Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #1 Del Skrevet 12. oktober 2008 Noen som vet hvor jeg faar tatt bilder til visumsoeknad til USA? Bildene maa vaere 5 x 5 cm store. Faar man tatt dette paa vanlig passautomat? Takker paa forhaand for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2008 #2 Del Skrevet 13. oktober 2008 Og en ting til: Naar maa jeg vaere paa ambassaden? Jeg maa vel igjennom sikkerhetssjekk osv foerst? Noen som vet> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 13. oktober 2008 #3 Del Skrevet 13. oktober 2008 Må man ha visum når man skal til USA? Hvordan får man dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2008 #4 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nei, de aller fleste trenger ikke det, men av visse grunner må jeg ha det For å søke om visum fyller man ut et skjema på hjemmesiden til den Amerikanske Ambassaden, velger en dato for intervju og møter opp på ambassaden den dagen. Så blir man intervjuet i 5 - 10 min og får så vite om man kvalifiserer for visum eller ikke. Høres veldig enkelt ut, men er mye styr og strenge regler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 13. oktober 2008 #5 Del Skrevet 13. oktober 2008 Må man ha visum når man skal til USA? Hvordan får man dette? Norske statsborgere trenger ikke visum for å reise til USA på ferie. Forutsatt at du har et maskinlesbart pass. Les mer her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 13. oktober 2008 #6 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #7 Del Skrevet 13. oktober 2008 Og en ting til: Naar maa jeg vaere paa ambassaden? Jeg maa vel igjennom sikkerhetssjekk osv foerst? Noen som vet> Du får ikke passbilder i riktig størrelse i automat. Gå til en fotograf og vis dem spesifikasjonene. Måtte selv innom flere fotografer da de første faktisk ikke ville ta da de hørte hva det skulle brukes til. De var tydeligvis vant med klager på bilder som ikke ble bra nok... Ang. ambassaden så må du bestille intervjutid på forhånd. Så må du stå i kø utenfor, og så er det en og en gjennom sikkerhetskontrollen. Og ny kø igjen på innsiden, så beregn god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. oktober 2008 #8 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er en fotograf i nærheten av ambasaden som ihvertfall pleide å ta slike bilder. Hvis du følger Henrik Ibsens gate fra ambasaden og nedover mot Karl Johan, så ligger den på høyre side etter 2-3 kvartaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 16. oktober 2008 #9 Del Skrevet 16. oktober 2008 jeg tok mine passbilder i automat på politistasjonen. Jeg brukte det til mitt visum og det gikk helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå