Dizzy Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Hva gjør dere når dere skal lage svinekotelettter til middag...steiker i stekepanne? Stekeovn? Hva er best/enklest?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg pleier å steke i panne, men det fungerer også bra å steke i ovn, evt brune først i panne og så steke ferdig i ovnen (da sikrer man seg at de er saftige). Det går fortest å steke i panne, men det er lite arbeid å steke i ovn, og det er godt å la kotelettene steke i en form eller langpanne sammen med diverse grønnsaker, så blir det ekstra god smak på kjøtt og kraft.
*Enigma* Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Pleier som regel å steike i panna. Lar det gjerne surre i enten litt vann, vin eller juice etter at det har fått stekeskorpe. Da blir de saftige og man får fin sjy. Enten serverer jeg det bare med sjyen, eller jeg har i fløte og maizena for å få en tykkere saus. Moren min dyppet dem alltid i egg og deretter griljermel eller brødsmuler/kavring, stekte dem, og lot dem surre i vann til slutt for å få sjy. Det var kjempegodt. Serverer med enten potetmos, pasta med fløtesaus eller ris, og salat eller wokede grønnsaker. Skal jeg lage dem i steikeovnen gir jeg dem alltid stekeskorpe først, og legger dem på grønnsaker i ildfast form, og heller gjerne over litt fløte, vin eller juice for å få litt saus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå