Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har lenge gått med en stor drøm - å starte brudekjolebutikk. Det som bekymrer meg litt er at flere og flere handler på nettet. Så hva tror du - tror du det finnes et marked for brudekjolebutikker de neste årene, eller vil alle handle kjolen på nettet?
Jade Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Man kan jo ikke prøve kjoler på nettet. Jeg skal gå i kjolebutikk, ihvertfall Pass bare på å ha fine priser, hyggelige lokaler, kompetente ansatte og kjempegod service! Lykke til!
Lille Rosa Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Man kan jo ikke prøve kjoler på nettet. Jeg skal gå i kjolebutikk, ihvertfall Pass bare på å ha fine priser, hyggelige lokaler, kompetente ansatte og kjempegod service! Lykke til! Enig! Kjolen jeg har funnet er mye billigere på nettet, men jeg vil ha den tryggheten av å prøve den, få tilpasset den osv i butikk, så jeg hadde kommet innom butikken din om den var i området Kanskje søkt om jobb også hihi Endret 13. oktober 2008 av Lille Rosa
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Takk for det! Har litt erfaring innen det å starte bedrift, så håper det går bra og at jeg får det til! En annen ting jeg lurer på - er det et marked for enda en brudekjolebutikk i Stavanger? (Blir i så fall her jeg starter i så fall:) ) Hva synes dere som har vært på jakt etter brudekjole i denne byen? Jeg vet kun om to - Agape og Brudekjolebutikken Stavanger heter de vel - syntes dere det holdt med disse to, eller?
angara Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes det er en god idé å starte brudekjolebutikk. De som er her nå trenger konkurranse. Jeg valgte å kjøpe kjole på nettet. Har aldri satt foten innenfor en brudebutikk her i landet. Og det skyldes mye at det ser så lukket og internt ut, du må bestille time for å komme inn (jeg har hørt om folk som bare vil se, eller spørre om noe, som blir skysset uvennlig ut med beskjed om at de må bestille time). Og bestille time, når man ikke er sikker på om man vil kjøpe noe? Jeg ville følt et voldsomt press tror jeg. Og med den holdningen ekspeditrisene virker til å ha til kundene sine, nei takk. Jeg hadde flaks og fikk en fin kjole på nettet til ein billig penge, og angrer absolutt ikke. Men samtidig så har jeg gått glipp av det å prøve kjole sammen med forloveren min, på salong. Pluss at jeg ikke har prøvd flere modeller for å se hva som egentlig passer meg. Start en butikk der jentene føler seg vel, blir bra behandlet, blir hørt, og har det koselig, og jeg trur det vil gå veldig bra! Kanskje det går an å samarbeide med andre, og tilby flere tjenester i ett? F.eks. en frisør, slik at bruden kan komme dit på den store dagen? Og eventuelt samarbeide med en blomsterforhandler, som kan ordne med buketter som passer til kjolen, el.l, som også kan hentes samme dag som bryllupet? Slik at bruden får ordnet mange ting på ett og samme sted? Kan dessverre ikke hjelpe med Stavanger-området...
Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 15. oktober 2008 #6 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg synes det er en god idé å starte brudekjolebutikk. De som er her nå trenger konkurranse. Jeg valgte å kjøpe kjole på nettet. Har aldri satt foten innenfor en brudebutikk her i landet. Og det skyldes mye at det ser så lukket og internt ut, du må bestille time for å komme inn (jeg har hørt om folk som bare vil se, eller spørre om noe, som blir skysset uvennlig ut med beskjed om at de må bestille time). Og bestille time, når man ikke er sikker på om man vil kjøpe noe? Jeg ville følt et voldsomt press tror jeg. Og med den holdningen ekspeditrisene virker til å ha til kundene sine, nei takk. Jeg hadde flaks og fikk en fin kjole på nettet til ein billig penge, og angrer absolutt ikke. Men samtidig så har jeg gått glipp av det å prøve kjole sammen med forloveren min, på salong. Pluss at jeg ikke har prøvd flere modeller for å se hva som egentlig passer meg. Start en butikk der jentene føler seg vel, blir bra behandlet, blir hørt, og har det koselig, og jeg trur det vil gå veldig bra! Kanskje det går an å samarbeide med andre, og tilby flere tjenester i ett? F.eks. en frisør, slik at bruden kan komme dit på den store dagen? Og eventuelt samarbeide med en blomsterforhandler, som kan ordne med buketter som passer til kjolen, el.l, som også kan hentes samme dag som bryllupet? Slik at bruden får ordnet mange ting på ett og samme sted? Kan dessverre ikke hjelpe med Stavanger-området... To stk skulle vel egentlig holde på et sted. Jeg driver selv en brudebutikk...og salget er på tur nedoverpga nett....men det vil være en stund. Så vil mange forstå at det å komme inn å få den servicen du får i en butikk, den vil være verdt å komme til. Skal du konkurere med de i Stavanger så må du være stor...har du tenkt på hva dette koster? 500.000 kan du i alle fall regne med å måtte investere i. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå