Gjest Gjest_HEATHER_* Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Skjedde for en uke siden, var full og husker ingenting. Han måtte bekrefte dette for meg dagen etter, at vi hadde hatt sex fordi jeg lurte på hvorfor i alle dager jeg hadde sånt ubehag nedentil. Plages fortsatt med smerter. Har han voldtatt meg?? Kan dette bli sett på som en voldtekt eller har man ingen rettigheter dersom man kjenner personen og var med hjem frivillig..? Er selvfølgelig SÅÅÅ ferdig med denne mannen. Bare føler meg så brukt
Gjest Elfrida Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Har han voldtatt meg??Er det fordi du har smerter etterpå at du tror du er voldtatt, eller er det en annen grunn? Dersom du var kjempefull kan det jo hende at du ikke kjente at det han gjorde var vondt før du ble edru igjen.
Gjest Gjest_HEATHER_* Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Er det fordi du har smerter etterpå at du tror du er voldtatt, eller er det en annen grunn? Dersom du var kjempefull kan det jo hende at du ikke kjente at det han gjorde var vondt før du ble edru igjen. Mener jeg har blitt det fordi jeg ikke husker noen ting fra samleiet og fordi han har peisa på i alle hull, derav disse smertene, og jeg er ikke av den typen som BER om å få'n opp i baken.. Gjorde ikke vondt før jeg våknet dagen etter, var ganske full så var nok i dyp søvn, hadde ikke merket om huset ble revet mens jeg fortsatt lå og sov der engang.
Gjest Gjest_Nasse_* Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Øh... en elsker er vel nesten per definisjon en du er sammen med for å pule. Om du er dritafull når du da drar et eller annet sted med biodildoen så må du vel nesten regne med å bli pult. Og kanskje har han vært like full som deg. Jeg ville vel kanskje heller sagt at du har vært dum dersom du i ettertid ikke finner deg til rette med det som har skjedd. Og ikke kom her og si at han har hatt full kontroll - om du var så drita at du ikke merket at du ble tatt i ræva, så har du vel strengt tatt ingen forutsetninger for å si noe om hverken det ene eller andre. Black out er verdens dårligste unnskyldning.
Kara W Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis man skal følge loven rent bokstavlig har du blitt voldtatt. Voldtekt er å ha sex med noen uten samtykke. En som er full/ruset kan ikke gi samtykke. Så rent teknisk er all sex i fylla voldtekt. Men det blir jo for dumt dersom alle som har sex i fylla skal anmelde for voldtekt. Det som blir det avgjørende er hvorvidt han har grunn til å tro at du ønsket å ha sex med ham den kvelden. Pleier du å være med ham hjem og ha sex etter fester (eller hvor dere nå var)? Hadde dere en avtale om at dere skulle ha sex den kvelden? Pleier dere å ha analsex eller er det noe du har sagt nei til tideligere? Han har allerede innrømmet at han hadde sex med deg. Dersom du føler at han kan ha skadet deg på noen måte kan det være verdt det å ta en tur til lege. Om du vil anmelde ham eller ikke får være opp til dine egne følelser. Føler du at dette var end um ting du gjorde i fylla? Eller føler du at dette var noe du ville ha sagt nei til dersom du var edru, og føler deg misbrukt? Hvordan domstolene vil se på saken vet jeg ikke, men jeg tror du har en sak dersom du vil prøve å anmelde. Samtidig som jeg vet at det kan være vanskelig å vinne en slik sak. Du vil uansett få sagt klart ifra til ham at dette ikke er akseptabel oppførsel.
Bellatrix Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Ettersom du kaller han elsker, så regner jeg med at dere pleier å møtes for å ha sex? Er det noe grunn til at han skulle skjønt at du ikke ville denne gangen?
Lissi Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Om ikke så kan man ikke kalle ting for voldtekt, fordi DU drakk deg drita. At han har peisa på i alle hull, var sikkert noe du var klar for der og da. Dette får du bare la ligge. Voldtekt er når man VET at man har sagt NEI! Endret 13. oktober 2008 av Nigo-san
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Om ikke så kan man ikke kalle ting for voldtekt, fordi DU drakk deg drita. At han har peisa på i alle hull, var sikkert noe du var klar for der og da. Dette får du bare la ligge. Voldtekt er når man VET at man har sagt NEI! Definisjon av voldtekt: Hva er en voldtekt? Norsk lov Begrepet voldtekt er definert i Straffelovens § 192 som • å skaffe seg seksuell omgang gjennom vold eller ved truende adferd; • å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen; • ved vold eller truende adferd å få noen til å ha seksuell omgang med en annen eller utføre tilsvarende handlinger på seg selv. Samleie er ingen forutsetning for å kunne definere en handling som en voldtekt etter loven Internasjonal lov En voldtekt er et alvorlig brudd på flere grunnleggende menneskerettigheter. Voldtekt • krenker retten til frihet og personlig sikkerhet; • bryter det absolutte forbudet mot å utsette noen for tortur eller grusom, umenneskelig og nedverdigende behandling; • bryter retten til ikke-diskriminering. Voldtekt i krig er et alvorlig og omfattende brudd også på krigens folkerett. I statuttene til Den internasjonale straffedomstolen er voldtekt definert som en krigsforbrytelse, og under bestemte forhold som en forbrytelse mot menneskeheten. Hentet fra Amnesty International Endret 13. oktober 2008 av Nigo-san
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Synd det her, men nei- tror ikke at han tenkte at han skulle voldta deg. Når slike ting skjer, er jeg redd det virkelig ødelegger for de som vikelig har blitt voldtatt... Tror han hadde sex med deg, ikke at han hadde tanker om å voldta noen!
Bellatrix Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Gjorde ikke vondt før jeg våknet dagen etter, var ganske full så var nok i dyp søvn, hadde ikke merket om huset ble revet mens jeg fortsatt lå og sov der engang. Hvis du var i dyp søvn så har du blitt voldtatt.
Jade Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Hvis du var så drita full at du ikke husker noenting, så er det umulig å vite om du ble voldtatt eller ikke. Du kan jo ikke huske om du var våken eller sov. Og så lenge du ikke sier nei, ikke gjør motstand, eller ikke sover, så kan han ikke vite om han går for langt. At du er full og dermed ikke kan gi korrekt samtykke i følge Kara W's post, så kan jo han anmelde deg for voldtekt også, siden han også var full. Du får spørre han hva som egentlig skjedde. Kanskje han sier sannheten, kanskje ikke. (redigert litt så det ikke kan misforstås så lett) Endret 13. oktober 2008 av Jade
Supramundane Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis du var så drita full at du ikke husker noenting, så er det umulig å vite om du ble voldtatt eller ikke. Du kan jo ikke huske om du var våken eller sov. Og så lenge du ikke sier nei, gjør motstand, eller sover, så kan han ikke vite om han går for langt. Ærlig talt... Det er vel ikke greit at han hadde samleie med henne hvis hun sov?!
Jade Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 "ikke" gjaldt for alle tre. Dvs; ikke sier nei, ikke gjør motstand, eller ikke sover. (skal rette det i innlegget over)
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg ville ikke tenkt på det som voldtekt nei.. De fleste blir vel litt dummere i fylla og sier kanskje ja til ting de ikke ville sagt ja til i "bedre" tilstand. Jeg har selv vært med på ting etter at ejg har drukket alkohol som jeg ikke kunne tenkte å gjort i edru tilstand, men kunne aldri fallet meg inn å anklage personen for noe.
Gjest jrg Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Kanskje det var du som voldtok han? Herregud for et latterlig spm. Veit du ikke hva du driver med i fylla, så ikke drikk.........
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Om du var så full at du sov tungt / nærmest var bevisstløs, og han utnyttet situasjonen og gjorde ting som han vet du ikke ville gjort vanligvis - ja, da kan det sidestilles med voldtekt. Når du SOVER kan du jo umulig si verken ja eller nei til noe som helst, og hvis han gjør seksuelle ting du vanligvis ikke er med på, i en situasjon der du ikke er i stand til å stoppe ham, så er det klart han misbruker deg! At du i tillegg har smerter en uke etter at dette skjedde, underbygger at dette ikke var frivillig sex. Uttalelser som de Lissi kom med her, finner jeg ganske så usmakelige.
Gjest kvinne_32 Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Om du var så full at du sov tungt / nærmest var bevisstløs, og han utnyttet situasjonen og gjorde ting som han vet du ikke ville gjort vanligvis - ja, da kan det sidestilles med voldtekt. Når du SOVER kan du jo umulig si verken ja eller nei til noe som helst, og hvis han gjør seksuelle ting du vanligvis ikke er med på, i en situasjon der du ikke er i stand til å stoppe ham, så er det klart han misbruker deg! At du i tillegg har smerter en uke etter at dette skjedde, underbygger at dette ikke var frivillig sex. Uttalelser som de Lissi kom med her, finner jeg ganske så usmakelige. Enig.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Hvem har sagt at hun sov? Det hun sier er at hun var full og ikke husker noe. Jeg regner med at han drakk også, så det er vel like mye TS som har "utnyttet" ham? Det er veldig leit at du føler deg brukt, men ut fra det du sier så synes jeg ikke dette virker som en voldtekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå