Meliot Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Litt dårlig skrevet i emnet. Men er det noen som vet om meglere som kun tar betalt når salget er et faktum? Ala: ingen salg = ingen provisjon (bortsett fra annonse og print av prospekt etc). Vurderer å selge leilighet, men trenger å oppnå en viss pris for den.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg lurer på om Notar gjør det :klø: Men de har vel generelt ikke det beste ryktet.
Meliot Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 Ok. Takk for rask tilbakemelding. Har også hørt at Notar har noe frynsete rykte. Noen andre?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har inntrykk av at de fleste gjør det. I hvert fall over en viss prisklasse. Jeg vurderte å selge min leilighet og meglere er helt ville etter å representere den (til provisjon). Den er ikke over gjennomsnittet attraktiv, så jeg antar at de er ville nå fordi de er desperate etter lønn (jo flere leiligheter de prøver å selge, jo større sannsynlighet for at de får lønn). Med dette i bakhodet, har jeg inntrykk av at du kan forhandle deg frem til en god del. Sist gang det var dårlige tider 2003, 2004, så vet jeg at man til og med kunne forhandle seg frem til løsninger hvor man ikke hadde et eneste utlegg om boligen ike ble solgt, men da ble provisjonen noe høyere ved salg fordi risikoen ble større. -Men ikke velg Notar. Gå for noe skikkelig og forhør deg om provisjon, evt si: jeg ønsker å selge, men kun mot provisjon. Du får sikkert mange napp og jeg tipper du kan velge og vrake.
Meliot Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Det høres bra ut! Da får jeg sende rundt litt mail + stikke innom meglere i nærområdet og forhandle litt. Endret 12. oktober 2008 av Meliot
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 de fleste meglere tar bare betalt for utlegg til faktiske ting, slik som off.opplysninger, takst, annonser fotograf osv, dette er direkte utlegg som megler ikke tjener noe på. ring rundt og forhør deg med flere meglere, men ja hold deg langt unna notar. de er norges kjente for å være en meget dårlig og ustabil kjede. velg en megler du ser er veldig lokal kjent i ditt område, de har ofte flere potensielle kunder de vet om som kan være intr i ett objekt som du har
Meliot Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2008 Selv har jeg bare hørt det på folkemunne, så jeg tok et kjapt søk på nettet og fant en del morsomme saker - bl.a hvor forbrukerombudet skulle fyre av et brev til dem pga en snuskete kampanje. Usikker om jeg får love å linke slikt på kg iflg reglene...
mettemarit_ikke Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Tilby dem å selge for kun provisjon så gjør de nok det, de sulter for tida.
Susan Sto Helit Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Hvorfor har Notar dårlig rykte? Tja, jeg vet ikke? Kanskje fordi flere enn meg har dårlige opplevelser med dem? Jeg kommer hvertfall aldri til å selge gjennom Notar. Og jeg har store betenkeligheter med å kjøpe gjennom dem også. Vet om flere i nær vennekrets som har slitt med at megler lover ting som ikke holdes. Både overfor kjøper og selger. Enten mister de noe de har tenkt å beholde, fordi megler påstår det følger boligen (Men ikke sa det samme når selger spurte om de måtte fjerne det før visning), eller så får man ekstra utlegg som kjøper fordi ting megler sa selger ville fikse før overtagelse, ikke ble fikset av selger likevel. (Selger var under den forståelse at boligen ble solgt "som den er". ) I området der jeg bor, er det kun boliger som sliter med å selge av forskjellige grunner som selges gjennom Notar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå