Gå til innhold

Noen krabbeelskere her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes krabber er utrolig deilig mat, og krabbelag veldig koselig. Nå er krabbene på topp. Bruker selv bare majones og loff til. Drikker øl fremfor hvitvin. Hva foretrekker du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

Jeg laget pasta med krabbe forleden som jeg synes ble ganske god. Den opprinnelige oppskriften/idéen kommer fra The River Café Cook Book.

Rensket hvitt kjøtt og tok innmat fra skallet av et par krabber (én pr pers), og blandet dette sammen med hakket rød chili (chili er nydelig til krabbe), en bunt hakket bladpersille, presset sitron, god olivenolje og ett fedd rå hvitløk (most til puré sammen med litt grovt havsalt). Så blandet jeg alt dette med nykokt, varm spaghetti og smakte til med salt og pepper.

Jeg foretrekker hvitvin til krabbe, gjerne en med en del frukt i.

Endret av Eurydike
Skrevet

Jeg foretrekker krabben naturell, servert med loff, majones, sitron og pepper.

Spiser den gjerne lunken, og syns krabben er aller best når det er mye rogn i den.

Skrevet

Jeg spiser krabben "bar" sammen med loff, sitron og pepper. Synes det er veldig godt.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg spiser krabben bar sammen med loff, majones, pepper og sitron.

Men jeg hadde gjerne smakt på rettene til både Eurydike og Zia. :spise:

Jeg drikker vin til, siden jeg dessverre ikke er så veldig glad i øl.

Skrevet

Jeg spiser også krabben bar, med loff, majones og sitron til.

Nam, nå fikk jeg lyst på krabbe!!

Skrevet

Bar, med loff og majones. Ingenting annet. Nå er det hummersesong også, den skal testes på fredag.

Skrevet

Som den sjømannsdatteren jeg er, har jeg alltid gaflet i meg hummer og krabbe på høsten :fnise: og jeg har alltid spist krabben som den er på loff med majones. Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk aldri spist krabbe i noen annen form!! Kanskje jeg skulle prøve en oppskrift jeg også! :jepp:

Skrevet

synes også krabbe er kjempegodt, og spiser den helst på loff med majones, aioli, pepper og sitron. Kan fint spises med litt avokado og salt i tillegg.

mmm... fikk lyst på krabbe med masse deilig tilbehør til.

Skrevet

Krabbe er noe av det beste jeg vet. Hmm kanskje jeg skal ta det til kvelds :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...