Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 et lite spørsmål. Dersom man opprinnelig er tyrkisk, men har flyttet til Norge, fått norsk statsborgerskap men også beholdt det gamle tyrkiske så sitter man med to statsborgerskap. Hva skjer med opplysningene mine i tyrkia, dersom jeg sletter mitt statsborgerskap her? Sett at jeg er gift på papiret i Tyrkia, men ikke i Norge fordi saksgangen går raskere her, om jeg sletter mitt statsborgerskap hva skjer med meg i Tyrkia da? Og mine papirer og mitt ekteskap? Blir det slettet uten videre?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Det tror jeg tyrkiske myndigheter kan svare best på.
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Men hvordan kontakte dem eller hvordan i det hele tatt finne ut av det? Det lurer jeg litt på....
Christal Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Du kan jo feks prøve her : Den tyrkiske ambassade
rabagast Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Visste ikke at norske myndigheter anerkjenner dobbelt statsborgerskap engang...
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Visste ikke at norske myndigheter anerkjenner dobbelt statsborgerskap engang... Trodde det var ulovlig, jeg...
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Visste ikke at norske myndigheter anerkjenner dobbelt statsborgerskap engang... Trodde det var ulovlig, jeg... Det avhenger i dette tilfellet av Tyrkias syn på saken, et av flere unntak i det norske lovverket ang. dobbelt statsborgerskap.
rabagast Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Det avhenger i dette tilfellet av Tyrkias syn på saken, et av flere unntak i det norske lovverket ang. dobbelt statsborgerskap. Takk, da lærte jeg noe nytt i dag :-)
Christal Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Statsborgerloven som ble vedtatt i 2005 bestemmer at den som søker om norsk statsborgerskap må løse seg fra eller gi avkall på sitt andre statsborgerskap hvis det ikke opphører automatisk når norsk statsborgerskap blir innvilget. Det er lovgivningen i landet der du har ditt opprinnelige statsborgerskap som bestemmer om dette statsborgerskapet kan opphøre, og om det eventuelt vil opphøre automatisk når du søker deg løst fra det eller får annet lands statsborgerskap. Kilde: UDI
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Dessverre er det umulig å få tak i dem på den tyrkiske ambassaden. Forsøkt å ringe uten hell og mail adressen deres er ute av drift... Teit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå