siina Skrevet 10. juni 2003 #1 Skrevet 10. juni 2003 Hei, jeg trenger kreative tips! 6-åringen og jeg har samlet skjell på stranda, og skal lage bilder og dørskilt til farmors hytte. Noen tips til hvordan jeg gjør dette? Lime skjell på en plankebit? I tilfelle med hva slags lim? Andre underlag jeg kan bruke? Det er ganske værhardt på hytta, så dørskiltet må iallefall være litt robust. Har noen av dere forslag til opphengsmåter som både er praktiske og dekorative? Har søkt på nett, men finner ikke noe som kan hjelpe meg. Har lovt den håpefulle at vi skal gjøre dette på onsdag ettermiddag, så jeg trenger hjelp rimelig raskt.. -siina-
Gjest Lea Skrevet 10. juni 2003 #2 Skrevet 10. juni 2003 For å henge opp et slikt skilt (planke/treskilt) med skjell på, så vill jeg brukt et tau tror jeg. Litt sånn maritimt liksom. Men hvis det er mye vind o.l., så kan du kanskje lage en tau-løkke i hvert hjørne av skiltet, slik at det ksn skrues fast på alle sider. Kanskje la tauet gå rumdt hele skiltet, med løkke eller knute i hvert hjørne? Ang. lim, så er jeg usikker. Stikk innom en byggvarekjede eller f.eks Jernia og spør/les på pakningene.
siina Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2003 Hei Lea, takk for svar. Jeg har også tenkt på å lage oppheng med grovt hamptau, tror det blir fint. Men jeg er redd jeg MÅ kjøpe en kveil på 200 meter eller noe sånt.. Får vel spørre litt rundt. Hva tror damene om å male plankebiten gråblå, som havet? Skjærer det veldig med en mørk grønn vegg?Ser for meg at skjellene kommer litt "bort" hvis jeg bruker planken som den er..? Tar imot flere tips med takk! -siina-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå