Gjest Gjest_maria_* Skrevet 12. oktober 2008 #1 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har lyst til å lage julekalender til samboeren min i år. Dette blir vår tredje jul sammen, og jeg har aldri laget til han før. Men hva gjør jeg med sønnen til samboeren (11 år)? Jeg vet at han får julekalender hos moren sin, men vil han føle seg oversett av meg dersom jeg lager en til faren hans og ikke til han? Siden han får en "stor" gavekalender hos mamma, har han pleid å ha to enkle kalendere hos oss. En med bilder på (med muligheter for å vinne premier) og en sjokoladekalender. Jeg synes jo egentlig det holder i massevis. Han har kalendere så det holder! Men jeg er som sagt redd for at han skal føle seg oversett av meg. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kara_* Skrevet 12. oktober 2008 #2 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du gjør som du vil, som du sa, ungen har kalendere i massevis.. du vil jo ikke skjemme ham bort, vil du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #3 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hva med å henge opp to gaver de dagene barnet er der? Trenger jo ikke koste all verdens å si at du tenkte på ham også, for det er vel ikke så mange dagene det er snakk om i løpet av 24 dager i desember? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 13. oktober 2008 #4 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har lyst til å lage julekalender til samboeren min i år. Dette blir vår tredje jul sammen, og jeg har aldri laget til han før. Men hva gjør jeg med sønnen til samboeren (11 år)? Jeg vet at han får julekalender hos moren sin, men vil han føle seg oversett av meg dersom jeg lager en til faren hans og ikke til han? Siden han får en "stor" gavekalender hos mamma, har han pleid å ha to enkle kalendere hos oss. En med bilder på (med muligheter for å vinne premier) og en sjokoladekalender. Jeg synes jo egentlig det holder i massevis. Han har kalendere så det holder! Men jeg er som sagt redd for at han skal føle seg oversett av meg. Hva gjør jeg? Er glad for at jeg nå har en samboer som ikke lager julekalender. Synes det var et slit å måtte lage en til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #5 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er glad for at jeg nå har en samboer som ikke lager julekalender. Synes det var et slit å måtte lage en til henne. Du trenger vel ikke lage tilbake? Noen mennesker liker å gi bort ting uten å forvente å få noe tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 13. oktober 2008 #6 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det går kanskje an slik en annen foreslo å henge opp to gaver de dagene sønnen hans er der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maria - TS Skrevet 13. oktober 2008 #7 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det går kanskje an slik en annen foreslo å henge opp to gaver de dagene sønnen hans er der? Ja, det var en god idé. Det er snakk om ti dager i desember at sønnen er hos oss. Det skal jo bare være småting uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekoppen Skrevet 13. oktober 2008 #8 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er det mulig å samarbeide med mor slik at han har pakkekalender hos henne de dagene han er der og hos dere de andre dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #9 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er det ikke far sitt ansvar å ordne kalender? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Johansen Skrevet 14. oktober 2008 #10 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har ikke sjokoladekalender lenger nettopp fordi mine barn er hos meg 50% og min stesønn noe mindre. Vi har pakkekalender som barna får de dagene de er hos oss og ingen andre dager... Fungerer utmerket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #11 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du sier jo at han har to kalendre hos dere. Hva skal han med enda fler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 14. oktober 2008 #12 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du sier jo at han har to kalendre hos dere. Hva skal han med enda fler? Det er det han har pleid å hatt. Mulig vi gjør det annerledes i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 14. oktober 2008 #13 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er glad for at jeg nå har en samboer som ikke lager julekalender. Synes det var et slit å måtte lage en til henne. De færreste menn føler det som noe press, tror jeg Synes løsningen med 2 gaver når han er hos dere er fin, men gjerne sånn at han ikke får hos moren de dagene, det kan nemlig bli litt mye, og når 1. juledag kommer er det plutselig slutt på alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #14 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er det ikke far sitt ansvar å ordne kalender? Hvorfor det? Jeg er guttens stemor og en stor del av hans liv. Dessuten så er jo kalenderen til min samboer en overraskelse, så hvordan skal jeg forklare han at det er så viktig at vi går bort fra tidligere ordning med sjokoladekalender + bildekalender? Årsaken til at jeg tenker på gavekalender til gutten er jo fordi hans far vil få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 14. oktober 2008 #15 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor det? Jeg er guttens stemor og en stor del av hans liv. Dessuten så er jo kalenderen til min samboer en overraskelse, så hvordan skal jeg forklare han at det er så viktig at vi går bort fra tidligere ordning med sjokoladekalender + bildekalender? Årsaken til at jeg tenker på gavekalender til gutten er jo fordi hans far vil få det. Det var forresten meg, ts, som skrev dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #16 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg ville bare fortsatt med vanlig kalender jeg. Siden han får gavekalendre hos moren. Mest trolig ville i hvertfall jeg valgt å få mange sjokolader for de dagene jeg hadde vært borte enn å få gaver og ingen gaver når jeg kom hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #17 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg ville bare fortsatt med vanlig kalender jeg. Siden han får gavekalendre hos moren. Mest trolig ville i hvertfall jeg valgt å få mange sjokolader for de dagene jeg hadde vært borte enn å få gaver og ingen gaver når jeg kom hjem igjen. Jeg vet ikke helt... Det var sånn hos oss i fjor. Når han ikke hadde vært hos oss på ei uke fikk han plutselig åpne åtte luker på engang. Men sjokoladene la han i en pose, for han hadde ikke så lyst på de da. Tror de ble glemt bort og kastet en gang rundt påsketider. Men kanskje en sånn kinderkalender hadde vært noe? Er ikke det en blanding av sjokolade og ting? Er det noen som vet hvor gamle barn den passer til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ajja Skrevet 14. oktober 2008 #18 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er også bonusmor. I fjor laget jeg pakkekalender til samboeren min for første gang, bonusbarnet mitt har pakkekalender hjemme hos moren, så da gjorde jeg det sånn at bonus fikk trekke kalenderen når bonus var hos oss. Også fikk sambo når vi ikke hadde bonus. Dette satte de begge stor pris på og sambo syntes det var mer enn nok å få pakke når vi var alene (Pengene fyker jo uansett i desember så det var jo litt økonomisk også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #19 Del Skrevet 15. oktober 2008 Men kanskje en sånn kinderkalender hadde vært noe? Er ikke det en blanding av sjokolade og ting? Er det noen som vet hvor gamle barn den passer til? Kinderkalender er vle noen luker med kinderegg og noen luker med kindersjokolade. Den falt hvertfall i smak hos sambo i fjor og han er 28 så ja, alderspennet på den er ganske stort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #20 Del Skrevet 15. oktober 2008 Synes kinderkalenderen passer for alle, jeg! Selv er jeg 20 og har fortsatt ikke vokst fra kinderkalenderen. Sammen gjelder samboeren, og han er 28! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå