Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Vi spiser jo ofte usunt innimellom uten at noen sier at det er galt, men ofte når det kommer til Coca Cola, da sier mange at det er usunt og bør ikke drikkes. Hvorfor det? Er Coca Cola så mye mer usunt enn andre usunne ting? Og hva gjør det om man drikker det en gang i blant? De ferreste drikker det hver dag, eller? Og det er jo noe langt annet.
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Coca cola er avhengighetskapende så det holder, det etser belegg på tenner, kan over lengre tid gi mage og tarm problemer, inneholder gudene må vite hva, for det har aldri kommet frem.. legger du en tann i ett glass cola vil den bli etset bort i løpet av 24 timer sies det.. det er nok for å få meg til å styre unna..! Husker også jeg leste om en sak på nettet der en mann røk inn på akutten med spasmer, skjelvinger og brekningsanfall, ingen fant ut hva det var. Han fikk ett glass cola til lunsj på sykehuset og 15 min senere gikk han ut helt frisk på sine egne 2 ben.. gjett hvor dette var, joda, USA.. Alt det der + mer til, gjør at jeg aldri rører det stoffet! En sjelden gang i blant skader jo ikke så mye vil jeg tro, men folk advarer vel mot det fordi følgene er avhengighet og annet jeg har nevnt..
AnetteR Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Leste følgende i VG i går; Er man litt overvektig, og drikker 1,5 liter cola om dagen, vil man gå ned 0,5 kilo i uka bare ved å kutte brusen. Det som er så skummelt med sukkerholdig brus er de enorme mengdene sukker man får i seg uten noen metthetsfølelse.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Men er cola virkelig så ille i forhold til de andre brusene? Hva gjør cola så mye verre enn f.eks solo, villa, sprite o.s.v?
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Men er cola virkelig så ille i forhold til de andre brusene? Hva gjør cola så mye verre enn f.eks solo, villa, sprite o.s.v? Det vet jeg ikke helt, drikker generellt lite brus. Kanskje er de andre sukkerfri? Eller innholdet er bevist og testet? Coca cola er jo aldri blitt tatt patent på, dermed slipper de å fortelle hva som er i den, slik at alle kan lage cola etterligninger om de vil. Skulle tro at selskapet heller ville sikre den, den er jo så verdensutbredt, med mindre de har noe å skjule..
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Men det er jo forskjell på å drikke cola hver dag enn for eksempel 0,5 L i uka. Men Pepsi har jeg aldri hørt noen si noe om. Er den så mye bedre? Eller går folk kun ettet Coca Cola fordi de er størst?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Det vet jeg ikke helt, drikker generellt lite brus. Kanskje er de andre sukkerfri? Eller innholdet er bevist og testet? Coca cola er jo aldri blitt tatt patent på, dermed slipper de å fortelle hva som er i den, slik at alle kan lage cola etterligninger om de vil. Skulle tro at selskapet heller ville sikre den, den er jo så verdensutbredt, med mindre de har noe å skjule.. Ingen av de andre jeg sa er sukkerfrie nei. Er nå sukker i hele bunten. Og jeg ville nå tro det var patent på cola, hvis ikke kunne hvem som helst ha laget den. Og det står jo på ettiketten hva den inneholder på lik linje med alle andre bruser. Sprite blir forresten også laget av coca cola, men hvorfor blir ikke den omtalt så ille? Men Pepsi har jeg aldri hørt noen si noe om. Er den så mye bedre? Eller går folk kun ettet Coca Cola fordi de er størst? Det er nok fordi det er størst og dermed lettest og skylde på. Slik som at GTA får skylden hver gang en ungdoms gjør noe galt og skylder på konsollspill. Eller at world of warcraft får skylden hver gang noen er blitt avhengig av spill. Endret 13. oktober 2008 av Gjest
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Ingen av de andre jeg sa er sukkerfrie nei. Er nå sukker i hele bunten. Og jeg ville nå tro det var patent på cola, hvis ikke kunne hvem som helst ha laget den. Og det står jo på ettiketten hva den inneholder på lik linje med alle andre bruser. Sprite blir forresten også laget av coca cola, men hvorfor blir ikke den omtalt så ille? Det er nok fordi det er størst og dermed lettest og skylde på. Slik som at GTA får skylden hver gang en ungdoms gjør noe galt og skylder på konsollspill. Eller at world of warcraft får skylden hver gang noen er blitt avhengig av spill. Det står på colaen hva som er i ja, men ikke alt.. har du ikke hørt om first price cola, coop cola og sann?
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 "Oppskriften på Coca-Cola er den mest hemmelige oppskriften i verden fra et slikt selskap. For den er ikke patentert, det fordi at enerettigheten til oppskriften går ut etter 20år, og da ville den vært offentlig. Derfor er det i dag bare tre personer i verden som vet den eksakte oppskriften. Dem får ikke være i samme by, ta samme fly eller på annen måte være i nærheten av hverandre av sikkerhetsmessige årsaker. Oppskriften ligger også godt låst i en bankboks i hjembyen Atlanta." http://www.catchgamer.no/?module=blogs&...&blogId=855 Man kan begynne å lure på hvorfor den er så hemmelig.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 I følge cocacola.no så står alle ingrediensene på ettiketten. Det eneste som ikke står er oppskriften på hvordan man blander ut stoffene som står på etiketten, hvor mye av hvert og sånt. Den oppskriften er lagret trykt i en bankboks i USA.
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 I følge cocacola.no så står alle ingrediensene på ettiketten. Det eneste som ikke står er oppskriften på hvordan man blander ut stoffene som står på etiketten, hvor mye av hvert og sånt. Den oppskriften er lagret trykt i en bankboks i USA. Da misforstod jeg sikkert, men styrer likevel unna, har en stygg virkning på folk i lengda :/
Gjest Elfrida Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 I følge cocacola.no så står alle ingrediensene på ettiketten.Ja, det står 'aromaer', men ikke hvilke aromaer det er, utenom koffein da. Det inneholder jo blant annet kokainblader der kokainen er tatt vekk. Coca Cola kjøper dette fra en produsent som også produserer kokain til medisinsk bruk. Mye rart man finner ut når man først begynner å søke... Egentlig tviler jeg litt på om cola er noe verre enn annen sukkerbrus. Selv bruker jeg Cola som medisin - bakfylla-medisin og etter-omgangssyke-medisin...
Kara W Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Det er utrolig mye rykter som går om Coca-Cola, ja. Her kan dere lese om de fleste av dem: http://www.snopes.com/cokelore/cokelore.asp Jeg tror ikke Coca-Cola er så spesielt mye mer usunt enn andre brus. Det er nok bare det at de er størst, og at de liker å skape litt myter rundt seg selv. Hadde bare halvparten av det som fortelles vært sant så hadde de nok ikke solgt så bra, om de i det hele tatt hadde fått lov til å fortsette.
Lissi Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Det er blant annet hormoner i cola. Det er også avhengighetsskapende stoffer i det. I tillegg til syre og sukker er dette det siste man burde drikke, og JA cola er verre enn annen brus.
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, det står 'aromaer', men ikke hvilke aromaer det er, utenom koffein da. Det inneholder jo blant annet kokainblader der kokainen er tatt vekk. Coca Cola kjøper dette fra en produsent som også produserer kokain til medisinsk bruk. Mye rart man finner ut når man først begynner å søke... Egentlig tviler jeg litt på om cola er noe verre enn annen sukkerbrus. Selv bruker jeg Cola som medisin - bakfylla-medisin og etter-omgangssyke-medisin... Ja, har sett de verste hangover's bli kurert av cola faktisk, utrolig hvor godt det virker på enkelte..
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, det står 'aromaer', men ikke hvilke aromaer det er, utenom koffein da. Det inneholder jo blant annet kokainblader der kokainen er tatt vekk. Coca Cola kjøper dette fra en produsent som også produserer kokain til medisinsk bruk. Mye rart man finner ut når man først begynner å søke... Egentlig tviler jeg litt på om cola er noe verre enn annen sukkerbrus. Selv bruker jeg Cola som medisin - bakfylla-medisin og etter-omgangssyke-medisin... Det med kokain er kun rykter. Det sies at det var det i den i begynnelsen. Coca Cola sier nå selv at det ikke er sant, ikke en gang i begynnelsen. Men selvsagt, de skal jo selge, men av like vel, hvor lyve (om de gjør det) om at det ikke var kokain i cola da den først kom på slutten av 1800-tallet? Men hva så om de har kokainblader i seg? Gjør det den mer usunn eller farlig, og er det i det hele tatt lov? Og hadde de hatt det så hadde det stått på. Og er det en del av den hemmelige ingrediensen som bare tre personer vet om, hvordan vet "vi" det da? Coca cola er nok også det firmaet i verden med mest rykter vil jeg tro. Rart ikke Pepsi har slike rykter. Mye rart man finner ut når man først begynner å søke... Husk at ikke alt som står på nettet er sant. Det finnes sider som kaller seg killercoke, anticola og lignene. Jeg ville ikke trodd på alt det de kommer med.
Gjest Elfrida Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Det med kokain er kun rykter. Det sies at det var det i den i begynnelsen. Coca Cola sier nå selv at det ikke er sant, ikke en gang i begynnelsen. Men selvsagt, de skal jo selge, men av like vel, hvor lyve (om de gjør det) om at det ikke var kokain i cola da den først kom på slutten av 1800-tallet?http://en.wikipedia.org/wiki/Coca_cola Du kan lese videre om kokain og kokablader her, de fleste påstandene er linket til andre kilder. Men hva så om de har kokainblader i seg? Gjør det den mer usunn eller farlig, og er det i det hele tatt lov?Hvorfor skulle det ikke være lov å selge drikkevarer med aroma fra kokablader? Og hva så, jeg har da ikke sagt at det er noe galt i det. Husk at ikke alt som står på nettet er sant. Det finnes sider som kaller seg killercoke, anticola og lignene. Jeg ville ikke trodd på alt det de kommer med.Hæ, er ikke alt som står på nettet sant?
Gjest Gl@mB@be Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg syns det overdrives fryktelig her. Jeg kjenner flere som har drukket store mengder cola hver dag i flere år som har sluttet på dagen. Ingen "abstinenser." For øvrig spør TS om det er greit en gang i blant, akkurat som man unner seg f.eks sjokolade en gang i blant. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være helt greit. Alt med måte.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 legger du en tann i ett glass cola vil den bli etset bort i løpet av 24 timer sies det.. Vil si det er betydelig farligere å sluke slike ting rått enn å drikke cola hver dag.
TiaMaria86 Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Vil si det er betydelig farligere å sluke slike ting rått enn å drikke cola hver dag. Vel, sier bare hva som er sagt, sier ikke at jeg TROR på det. Jeg bare holder meg unna dette skvipet og alt annet med så mye rart i...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå