Gå til innhold

anbefale firma til flyttevask i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan anbefale vaskebyrå til å ta flyttevask på vår 45 kvadrat leilighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ikke hvor du bor, da blir det litt vanskelig kanskje, men hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale Lises Rengjøring http://www.lisesrengjoring.no/

De har fornøydgaranti, så hvis kjøperene ikke er fornøyd ved overtakelse skal de ta det opp med firmaet og ikke deg. Du får sende prisforespørsel til flere byråer og gjøre deg opp en mening etter det.

lykke til :-)

• Liker 1
Skrevet
Du får sende prisforespørsel til flere byråer og gjøre deg opp en mening etter det.

Anbefaler dette, for det er store prisforskjeller. Da vi flyttet fra vår 50 kvm leilighet i fjor sjekket vi prisene for flyttevask flere steder og de varierte fra 4-5000 kroner (CityMaid, som tok timepris) til 1800 (Oslo Renholdskompani). Vi valgte bevisst et firma som hadde fastpristilbud og mener at et erfarent firma uten problemer skal kunne beregne hvor mye tid det går med til en vanlig flyttevask.

Vi endte forøvrig opp med å bruke de billigste. De hadde ikke gjort en god nok jobb så vi måtte be dem komme tilbake (noe de selvsagt også gjorde, uten at vi betalte ekstra for det). Vi hadde allerede flyttet og overtakelsen var gjort, så for vår del medførte ikke den middelmådige vaskingen hverken ekstraproblemer eller -utgifter så jeg ville egentlig ikke hatt betenkeligheter med å velge dem igjen. Om så CityMaid hadde gjort en glimrende jobb på første forsøk hadde det ikke vært verdt den prisen de tok.

• Liker 1
Skrevet

huff a meg!

Glemte å si at det er Oslo, er så stressa for tiden:)

takk for tips, noen flere?

har sjekket pris rundt om kring, men tenkte det er bra å få anbefaling fra noen som har brukt et firma de er fornøyd med:)

• 1 måned senere...
Skrevet
huff a meg!

Glemte å si at det er Oslo, er så stressa for tiden:)

takk for tips, noen flere?

har sjekket pris rundt om kring, men tenkte det er bra å få anbefaling fra noen som har brukt et firma de er fornøyd med:)

hvilket rengjøringsselskap endte du opp med da simba? og ble du fornøyd?

Skrevet

Jeg endte opp med å ett ektepar fra Polen som reklamerte med god gammeldags rundvask!

De var greie de, men utleier var ikke 100% fornøyd, men godkjente vasken likevel. Vanskelig det der.. Uansett, nå koser vi oss i ny leilighet som bare er vår:)

Skrevet

Jeg brukte "renek" til visningsvask og utflyttingsvasken. Kjempefornøyd! Var ikke så dyrt heller...

Skrevet
Jeg brukte "renek" til visningsvask og utflyttingsvasken. Kjempefornøyd! Var ikke så dyrt heller...

hvor mye betalte du da? og hvor stor leilighet hadde du?

Skrevet

Hmmm, leiligheten min var på 72 kvm. Mener de tar rundt 35,- pr kvm, avhengig av hvor møkkete det er.

Kjøkkenskapdørene mine blir skjoldete om de ikke tørkes nøye, fyren har aldri gnikka så mye på noen dører før. Og like blid.

Tror de kan dra å se på jobben og gi fastpris.

Du finner nr om du googler renek as. Kjempehyggelig fyr, bare å ringe og spørre om du vurderer å bruke dem.

• 8 måneder senere...
Gjest kari olsen
Skrevet

www.mintleaf.no ( de er billig og har vaske garanti )

Gjest Kaja35
Skrevet

Alle byråer har vaskegaranti!

Lises rengjøring brukte jeg for to år siden. De vasket veggene mine!! Tapeten begynte boble seg året etterpå.

Undersøkte med andre byråer, og ingen av de vasker vegger men mopper de med en tørr mopp. Det pga det jeg nevner. bobling av tapet kan forekomme med for mye vann og slikt på veggene.

anbefaler renhold.no. de bruker jeg fast en dag i uken til daglig renhold.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Lisemor_*
Skrevet

Hei! Jeg brukte 800RENHOLD, de tar 29,- inkl mva. Noe som er mye rimligere enn Renhold.no som tar 29,- eks mva.

Ble kjempefornøyd med vår leilighet på Majorstua. Folkene som jobbet der var hygglige. Kan absolutt anbefale dem. Vet ikke hva de tar for fast renhold.

En annen ting er det morsomme nummeret som er gratis å ringe. 800RENHOLD er telefonnummeret deres.

Benyttet også Elite en gang de gjorde også en kjempebra jobb, men var dyre.

Hei og hopp!

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
Alle byråer har vaskegaranti!

Lises rengjøring brukte jeg for to år siden. De vasket veggene mine!! Tapeten begynte boble seg året etterpå.

Undersøkte med andre byråer, og ingen av de vasker vegger men mopper de med en tørr mopp. Det pga det jeg nevner. bobling av tapet kan forekomme med for mye vann og slikt på veggene.

anbefaler renhold.no. de bruker jeg fast en dag i uken til daglig renhold.

De har jeg og brukt. Det samme skjedde med meg. Når jeg kontaktet de et år senere fikk jeg bare et surt svar av denne Lise, og ble lagt på røret til (var ganske hyggelig og til tross for en ødelagt tapet og erstattning til huseier pga det). :sjokk:

Fikk heller ikke kvittering på oppdraget, og de unndro moms, så jeg kom jo ingen vei. Sant som du sier. Vegger skal tørrmoppes, aldri vaskes hvis ikke det er spesielle behov/grunner for det. Har skjønt såpass i ettertid, da jeg snakket med en venn som driver et renholdbyrå. Ble oppgitt over dette lises-byrået.

Nå når jeg skal flytte prøver jeg et helt annet, det er sikkert.

Endret av TipsyTopsy
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Det er alltid lurt å sjekke referanser.

Priser skal ligge mellom 45-50kr.pr. kvm.2 mann full dag.

En må regne med noe ekstra for komfyrrens og vask av kjøleskap.

En skal HA VASKEGARANTI, ingenting betales før kunden har godkjent vasken.

mvh

Sverre

Deler av innlegget slettet iht. KG`s regler. For firmabruker kontakt Hilde i redaksjonen: se her.

Strix, mod

Endret av Strix
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Alle har Garanti, og det er jo bra :) Jeg har flyttet 3 ganger på 4 år, og har alltid brukt et firma. Selve flyttingen er mer en nok jobb for meg. De to sist gangene har jeg brukt vaskefirmaet 800service og dem er både bra og billig. første gang spurte jeg dem om de vasket veggene med vann, men nei. De anbefalte tørrvask med flekkfjerning. Er glad for det i ettertid når jeg leser hva som har skjedd i innleggene over.

Når det gjelder priser så fant jeg en artikkel om det på www.dinside.no

men de prisene er vel fra 2001 og dem teller ikke lenger.

http://www.dinside.no/23220/priser-paa-vask

Det beste er vel å ringe litt rundt og forhøre seg.

Endret av Anne.Lise52
  • 2 uker senere...
Gjest Hanne S.
Skrevet

Hei, ville vært litt forsiktig med 800SERVICE. De kan umulig opperere lovelig. Ble også tipset om dem av en venn som benyttet dem for ca 1 år siden. De måtte betale kontant. Ser at de fortsatt ikke er mva registrert. I og med at du har benyttet dem 2 ganger alt og jeg kjenner noen som har benyttet de, og at de har holdt på over et år, er det vel garantert at de har svin på skogen! Du betalte vel også kontant?

Mvh Hanne S.

Skrevet (endret)
Hei, ville vært litt forsiktig med 800SERVICE. De kan umulig opperere lovelig. Ble også tipset om dem av en venn som benyttet dem for ca 1 år siden. De måtte betale kontant. Ser at de fortsatt ikke er mva registrert. I og med at du har benyttet dem 2 ganger alt og jeg kjenner noen som har benyttet de, og at de har holdt på over et år, er det vel garantert at de har svin på skogen! Du betalte vel også kontant?

Mvh Hanne S.

Å hvorfor mener du det? operere ulovelig? Jeg betalte kontant første gang og fikk ekstra rabatt, mot kvittering selvfølgelig. Å ta betalt kontant for en jobb er ikke ulovelig Hanne. Dessuten fikk jeg jo velge om jeg ville ha faktura. Jeg endte opp med kontant oppgjør da jeg sparte 10% :)Betalte heller ingen ting før etter at jeg hadde godkjent vasken. Andre gang valgte jeg faktura. At dem ikke var mva registrert er vel helt vanlig for nye bedrifter. Forresten så sjekket jeg det opp og de er mva registrert.

Min erfaring er at det er alltid smart å spørre etter referanser. Det fikk jeg av de på www.800service.no , fra et meglerfirma.

Endret av Anne.Lise52
  • 3 måneder senere...
Gjest Lise Marie
Skrevet
Å hvorfor mener du det? operere ulovelig? Jeg betalte kontant første gang og fikk ekstra rabatt, mot kvittering selvfølgelig. Å ta betalt kontant for en jobb er ikke ulovelig Hanne. Dessuten fikk jeg jo velge om jeg ville ha faktura. Jeg endte opp med kontant oppgjør da jeg sparte 10% :)Betalte heller ingen ting før etter at jeg hadde godkjent vasken. Andre gang valgte jeg faktura. At dem ikke var mva registrert er vel helt vanlig for nye bedrifter. Forresten så sjekket jeg det opp og de er mva registrert.

Min erfaring er at det er alltid smart å spørre etter referanser. Det fikk jeg av de på www.800service.no , fra et meglerfirma.

Jeg bestilte 800service for 4uker siden for flyttevask (240kvm, enebolig). De gjorde en grusom jobb, luktet gammelt såpe helehuset, da måtte jeg bruke en ann vaskebyrå som het mintleaf renhold og transport. Jeg anbafaler mintleaf strekt.. De er billig, god service og gjør de lille ekstra gratis.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
www.mintleaf.no ( de er billig og har vaske garanti )

:) Jeg har brukt mintleaf mange ganger til flyttevask og hjemmevask. Jeg er kjempe fornøyd

• 6 måneder senere...
Skrevet

:) Jeg har brukt mintleaf mange ganger til flyttevask og hjemmevask. Jeg er kjempe fornøyd

Jeg anbefaler alle å bruke System Renhold og flyttebyrå AS. Jeg har flyttet

to ganger og ved begge tilfellene benyttet jeg de til flyttevask av boligene.

Jeg har anbefalt de til flere og alle blir fornøyd. Her er telefonnummeret:24 07 11 50

eller se www.systemrenhold.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...