Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Jeg fikk kjempelyst på pizzaboller/pizzasnurrer, men har ikke kjevle i huset :o Er student, og har ikke så mye av det ene eller det andre! Så da lurte jeg på om det går an å bruke den "Nå"-ferdig utkjevla pizzadeigen? Eller? Noen som har noen GOD oppskrift på pizzaboller? Og eventuelt, hvis det ikke går å bruke nå-deigen, hva man kan bruke som alternativt kjevle? (Har prøvd tidligere med glass og flasker, men det blir så mislykka føler jeg)
SuperGjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Du trenger jo ikke kjevle for å lage pizzaboller Bare å forme boller med hendene og ha på fyllet. Disse ferdige pizzabunnene hever veldig lite og er veldig tynne, så jeg vil ikke tro at det blir så veldig bra.
Gjest ts Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 aha... De blir vel kanskje vanskelige å rulle også da. Tenkte vel mer på pizzaSNURRER når jeg tenkte på å kjevle. Men har noen da en god oppskrift på pizzaboller som ikke snurres? Me want pizzaboller!
Gjest Yoghurt Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Bruk en gammel flaske (vinflasker har litt yngde, eller vanlig glaske fyllt med vann) som kjevle? Flat ut med hendene? Har ikke noen oppskrift på akkurat dette men vil tro det går fint å bruke vanlig pizzaoppskrift: Deig: 7 g tørrgjær, 1 ts sukker, 0.5 dl lunka vann - blandes sammen og settes til sides i 15 minutt eller til det skummer Bland gjærblandinga i en bolle med 350 g hvetemel, 1 ts salt, 1.5 dl lunka vann og 1 ss olivenolje. Elt godt, ta gjerne litt olje på hendene, dette gjør det enkelt å jobbe med deigen. La deigen heve i 30 minutter, i mellomtida lager du fyll. Her velger man jo helt selv, til pizzasnurrer ville jeg blandet en boks hermetiske tomater med litt tomatpurre, salt, pepper, masse friske eller tørkede urter som timian, basilikum og oregano, et presset hvitløksfedd, litt olivenolje og rørt godt. Skjær opp sjampinjong og gode oliven, og riv ost. Klem/kjevle ut deigen (med litt olje på hendene burde det gå gint å klemme den ut), bre over tomatsausen, sjampinjonger, oliven og ost. Rull sammen, skjær opp og stek ved 200 grader i ca 20 minutter. Endret 13. oktober 2008 av Yoghurt
Muffinsdilla Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Skrev inn oppskrift på grove pizzaboller her for litt siden. Den bruker du til å lage boller, altså uten bruk av kjevle! Du finner den her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=366536
Muffinsdilla Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Kopierer den liksågodt inn her jeg Hei! Prøvde ut ny oppskrift i dag! Blir ca. 20 stk 1 pk gjær 2 ts honning 1 ts salt ca. 10 dl hvetemel ca. 10 dl grovt mel(jeg brukte grovbakst og litt sammalt hvete) ca. 8-9 dl lunket vann 5-6 ss olje Lag gjærdeig på vanlig måte, hver obs på at målene er veldig omtrentlige og man må kanskje ha i litt mer mel eller vann. Har modifisert den litt mens jeg bakte, så blir ikke helt nøyaktig. Heves ca. 1 time og i mellomtida lager man fyllet: Fyll: 1 pk kokt/røkt skinke 1 løk 2-3 fedd hvitløk 1/2 boks mais 1 boks hakkede tomater(gjerne den som er ferdigblandet med oregano og basilikum) Ost Skjær opp i veldig små biter og stek det litt i panne. Tilsett tomatene til slutt. Del deigen i 2 emner og trill ut 10 boller fra hvert emne. Legg dem på 2 brett. Trykk ned så det blir en grop i midten av alle. Legg en spiseskje med fyll i hver. På toppen legger man revet ost eller skivet ost. Etterheves i 15 min og stekes ved 200 grader i 15 minutter! Håper det smaker! Endret 13. oktober 2008 av Byggejenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå