:-) anna Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Trenger et kjapt råd.. Sønnen min kasta opp i kveld, men har ikke feber. Er ikke sikker på om han er syk eller ikke, men heller mot ikke. Så da er spørsmålet: skole i morgen?!!
Gyda Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Se formen an. Er han feberfri og ellers pigg i morgen - send han på skolen.
Alison Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis han ikke kaster opp noe mer, får feber eller virker slapp ville jeg nok vurdert å sende han på skolen i morgen. Er du i tvil om formen hans i morgen tidlig, ville jeg holdt han hjemme i steden for å at han skal smitte andre i klassen.
Gjest *Mim* Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Sover han natta gjennom, står opp og spiser frokost, hadde jeg sendt ham på skolen.
:-) anna Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Takk for svar Jeg endte opp med å sende ham på skolen, men jobber hjemmefra i dag så jeg kan hente ham om det er noe.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Ved oppkast (omgangssyke) skal man holde barnet hjemme 2 dager etter man har sluttet å kaste opp. Dette fordi de er smittsomme så lenge etterpå. Man må forsøke å forhindre smittesprendning da dere
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Hvor har du det fra; 2 dager hjemme etter en er frisk fra oppkast; sikker på du ikke blander med noe annet? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Ok. Takk for opplysning; dette visste ikke jeg.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 ... men det er forskjell på én oppkastepisode og ekte omgangssyke. Får man norovirus, kaster man ikke opp én gang, for så å sove godt natta gjennom og spise frokost neste dag. Barn kaster iblant opp av helt mekaniske grunner, og da trenger de ikke å bli hjemme fra skolen. (Jeg har kasta opp masse i flere svangerskap, det er jo heller ikke smittsomt, så jeg har ikke holdt meg borte fra folk.)
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Man behøver ikke å kaste opp mange ganger med norovirus. Jeg har mange ganger kastet opp bare en gang, men kroppen er ikke i form allikevel. Det er ikke alltid det er norovirus, men jeg føler at det er bedre å være sikker med tanke på at man kan smitte så mange fler....
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Man behøver ikke å kaste opp mange ganger med norovirus. Jeg har mange ganger kastet opp bare en gang, men kroppen er ikke i form allikevel. Det er ikke alltid det er norovirus, men jeg føler at det er bedre å være sikker med tanke på at man kan smitte så mange fler.... Det er akkurat det jeg mener: Med virus i kroppen er man ikke frisk. Er man frisk, kan man kaste opp en gang, sove godt og spise frokost - og så gå på skolen.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Det er akkurat det jeg mener: Med virus i kroppen er man ikke frisk. Er man frisk, kan man kaste opp en gang, sove godt og spise frokost - og så gå på skolen. man kan fortsatt være SMITTSOM!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 man kan fortsatt være SMITTSOM!!! Hæ? Man kan da ikke smitte noen med noe som helst hvis man ikke er syk. Som sagt, barn kaster ganske ofte opp av mekaniske grunner (selv kasta jeg ofte opp etter å ha spist altfor mye av yndlingsretten min da jeg var lita), og da er det da virkelig ingen grunn til å holde dem hjemme? Helt enig i at man skal unngå å smitte andre, men å holde friske barn hjemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå