Gjest Cathena Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg venter på Obagi i posten nå, rekner med jeg får den til uken. Men, er det noen som vil forklare hvordan en bruker dette 3 step programmet? Er så redd for å gjøre feil siden det kan gjøre alt verre. Vet at det sikkert står på engelsk på disse produktene, men er redd for å misforstå. Så om noen har lyst å forklare hadde det vert supert!
Jean Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Oroa dig inte för detta. Det ska alltid finnas med tydliga instruktioner. men du ska tänka på att inte gå för hårt fram, utan lyssna på din hy så slipper du de grövsta biverkningarna. Exakt: VILKA produkter köpte du, var de i ett kitt eller ensiklda? MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Cathena Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg kjøpte kitet: CLENZIDERM M.D ACNE SYSTEM Normal to Dry Skin. Jeg uroer meg alltid for å gjøre feil jeg...!
Jean Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Det KAN inte bli så mycket som går fel. Du rengör två gånger per dag med rengöringen. Det du kan vara lite försiktig med för att se så huden hinner med i exfolieringsprocessen är att bruka själva den behandlande lotionen endast på de utsatta ställen där du har pormaskar, grov hy och fet hy, inte i hela ansiktet för då får du lätt eksemliknande utslag. Se till att återfukta med den fuktgel/lotion som är med i det kittet för man blir torr av BPO och salicyl ihop. Som sagt, ta gärna den starka behandlande lotionen kanska varannan kväll första veckan så bör du vara garderad. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Cathena Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Tusen takk for svar, Jean! Nå gleder jeg meg bare til å begynne på dette, òg håper dette blir bra!
Gjest Cathena Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Idag fikk jeg endelig produktene i posten, etter lang tid med venting, siden den ble stoppet i tollen! Ivrig ble jeg å brukte den med en gang, sto egentlig ganske lite informasjon med, men reknet med jeg gjorde det riktig. Men den lotionen, der sto det at en kunne kjenne prikkinger i huden, men det gjorde den ikke i det hele tatt. så jeg smørte den på hele ansiktet, òg rekner med det går bra. Skal denne lotionen, nr. 2, smøres på en gang per dag? Kan jeg bruke den morgen og kveld, siden eg ikke kjente noen prikkinger? Nå er jeg virkelig spent om dette er noe for meg...
Gjest *lucky* Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 http://www.obagi.com/article/forpatients/o...e/protocol.html
Gjest *lucky* Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Start forsiktig, la det gjerne gå et par uker før du bruker alt så mye som det anbefales, du merker om det blir for mye. Du kommer til å merke prikking ol etter et par dager. Fortell gjerne om produktene etterhvert for jeg har veldig lyst til å prøve Obagi.
Gjest Cathena Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Jeg skal fortelle hvordan det går underveis! Skal passe på å være forsiktig, er vel det beste å ta det litt med ro i begynnelsen, enn å risikere å ødlegge huden min. Kan vel fortelle at jeg likte veldig godt fuktighetskremen, jeg følte huden ble godt fuktet og ble ikke blank! Jeg turte faktisk å gå på butikken uten noe pudder, slapp å tenke på at huden var shiny!
Gjest Cathena Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Nå er jeg på dag 3, men jeg synst ikke produktene er så sterke som de skal virke til å være jeg...! Jeg kommer til å ta på den lotionen morgen og kveld, eller gjør jeg et dumt valg da? jeg føler huden min tåler det! Kanskje virkingen av disse sterke produktene kommer senere? Noen med erfaring?
Gjest *lucky* Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Siden du har den for normal til tørr hud så er det kanskje ikke så sterkt. Det er en lotion med bpo og en fuktighetskrem eller? Isåfall er det bare den lotionen med bpo som er sterk og kan gi tørr og rød hud. Litt usikkert på hvilken produkter du har, kan du forklare? Visst du ikke synes det er for sterkt så er det jo greit! Det er huden din som bestemmer:)
Gjest Cathena Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Lotionen er benzoyl peroxide i og fuktighetskremen er det Glycerin i. Er bare 3 step, så jeg synst det blir liksom ikke helt det jeg ønsker å bare ta rens og fukt på om morgonen...! det mangler liksom noe! Men klart, jeg kjenner prikkingen etter jeg har påført produktene, men er ikke ubehagelig, går fort over og blir ikke rød. Tenkte på den der benzoyl peroxide som er i, det er jo den samme som var i Basiron som jeg brukte litt før, mangen sier de blir veldig rød og tørr av denne, men jeg brukte den på større områder enn bare direkte, siden jeg ikke merket noe ubehag. Jeg kan vel ikke bli immun mot dette?
Gjest *lucky* Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Lotionen er benzoyl peroxide i og fuktighetskremen er det Glycerin i. Er bare 3 step, så jeg synst det blir liksom ikke helt det jeg ønsker å bare ta rens og fukt på om morgonen...! det mangler liksom noe! Men klart, jeg kjenner prikkingen etter jeg har påført produktene, men er ikke ubehagelig, går fort over og blir ikke rød. Tenkte på den der benzoyl peroxide som er i, det er jo den samme som var i Basiron som jeg brukte litt før, mangen sier de blir veldig rød og tørr av denne, men jeg brukte den på større områder enn bare direkte, siden jeg ikke merket noe ubehag. Jeg kan vel ikke bli immun mot dette? Så lenge det føles ok så kan du bruke det to ganger daglig, det er jo bare å kutte ned visst du skulle bli veldig sår eller rød. Imun er du nok ikke, det hørtes rart ut. Regner med at problemet ditt er kviser siden du har disse produktene. Du merker sikkert bedring på urenhetene etter ei stund. For det du skal merke er at det blir mindre kviser etter et par månders bruk vil jeg tro.
Gjest Cathena Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Jepp, kviser og litt buller. Sliter ògså med hvite talgklumper og sorte prikker. Jeg gleder meg til å se litt bedringer, vil så gjerne ha en klar hud. Da forsøker jeg med 2 ganger per dag, så ser jeg hvordan det går!
Gjest *lucky* Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Når du har brukt opp produktene så kan jeg anbefale deg å prøve aberela. Det virker som du har hud som tåler en del. Jeg har hatt stor bedring på huden min ved hjelp av aberela, hadde de samme problemene som dag. Du får den på resept hos legen din, billig er den og! Jeg bruker Jan Marini sin rens for fet hud som inneholder glykolsyre og Dermalogica sin skin smothing cream som hovedpleie to ganger daglig. Også varierer jeg med aberela, md forte sin krem med 30% syre+ en lotion med a vit fra MD under fuktighetskremen to ganger daglig. Pr i dag har jeg ingen kviser, svarte prikker el, det er så deilig:) mitt eneste problem er at jeg ikke klarer å få ned talgproduksjonen i huden, men det er vel antagelig bare sånn jeg er.. Ikke meningen å forvirre deg ang produkter men siden jeg har hatt så god hjelp med de produktene jeg har så må jeg jo bare fortelle!!!! Se også på disse http://www.skinlaboratory.com/ som jeg anbefaler til stadighet, disse kan du bruke visst huden din er vant til syrer(påfør en form for syreprodukt i ca to uker først), fjerner gammel hud slik at det er enkelt å få ut svarte prikker ol. Det var vel de beste rådene jeg kan komme med siden du ønsker deg fin hud. Men for all del, Obagi er et merke som skal være veldig bra så det kommer sikkert til å gi deg bedre hud, mine råd kan du se på når produktene er brukt opp!!!
Gjest ny gjest Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 Når du har brukt opp produktene så kan jeg anbefale deg å prøve aberela. Det virker som du har hud som tåler en del. Jeg har hatt stor bedring på huden min ved hjelp av aberela, hadde de samme problemene som dag. Du får den på resept hos legen din, billig er den og! Jeg bruker Jan Marini sin rens for fet hud som inneholder glykolsyre og Dermalogica sin skin smothing cream som hovedpleie to ganger daglig. Også varierer jeg med aberela, md forte sin krem med 30% syre+ en lotion med a vit fra MD under fuktighetskremen to ganger daglig. Pr i dag har jeg ingen kviser, svarte prikker el, det er så deilig:) mitt eneste problem er at jeg ikke klarer å få ned talgproduksjonen i huden, men det er vel antagelig bare sånn jeg er.. Ikke meningen å forvirre deg ang produkter men siden jeg har hatt så god hjelp med de produktene jeg har så må jeg jo bare fortelle!!!! Se også på disse http://www.skinlaboratory.com/ som jeg anbefaler til stadighet, disse kan du bruke visst huden din er vant til syrer(påfør en form for syreprodukt i ca to uker først), fjerner gammel hud slik at det er enkelt å få ut svarte prikker ol. Det var vel de beste rådene jeg kan komme med siden du ønsker deg fin hud. Men for all del, Obagi er et merke som skal være veldig bra så det kommer sikkert til å gi deg bedre hud, mine råd kan du se på når produktene er brukt opp!!! Ser ut som du har litt peiling så jeg spør : Huden min er tørr, men jeg har noen underjordiske kviser, og noen små kviser, samt masse svarte prikker på nesen og haken og noen større i pannen. Jeg begynner også å få linjer rundt munnen og ved øynene. (vet det er arvelig også..) I dag bruker jeg dermatologica, men lurte på jean Martin. Men ser du blander merker. Tror jeg må leve med talgproduksjon, så får finne noen gode produkter. Hva heter de kremene fra MDForte? Hva er forskjell på lotion og krem? Den siste du linker til, [url=http://www.skinlaboratory.com/],hva heter den du bruker ? Er det ok å blande slik du gjør? Det er jo en jungel av produkter....
Gjest *lucky* Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 Nei jeg har ikke peiling men jeg har prøvd mye og funnet ut hva som hjelper mot svarte prikker og kviser ihvertfall. Så klart du kan blande produkter fra ulike serier! Bare ikke produkter med div sterke stoffer samtidig. Du kan kanskje ta en tur innom en hudpleier og få de til å finne ut hvilken hudtype du har så er det lettere for deg å velge riktige produkter på nett. En krem gir mye fukt og er tykk i konsistens. En lotion er tynntflytende og gir midre fukt, huden blir stort sett ikke blank av den. Jeg bruker alle peelingene fra Skinlaboratory men jeg liker lacticpeelen best. Her finner du mye info om div produkter http://www.skin-etc.com/ som inneholder syrer. Syrer er det som har fjernet mine urenheter. Men som sagt finn ut hvilken hudtype du har først, det er ikke alle som kan bruke produkter som er så sterke så det er best å vite hva man gjør først.
Kamelia83 Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Nei jeg har ikke peiling men jeg har prøvd mye og funnet ut hva som hjelper mot svarte prikker og kviser ihvertfall. Så klart du kan blande produkter fra ulike serier! Bare ikke produkter med div sterke stoffer samtidig. Du kan kanskje ta en tur innom en hudpleier og få de til å finne ut hvilken hudtype du har så er det lettere for deg å velge riktige produkter på nett. En krem gir mye fukt og er tykk i konsistens. En lotion er tynntflytende og gir midre fukt, huden blir stort sett ikke blank av den. Jeg bruker alle peelingene fra Skinlaboratory men jeg liker lacticpeelen best. Her finner du mye info om div produkter http://www.skin-etc.com/ som inneholder syrer. Syrer er det som har fjernet mine urenheter. Men som sagt finn ut hvilken hudtype du har først, det er ikke alle som kan bruke produkter som er så sterke så det er best å vite hva man gjør først. Slenger meg inn her jeg. Jeg bruker rensen fra DDF, Glycolic pads fra Elixir(ca 3 ganger pr uke) og Bioclear cream fra JM + solbeskyttelse. Går dette bra sammen? Det er ikke for sterke produkter sammen det?
Gjest *lucky* Skrevet 5. desember 2008 #19 Skrevet 5. desember 2008 Jeg kjenner ikke til Elixir men du merker vel på huden din om det er ok. Hvilken styrke er det på padsene? Synes kanskje du burde ha en fuktighetskrem, den kan du evt legge oppå bioclear på kvelden. Det gjelde bare å følge med på huden om det føles ok visst du er usikkert på om produktene passer din hud. Det er sterke produkter som feks aberela m/tretinoin man skal være forsiktig med å bruke sammen med andre syrer. Å bruke en rens med syrer er uansett stort sett ok for den skyller du jo av. Blir du veldig rød/tørr kan du feks bare bruke en fuktighetskrem om natten og bioclear om dagen. En god mekanisk peeling er også deilig å bruke innimellom visst en flasser mye pgs syrene. Jeg bruker skin zyme masken fra JM noen ganger pr uke, den gir godt med fukt og roer ned huden. Så en fuktmaske er sikkert lurt, særlig nå på vinteren som huden ofte blir tørrere.
Kamelia83 Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 Jeg kjenner ikke til Elixir men du merker vel på huden din om det er ok. Hvilken styrke er det på padsene? Synes kanskje du burde ha en fuktighetskrem, den kan du evt legge oppå bioclear på kvelden. Det gjelde bare å følge med på huden om det føles ok visst du er usikkert på om produktene passer din hud. Det er sterke produkter som feks aberela m/tretinoin man skal være forsiktig med å bruke sammen med andre syrer. Å bruke en rens med syrer er uansett stort sett ok for den skyller du jo av. Blir du veldig rød/tørr kan du feks bare bruke en fuktighetskrem om natten og bioclear om dagen. En god mekanisk peeling er også deilig å bruke innimellom visst en flasser mye pgs syrene. Jeg bruker skin zyme masken fra JM noen ganger pr uke, den gir godt med fukt og roer ned huden. Så en fuktmaske er sikkert lurt, særlig nå på vinteren som huden ofte blir tørrere. Jeg trodde bioclear var fuktighetskrem jeg? Padsene er bare på 10 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå