Gå til innhold

Hjelp til undertøy!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er ny medlem her, sett masse spennende innlegg og googlet masse og kommet meg ofte til kvinneguiden.

Jeg skal snart gifte meg :rødme: har et lite problem!

Selvfølgelig har jeg bruk for noe sexy, fin udnertøy.. nemlig korsett.

Bryllupsnatten skal jo være litt spesiell?

Har sjekket litt hit og dit, men finner ikke noe særlig.

Er det noen har som kan anbefale butikker/nettbutikker som tilbyr noe bra?

Er ganske liten i str...

I tillegg, om jeg skulle bestille noe fra ikke-norsk nettsted, åssen str.passer meg da? Når jeg til hverdag bruker XS/32-34/og til bhstr. 70b?

Håper på noen gode svar!:D

Endret av BlueDiamond
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på. Skal du ha ett ekte korsett, eller ett som bare later som?

Hvis du skal ha ett skikkelig ett er jeg personlig veldig glad i

Fairygothmother (ikke la deg lure av navnet)

Vollers

og

Axfords

Når det kommer til størrelse så måles korsetter i tommer, stort sett. Begynner som oftest på 20 og går deretter to opp (20, 22, 24 etc).

For å finne ut hva størrelsen din er så måler du midjen din, trekker fra 10 cm og gjør om til tommer.

Jeg for eksempel er 65cm, noe som blir 55. Gjort om til tommer blir det 21, og da faller jeg imellom to størrelser. Jeg foretrekker et tett korsett som former så mye som mulig og jeg har en nett benbygning så jeg velger en størrelse 20.

Vær forberedt på at det kan være tungt å gå i hvis du ikke er vant til det (så venn deg til det først) og at en del av de er voldsom usexy å ta av, så velg underbust fremfor overbust hvis du planlegger å ha sex med det på ;)

Hvis du bare skal ha lingerie så kan jeg desverre ikke hjelpe, men å søke på corset+lingerie vil sannsynligvis gi frukter.

Lykke til, og gratulerer.

Skrevet

jeg bruker change, der har de ganske mye forskjellig. (jeg er litt stor i str, men tror de har smått også =) ) lykke til !

Skrevet

Når det gjelder undertøy under brudekjolen tror jeg det er viktigere at det er tilpasset kjolen enn at det er sexy, selv om det er bra om man får i pose og sekk. Jeg tenker jeg går for praktisk undertøy under kjolen og heller satser på å kle meg om med noe mer sexy og komfortabelt undertøy når vi kommer så langt som til bryllupsnatten. Min kjole har f.eks. spiler i kjolen, så jeg trenger ikke spilekorsett under kjolen. Jeg synes også Change er en fin butikk. Ellers så ville jeg satset å hørt med en undertøyssalong eller evt en brudesalong. Jeg tror ikke jeg hadde satset på å kjøpt undertøyet på nettbutikk da det forekommer store forskjeller på passform, kvalitet osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...