LunchBox Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Min tidligere samboer satte telefon og innternett i mitt navn for vell et år siden. Han fikk ikke Registrert på eget navn så jeg sa meg villig til og sette det i mitt navn, ettersom vi bodde sammen og det ble lovet å bli betalt! Dette kan jo jeg angre på nå, ettersom jeg sitter igjen med Inkasso i mitt navn på nesten 11.000 Kr! Jeg er en ung Alenemor og har ikke råd til og betale dette! Jeg vet at han ikke kommer til og betale disse inkassoene i nærmeste tid, men han har sagt seg villig å sette regningene i hans navn! Men hvordan gjør man dette? Overfører Inkasso i et annet navn! Går det egentlig ann? *Frustrert*
Gjest naiv Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Han har ikke overført sin inkasso til ditt navn. Det utestående kravet gjelder telefon og internett som står i ditt navn og derfor er du rette adressat. Inkassofirmaer forholder seg til hvem kravene er registrert på. Nå er det ofte sånn at hvis en person ikke får registrert en telefon på seg så er det som regel en grunn til det, noe du står med beina midt oppi akkurat nå. Beklager å si det, men du har stelt deg dårlig til nå. Det du har gjort er nærmest å sammenligne med å kausjonere for noen. Husk at gjelden til et inkassofirma vokser veldig fort så du bør sørge for å få gjort noe med dette kjapt.
Kara W Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Desverre har du loven imot deg i denne saken. Du skrev under på at du gikk god for at regningene ble betalt, og nå som de ikke ble det, så er det du som blir straffet. Jeg ville begynt med å kontakte telefonselskapet, og forklare at du gjerne vil ha abonomentet overført til noen andre. Forhør deg også om de eventuelt kan overføre tideligere krav, men det er lite trolig at de kan. De vil sende deg et skjema som begge må underskrive på og sende inn. Hvis han ikke skriver under med en gang så MÅ du si opp abonomentene med en gang! Ellers risikerer du bare flere regninger og påfølgende inkassokrav. Det neste du bør gjøre er å kontakte inkassoselskapet og fremlegge saken på en saklig måte. Ikke utdyp at at du har dårlig råd og at han er en drittsekk. Forklar at du gjerne vil ha saken overført til ex'en din. De kommer da til å sende deg et skjema som dere begge må skrive under på igjen. Det er gått mulig at ex'en din ikke vil dette, og da er det ikke så mye du får gjort med det. Da må du tilbake til inkassoselskapet og avtale en nedbetalingsplan. Så lenge du er rolig og saklig, så er de som regel veldig hjelpsomme med å lage en plan som du kan leve med.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Han har ikke overført sin inkasso til ditt navn. Det utestående kravet gjelder telefon og internett som står i ditt navn og derfor er du rette adressat. Inkassofirmaer forholder seg til hvem kravene er registrert på. Nå er det ofte sånn at hvis en person ikke får registrert en telefon på seg så er det som regel en grunn til det, noe du står med beina midt oppi akkurat nå. Beklager å si det, men du har stelt deg dårlig til nå. Det du har gjort er nærmest å sammenligne med å kausjonere for noen. Husk at gjelden til et inkassofirma vokser veldig fort så du bør sørge for å få gjort noe med dette kjapt. ja dette var leit. dette har jeg også erfart. minx sa det samme, at han kunne ta over regningene i sitt navn, men det går ikke. jeg slet med større regninger en dette. men forskjell fra meg og deg var at han hadde opprettet ab. i mitt navn uten at jeg viste det, altså idtyveri. fikk valget om å amelde han eller betale. bit i det sure eple, betal før det renter seg. krev av han senere, men få ditt navn reint.
thapara Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg tror dessverre dette er helt ditt problem nå. Men det du kan gjøre er å kontakte inkassobyrået og be om at evt renter slettes, og at du får delt opp betalingen slik at du kan betjene gjelden. Heretter er det lurt å ikke la andre mennesker kjøpe noe i ditt navn!
Hanselot Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Min tidligere samboer satte telefon og innternett i mitt navn for vell et år siden. Han fikk ikke Registrert på eget navn så jeg sa meg villig til og sette det i mitt navn, ettersom vi bodde sammen og det ble lovet å bli betalt! Dette kan jo jeg angre på nå, ettersom jeg sitter igjen med Inkasso i mitt navn på nesten 11.000 Kr! Jeg er en ung Alenemor og har ikke råd til og betale dette! Jeg vet at han ikke kommer til og betale disse inkassoene i nærmeste tid, men han har sagt seg villig å sette regningene i hans navn! Men hvordan gjør man dette? Overfører Inkasso i et annet navn! Går det egentlig ann? *Frustrert* Jeg vil be deg om å prøve å bli få nedbetalt dette så fort som mulig. Du får ikke overført inkasso til din ex uten at han skriver under på det, og det høres ikke ut som typen til det. Skrekkhistorien er min kjæreste som for 7 år tilbake var i din situasjon, hun hadde nå krav mot seg på over 150000,- som i utgangspunktet skyldtes diverse som hennes ex lot være å betale. Hun kom inn i en ond sirkel nettopp pga dette og har til nå måttet bruke sin far for å få opprette mobilabonnement, strøm og diverse. Men nå etter 7 år fikk hun hjelp til alt hun hadde av krav mot seg, hvis ikke så hadde hun nok kommet til å betale på dette til sin død. For selv om hun betalte det hun kunne så minket det ikke. Bare en advarsel... problemet er ringvirkningene av dette...
Noli Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Når han har betalingsanmerkning (regner med det siden han ikke kunne ha ab. i eget navn) er det dessuten lite tvilsomt om inkasso-selskapet lar dere flytte gjelden.
Gjest L_C Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Dette er noe jeg var mye innom da jeg jobbet på kundesenter i telefonbransjen desverre. Det som har skjedd er at du har satt deg selv som ansvarlig for ett abonnement din daværende samboer brukte. Det er ofte slik at det er brukeren (i dette tilfelle din x) som får regningen.Han får også første purring. Når regningen går til inkasso derimot, er det du som får denne. Det første du skal gjøre er å ringe og si opp abonnementene dere har opprettet som du står som ansvarlig for. Det er din rett å si opp disse abonnementene. Du får nok IKKE overført de til din ex, siden han mest sannsynlig ikke er kredittverdig. Det er ditt ansvar å betale inkassogjelden desverre :/ Det går ikke an å overføre denne gjelden til din ex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå