Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere samboer satte telefon og innternett i mitt navn for vell et år siden. Han fikk ikke Registrert på eget navn så jeg sa meg villig til og sette det i mitt navn, ettersom vi bodde sammen og det ble lovet å bli betalt!

Dette kan jo jeg angre på nå, ettersom jeg sitter igjen med Inkasso i mitt navn på nesten 11.000 Kr! Jeg er en ung Alenemor og har ikke råd til og betale dette!

Jeg vet at han ikke kommer til og betale disse inkassoene i nærmeste tid, men han har sagt seg villig å sette regningene i hans navn!

Men hvordan gjør man dette? Overfører Inkasso i et annet navn! Går det egentlig ann? *Frustrert*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_MONA_*
Skrevet
Min tidligere samboer satte telefon og innternett i mitt navn for vell et år siden. Han fikk ikke Registrert på eget navn så jeg sa meg villig til og sette det i mitt navn, ettersom vi bodde sammen og det ble lovet å bli betalt!

Dette kan jo jeg angre på nå, ettersom jeg sitter igjen med Inkasso i mitt navn på nesten 11.000 Kr! Jeg er en ung Alenemor og har ikke råd til og betale dette!

Jeg vet at han ikke kommer til og betale disse inkassoene i nærmeste tid, men han har sagt seg villig å sette regningene i hans navn!

Men hvordan gjør man dette? Overfører Inkasso i et annet navn! Går det egentlig ann? *Frustrert*

Du bør snakke med inkasso firmaet snarest og ikke ignorere dette. Gebyrer er veldig dyre der. Hvis du bare ignorerer dette kan det blir enda dyrere for deg. Men hvorfor i alle dager lot du han sette telefon på ditt navn? Det bør ringe en bjelle når en ikke får bestille internett osv. dette er pga dårlig betalings vilje. men jeg håper du ikke i framtiden lar andre sette ditt navn på ting de bestiller, blir en dyrekjøpt erfaring. Håper du får ordnet opp i dette snarest.

Skrevet

min far gjorde også dette mot mamma, han satt alt som het regning i hennes navn, til og med uten hennes tillatelse, men siden bankmannen kjente både mamma og pappa var det greit.

pappa gikk fra mamma for 10 år siden, da satt hun igjen med regninger på over 50 tusen.

syns du burde ta tak i dette så fort som mulig ! :)

Skrevet

Kan ikke helt se hvordan dere skal få dette overført til ham så lenge han ikke er kredittverdig?

Dersom du ikke får penger fra ham så er det mest naturlig å anse pengene som tapt. Ta kontakt med inkassoselskapet og få i gang en avtale så fort som mulig.

Skrevet
Kan ikke helt se hvordan dere skal få dette overført til ham så lenge han ikke er kredittverdig?

Dersom du ikke får penger fra ham så er det mest naturlig å anse pengene som tapt. Ta kontakt med inkassoselskapet og få i gang en avtale så fort som mulig.

må bare si meg enig med gjest her, når han ikke i utgangspunktet har mulighet til å ta disse regningene på sitt navn, ser jeg ikke hvorfor inkassofirmaet skal akseptere å flytte regningene fra ett navn som ER kredittverdig, og som har tatt ansvaret for dem, over til en som IKKE er kredittverdig og som de skjønner at de ikke vil få noe igjen for.

Så som gjest sier, ta kontakt med dem, ta dette på din kappe og finn en løsning mellom deg og dem.

Så får du tyne ham så godt du kan, men du kan nok ikke forvente noe særlig igjen. Det er en tøff lekse, som svir i lange tider etterpå, men sånn er det abre.

Satt selv å måtte betale alle regninger på kreditt fordi ekssamboer ikke betalte og hadde inkasso opp over nakken. Jeg har betalt i mange år pga at jeg tok del i hans elendige økonomiske rot, det har svidd og kostet meg utrolig mye i årene som har gått etterpå, men det er ingen andres feil en min.

Og tro meg, man lærer, det kommer aldri ti å skje igjen!!

Skrevet

Det går an, dersom kreditor er villlig til det, og eksen eventuelt skriver under på ett gjeldsbrev eller lignende, hvor han tar ansvar for kravet. Men dersom han ikke er kredittverdig vil vel de færreste kreditorer gå med på noe slikt, siden de er mest opptatt av å få igjen pengene. Det er likevel verdt forsøket, avtal gjerne ett møte med kreditoren, hvor både du og eksen møter opp personlig, og forklarer hele situasjonen. Har selv vært i en situasjon hvor vi fikk til en lignende løsning, så det er absolutt mulig.

Skrevet

Du kan også fylle ut et standard gjeldsbrev, som sier hvor mye han skylder deg, og få ham til å skrive under på det (trenger to vitner). Du gir ham en frist på å betale, og dersom han ikke overholder fristen kan du ta med deg til namsmann, og så kan de trekke det av lønnen hans. Da får du ihvertfall igjen pengene dine!

Og ta kontakt med inkasso-selskapet, de er som regel ganske greie med å lage avbetalingsordning.

Gjest lillelinn
Skrevet

min x har og gjort dette.. han nekter å signere på noe som helst...:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...