Gå til innhold

Å sette opp samboerkontrakt hos advokat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet

Samboer vil ikke gifte seg og da mener jeg at vi bør sette opp en samboerkontrakt. Føler at det er tryggest å gjøre hos en advokat. Er det noen her som vet sånn ca hva det vil koste oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Samboer vil ikke gifte seg og da mener jeg at vi bør sette opp en samboerkontrakt. Føler at det er tryggest å gjøre hos en advokat. Er det noen her som vet sånn ca hva det vil koste oss??

ca 2500 kroner. Men du kan finne gode kontrakter ved å google, eller gå inn på jussbuss.no, jussformidlingen.no eller liknende sider. Disse standardkontraktene er best å bruke dersom dere ikke har barn eller særlig skjeve forhold i økonomiske forhold.

Skrevet

Om dere har vesentlige verdier vil jeg i alle tilfeller anbefale advokat.

Ofte eier man hus og lån 50-50, og det er ikke noe stort problem å finne en god kontrakt på nett som dekker andre eiendeler. Bare sørg for å ha formkrav og formelle forhold i orden. For eksempel er det flere dommer som går ut på at vitnene ikke var i rommet da kontrakten ble signert.

Også vil jeg og anbefale gjensidig testamente, samt gjensidig uføre/dødsforsikring. Dette gir en enorm sikkerhet i tilfelle det skjer noe med den ene.

Skrevet
Ofte eier man hus og lån 50-50, og det er ikke noe stort problem å finne en god kontrakt på nett som dekker andre eiendeler. Bare sørg for å ha formkrav og formelle forhold i orden. For eksempel er det flere dommer som går ut på at vitnene ikke var i rommet da kontrakten ble signert.

Også vil jeg og anbefale gjensidig testamente, samt gjensidig uføre/dødsforsikring. Dette gir en enorm sikkerhet i tilfelle det skjer noe med den ene.

Det er ikke krav til vitner for en samboerkontrakt. Formelle vitnekrav gjelder kun ved testamente.

Skrevet
Det er ikke krav til vitner for en samboerkontrakt. Formelle vitnekrav gjelder kun ved testamente.

Enig. Den setningen kom i feil avsnitt i farten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...