Gjest Trolletrine Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har fram til nå brukt ergometersykkel og der forbrant jeg ca 100 kcal per 10 minutt med effektivt tråkk og syns det er motiverende å se Den er imidlertid ødelagt, så jeg kjøpte meg en ellipsemaskin.Men etter 30 minutter viser displayet at jeg bare har forbrent 100 kcal, og det etter at jeg har hatt på nest tyngste nivå og tråkket fort.Stemmer virkelig dette??? Ufattelig lite motiverende!!!
txt Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Nei det stemmer ikke. Generelt når du bruker kalori forbrenningen som vises på sykkel/elipsemaskin, så stemmer det ikke. Jeg fikk meg en skikkeli A-HA opplevelse da jeg fikk meg puls klokke å brukte denne istede. Så mitt råd er som den over meg, bruk/kjøp pulsklokke!
stjernekyss Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Veldig off topic, men er det noe poeng i å bruke en pulsklokke dersom man ikke skal telle kalorier/gå ned i vekt? Veldig nysgjerrig på dette..
Teriyaki Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Ellipsemaskin er ikke det treningsapperatet som gir meg mest i alle fall. Liker mye bedre sykkel, tredemølle og trappemaskin.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Veldig off topic, men er det noe poeng i å bruke en pulsklokke dersom man ikke skal telle kalorier/gå ned i vekt? Veldig nysgjerrig på dette.. Det er et poeng for de som driver systematisk trening, uten at jeg er noen ekspert.
stjernekyss Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Det er et poeng for de som driver systematisk trening, uten at jeg er noen ekspert. Det skjønner jeg jeg også, men jeg lurer på hva den gjør utenom å telle kalorier.
¤flicka¤ Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Det skjønner jeg jeg også, men jeg lurer på hva den gjør utenom å telle kalorier. Måler pulsen? Jeg har pulsklokke, og jeg hverken teller kalorier eller slanker meg. Jeg bruker den som treningsdagbok, og ikke minst som motivator og som et hjelpemiddel for å presse meg selv hardere. Jeg føler at treningen min har blitt mye mer målrettet og effektiv etter at jeg begynte å bruke pulsklokke
Gjest andungen Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Jeg har blitt en stor tilhenger av pulsklokke, og har brukt den nå i halvannet år. Jeg skal ned i vekt, og synes den er nyttig for å beregene kalorier. MEN i tillegg blir treningen mer målrettet, og man får en indikasjon på hvor hardt man kjører kroppen. Jeg er en god del på spinning, og der brukes pulsklokken flittig. Er stor forskjell på hvordan man skal presse kroppen på en utholdenhetstime kontra en intervalltime, og dette hjelper pulsklokka til med. Kan etter en tid se klar forbedring i oksygenopptak og form! Dessuten, de fleste på treningssenteret med pulsklokke er normalvektige, som ønsker et konkret og målrettet fokus på treningen Kan anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå