriver veldig mye bra. Hvorfor synes du det ser ut som det er skrevet at en kvinne?
Gjest New Dawn Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Det er din mening at det er fjollete. Jeg er mann, og synes han skriver veldig mye bra. Hvorfor synes du det ser ut som det er skrevet at en kvinne? Har vært gift i over 20 år og er mor til to gutter på snart 20 år - og jeg ser ikke for meg at noen av dem skulle skrive innlegg på "Barn i magen" .. Dessuten har disse årene lært meg at selvom man elsker sin livspartner så vil vedkommende aldri komme foran barna .. slik denne mannen skriver.
Gjest Caya Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 For meg må gjerne mannen elske partner og barn like mye, men når det kommer til praksis må alltid barn prioriteres foran partner. Biomor som stemor. Barn er prisgitt de foreldrene de har, og kan ikke velge. Helt enig med denne. Stakkars barn som kommer på andreplass i pappas liv.
Gjest imli Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Hvem som betyr mest for en; barn eller partner, kan vel være forskjellig fra person til person, uavhengig av om de er steforeldre eller ikke. Vi er alle forskjellige, det ene er ikke mer riktig enn det andre. Dessuten betyr det vel ikke at man er mindre glad i barna, om man føler seg nærmere kjæresten? Noe av det som står skrevet i innlegget er jo veldig sant da - nemlig det med at partneren din kan du dele alt med å gi av hele deg, og det kan man ikke (og skal man heller ikke!) med barna. Og hva er forresten greia med å måtte si hvem man er mest glad i? Kan man ikke være glad i folk på forskjellige måter?
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Flott innlegg, Imli! Det er INDIVIDUELT!! Det er akkurat det mange av de stakkars, forvirrede damene på KG ikke forstår!!
milla-mor Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Flott innlegg, Imli! Det er INDIVIDUELT!! Det er akkurat det mange av de stakkars, forvirrede damene på KG ikke forstår!! Ja, det ER individuelt. Og man kan helt sikkert elske både barn og partner like høyt, og likevel ikke være en helt forferdelig person. Men kjærligheten til barna bør være ubetinget. Jeg synes derfor ikke innlegget ts viser til, var så himla sjarmerende, da han skriver "Jeg elsker samboeren min. Jeg er glad i barna mine". Altså leser jeg det ikke som at han elsker dem like høyt i det hele tatt. Hilsen stakkars, forvirret kg-dame. Edit: Signatur, må til. Jaffal! Endret 14. oktober 2008 av milla-mor
Gjest VVH Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 jeg kan ikke se at mannen som skrev dette innlegget gjorde noe annet enn å skille mellom romantisk kjærlighet og kjærligheten til et barn. Han rangerte ikke kjærligheten, han sa ikke at den ene kjærligheten er sterkere enn den andre, men påpekte at han følte annerledes for sin samboer enn for sine barn. Og ærlig talt kan jeg ikke si hva som er så galt med det.
Kattugla Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 jeg kan ikke se at mannen som skrev dette innlegget gjorde noe annet enn å skille mellom romantisk kjærlighet og kjærligheten til et barn. Han rangerte ikke kjærligheten, han sa ikke at den ene kjærligheten er sterkere enn den andre, men påpekte at han følte annerledes for sin samboer enn for sine barn. Og ærlig talt kan jeg ikke si hva som er så galt med det. Jeg forstod det også slik, dette innlegget kom dessuten opprinnelig som svar i følgende tråd, hvor en dame påstår at "Jeg tror at innerst inne hos de mennene som har fått en ny kvinne i livet sitt, så vil alltid vi som er mødre til barna demmes ha den største plassen." Innlegget som far svarte opprinnelig på
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #17 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg forstod det også slik, dette innlegget kom dessuten opprinnelig som svar i følgende tråd, hvor en dame påstår at "Jeg tror at innerst inne hos de mennene som har fått en ny kvinne i livet sitt, så vil alltid vi som er mødre til barna demmes ha den største plassen." Innlegget som far svarte opprinnelig på Morsom lesning Leste det høyt for min kjære, som har en sønn med en heks. Han lo høyt og godt av den uttalelsen Hvordan kan noen påstå noe sånt??
Ironwoman Skrevet 15. oktober 2008 #18 Skrevet 15. oktober 2008 Når svaret ble satt i sammenheng, ble svaret annerledes enn om en kun leste svaret til pappan på 38 år. Min mann elsker meg. Min mann er glad i sine barn. Jeg elsker min mann. Jeg er glad i mine barn. Min mann er glad i sitt stebarn. jeg er glad i mine stebarn. Er det så fælt? Kan de to tingene være sidestilt? Er de to tingene konkurerende? :klø:
milla-mor Skrevet 15. oktober 2008 #19 Skrevet 15. oktober 2008 jeg kan ikke se at mannen som skrev dette innlegget gjorde noe annet enn å skille mellom romantisk kjærlighet og kjærligheten til et barn. Han rangerte ikke kjærligheten, han sa ikke at den ene kjærligheten er sterkere enn den andre, men påpekte at han følte annerledes for sin samboer enn for sine barn. Og ærlig talt kan jeg ikke si hva som er så galt med det. Hmm... Jeg tolket det som at han var mye mer glad i samboeren, siden "å elske" er et mye sterkere ord enn "å være glad i". For meg. Det er jo selvsagt godt mulig at det er som du sier. At det bare er for å vise at kjærligheten han føler for samboeren er annerledes. Og dèt er det jo ikke noe galt i, nei. (Egentlig er det vel ikke noe galt i å elske barna sine mindre enn kjæresten, heller. Man kan ikke styre følelser. Men, usj, jeg synes ikke dèt er noe å rope høyt om, akkurat).
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #20 Skrevet 15. oktober 2008 Det han strengt tatt sier er at han elsker samboeren sin, og det er en helt egen verden. Hun gir han mye mer, og den kjærligheten er hakket bedre Hvis forholdet er bra, vel og merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå