Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Det begynner å ta av litt dette her med inkluderende stillingsannonser. Er det egentlig media som har funnet på det for å få inn flere annonsekroner, tro? Denne insisteringen på å inkludere alle mulige og umulige grupper gjør da ikke stort annet enn å ta fokus vekk fra selve stillingen? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=527317 'I statens stillingsannonser oppfordres alle til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonshemning, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Nå ønsker Gangås at også homofile nevnes spesielt.' Jeg venter i spenning på den første søknaden de får inn fra en norsk-syrisk-koreansk-meksikansk lam-fra-nakken-og-opp, homofil, zoroaststrianistisk sjøsame på 11 3/4 år... (lettere inspirert av Frode Øverli)
Gjest ts Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 ...ja, hvorfor ikke bare søke etter 'folk', ingen spesifisering nødvendig?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg synes egentlig det er litt sært at homofile må spesifiseres - det er jo ikke noe som synes på folk nødvendigvis :klø: Jeg mener at det er en selvfølge at man ikke skal diskrimineres pga legning, men blant de homofile jeg kjenner er det mange man aldri ville gjettet var homofile basert på utseende og oppførsel, skal disse kanskje komme bak en "utagerende" homofil om de ellers har like kvalifikasjoner, da? Om dette skal med bør de også spesifisere at de oppfordrer gravide til å søke, synes jeg, det er nokså vanlig at gravide ikke tør å søke faste stillinger selv om man ikke skal bli diskriminert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå