Gå til innhold

Hjelp...

Sina

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke om jeg er ute etter trøst, kjeft, støtte eller råd så jeg tror jeg kan ta i mot alt med takk...

Saken er den at jeg har en kjæreste. Han er alt jeg har ønsket meg og den jeg elsker over alt på jord. Vi passer utrolig godt på hverandre og har ingen problemer med å stole på hverandre, Han har (som de fleste) en x' kjæreste..og det er greit det, bortsett fra at hun er BESTEVENNINNEN hans.. Og det har jeg taklet fint helt frem til nå.. Skal innrømme at det har vært litt skurring når vi har snakket om å ta med nevøene(mine) på tur og han nevner at hun kan ta med seg sine og bli med (snakk om en tyr til Tusenfryd). Da tror jeg det var tanken om at hun kjenner han bedre enn han og vet mer om han enn det jeg gjør akkurat nå som jeg ikke likte.(Hun har kjent han i 4 år, jeg bare 1)

Men dette roet seg ganske fort... så snakket vi litt løst og fast og dagdrømte litt om bryllup og litt sånt og da s ahan at det kunne godt henne det var to kvinnelige forlovere der.. Min og HENNE.... jeg som ikke orker tanken på å ha henne der en gang. Det kan jo så klart forandre seg det da.. etter noen år.

Jeg har aldri truffet henne og hun er jo kjempeglad på gutten min sine vegne og er selv forlovet og skal gifte seg neste sommer. Men om vi bli(han bli helt sikkert) invitert, så vet jeg ikke om jeg klarer å gå dit. Det føles veldig feil for meg.

Men j eg vet at hadde hun bare vært en vanlig venn og de aldri hade vært sammen så hadde jeg godtatt alt dette..

Er reaksjonen min riktig eller har jeg en tåplig holdning. Jeg vet at jeg bare må akseptere henne til slutt.. Og jeg tror også at hun er ei kjempekoselig jente, men hun er fortsatt x'en hans...

Hjelpe meg?? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

de fleste har jo en ex eller flere, og de fleste gutter har jo også venninner. Når dette er en og samme person forstår jeg jo forsåvidt at det kan være vanskelig for deg.

Men hva er du egentlig redd for? Hun er jo forlovet, og skal gifte seg.

Det er alltid vanskelig med en ex i et forhold, men det er noe du må lære deg å forholde deg til. Hvorfor ikke ta en prat med henne? Ettersom hun er bestevenninnen til kjæresten din må du jo før eller siden treffe henne.

Du er nesten bare nødt til å gjøre det beste ut av det, ellers kan du fort ødelegge for deg selv. Dessuten, hvis du blir kjent med henne og finner ut at hun er ei alle tiders jente så har du jo skaffet deg en god venninne på kjøpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Det kan nok være vanskelig for deg - MEN det er en venn! Jeg har en bestevenn som også er ex'en min - og husk: Det er en grunn til at vi er EX'er og allikevel venner!!!

Hadde det vi følte for hverandre vært "den typen" kjærlighet, så ville vi jo ikke vært ex'er, ikke sant?

Se på dette vennskapet som en ressurs og ikke som en trussel, så skal du nok se at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er vondt....hvis deres vennskap plager deg, bør du snakke med han om det.

Mitt liv sammen med min ex har jeg lagt bak meg...og der havnet også vennskapet vi hadde.(Hadde selvsagt vært noe annet hvis det var barn med i bildet)

Den dagen jeg startet ett nytt liv med en annen, den dagen ble det naturlig at vi begge la gamle "flammer" bak oss.

Vennskap med en ex kan by på problemer for den nye partneren...det er jo tross alt en som man en gang elsket, og trodde man skulle dele livet sammen med. Et sårt tema for mange...ikke minst hvis man må se dem sammen til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...