Gå til innhold

Skole eller ikke skole?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et kjapt råd..

Sønnen min kasta opp i kveld, men har ikke feber. Er ikke sikker på om han er syk eller ikke, men heller mot ikke.

Så da er spørsmålet: skole i morgen?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se formen an. Er han feberfri og ellers pigg i morgen - send han på skolen.

Skrevet

Hvis han ikke kaster opp noe mer, får feber eller virker slapp ville jeg nok vurdert å sende han på skolen i morgen. Er du i tvil om formen hans i morgen tidlig, ville jeg holdt han hjemme i steden for å at han skal smitte andre i klassen.

Skrevet

Sover han natta gjennom, står opp og spiser frokost, hadde jeg sendt ham på skolen.

Skrevet

Takk for svar

Jeg endte opp med å sende ham på skolen, men jobber hjemmefra i dag så jeg kan hente ham om det er noe.

Skrevet

Ved oppkast (omgangssyke) skal man holde barnet hjemme 2 dager etter man har sluttet å kaste opp. Dette fordi de er smittsomme så lenge etterpå.

Man må forsøke å forhindre smittesprendning da dere

Skrevet

Hvor har du det fra; 2 dager hjemme etter en er frisk fra oppkast; sikker på du ikke blander med noe annet? :klø:

Skrevet

Ok. Takk for opplysning; dette visste ikke jeg.

Skrevet

... men det er forskjell på én oppkastepisode og ekte omgangssyke. Får man norovirus, kaster man ikke opp én gang, for så å sove godt natta gjennom og spise frokost neste dag. Barn kaster iblant opp av helt mekaniske grunner, og da trenger de ikke å bli hjemme fra skolen. (Jeg har kasta opp masse i flere svangerskap, det er jo heller ikke smittsomt, så jeg har ikke holdt meg borte fra folk.)

Skrevet

Man behøver ikke å kaste opp mange ganger med norovirus. Jeg har mange ganger kastet opp bare en gang, men kroppen er ikke i form allikevel.

Det er ikke alltid det er norovirus, men jeg føler at det er bedre å være sikker med tanke på at man kan smitte så mange fler....

Skrevet
Man behøver ikke å kaste opp mange ganger med norovirus. Jeg har mange ganger kastet opp bare en gang, men kroppen er ikke i form allikevel.

Det er ikke alltid det er norovirus, men jeg føler at det er bedre å være sikker med tanke på at man kan smitte så mange fler....

Det er akkurat det jeg mener: Med virus i kroppen er man ikke frisk. Er man frisk, kan man kaste opp en gang, sove godt og spise frokost - og så gå på skolen.

Skrevet
Det er akkurat det jeg mener: Med virus i kroppen er man ikke frisk. Er man frisk, kan man kaste opp en gang, sove godt og spise frokost - og så gå på skolen.

man kan fortsatt være SMITTSOM!!!

Skrevet
man kan fortsatt være SMITTSOM!!!

Hæ? Man kan da ikke smitte noen med noe som helst hvis man ikke er syk. Som sagt, barn kaster ganske ofte opp av mekaniske grunner (selv kasta jeg ofte opp etter å ha spist altfor mye av yndlingsretten min da jeg var lita), og da er det da virkelig ingen grunn til å holde dem hjemme? Helt enig i at man skal unngå å smitte andre, men å holde friske barn hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...