Angelida Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Vi har to kattepuser på 14 uker. Nå får de Royal Canin tørrfòr for kattunger, + Hills Natures Best Begge er med kylling smak. Når de skal få no ekstra godt, får de Almo Nature fisk fra dyrebutikken Beste de vet om! Hva gir du katten din? Noe spes favoritt? Tenkte å bytte litt på smaker og merker etterhvert
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hills natures best går glatt ned. Det samme gjør hills våtfor og kokt torsk. Men laks, nei det vil vi ikke ha. -Selv om vi gjerne later som og mjauer som en gal når det tilberedes..
Angelida Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2008 Vi hadde glemt å kjøpe Almo Nature fisk til kattene før helga Dro innom matbutikken og kjøpte "Friskies" sitt våtfòr til kattunger... Bortkasta penger gitt! Vel, Cash spiste litt, men Tigergutt! Næh! Det ville han ikke ha! :slåss: Bare snusa litt før han begynte på tørrfòret sitt igjen
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 royal canin, kunne ikke drømt om å gi kattene mine butikkfor.
Arkana Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Det varierer, for de er ikke kresne. De får bare tørrfôr og bare fra dyrebutikk/veterinær. Den siste tiden har vi vekslet litt mellom Iams og Hill's.
Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Mine får hill's. De vil faktisk ikke spise noe annet.
Helen Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Katten vår fikk tidligere Hills men har gått over til Royal canin. Det er fordi hunden vår får Royal canin og etter at vi fikk valpen i hus ville katten heller ha maten til hunden. Etter at begge to får samme fórmerke så får hunden ha maten si i fred.
Angelida Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2008 Hehe Ingen forskjellsbehandling der nei!
AnetteR Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Royal Canin fôr for kastrerte katter. I tillegg får de våtforpakninger fra Hills og Iams. Jeg synes det er synd at det fortsatt er så mange som ikke er klar over de negative sidene ved butikkfôr. I tillegg er jo dyrebutikk fôr rimeligere i lengden i og med at det er mindre vann og mer næring i dette, og katten spiser mindre i lengden.
katla Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Oi, nå føler jeg meg som en ond dyremishandler som gir kattungene Whiskas junior tørrfor og våtfor....... Har vel egentlig tenkt at det er kjempedyrt med dyrebutikkfor/veterinærfor.....
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Oi, nå føler jeg meg som en ond dyremishandler som gir kattungene Whiskas junior tørrfor og våtfor....... Har vel egentlig tenkt at det er kjempedyrt med dyrebutikkfor/veterinærfor..... Det er fordi det er større pakker. Regner man kiloprisen på butikkfor og kiloprisen på veterinær for så er prisen lik, men katten trenger igjen mindre av veterinærfor så da blir det igjen billig. Jeg kjøper en sekk på 15 kg for 500 kr til kattene mine, den holder utrolig lenge, og jeg har tre innekatter.
covergrl Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 jeg har prøvd litt forskjellig.. katten min er grusomt kresen og spiser veldig få "matretter". fisk liker hun ikke, ikke middagsrester heller, og vi har prøvd henne med forkjellige typer fòr både fra veterinæren og dyrebutikker, men uten noe resultat. derfor har hun til nå fått kun frieskies (ja vet det er kattenes junk food,men hva annet skulle jeg gjøre da?).. har nå kjøpt fòr for maine coon (tror den er fra royal canin), og denne liker hun!!endelig får vi i henne skikkelig mat, og ikke dritt fòr
Aurora M. Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Hun får Royal Canin Outdoor, og elsker det. Men selv om jeg gir henne kun den anbefalte mengden så ser jeg tendenser til at hun legger på seg litt mer enn det jeg liker. Jeg regner med at hun ikke er så aktiv når hun er ute at hun trenger dette foret, så jeg kommer forsiktig til å svitsje tilbake til "vanlig" Royal Canin for kastrerte katter. Men jeg har en 10-kilos sekk å ta av her, så det blir en meeget myk overgang.
AnetteR Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Hun får Royal Canin Outdoor, og elsker det. Men selv om jeg gir henne kun den anbefalte mengden så ser jeg tendenser til at hun legger på seg litt mer enn det jeg liker. Jeg regner med at hun ikke er så aktiv når hun er ute at hun trenger dette foret, så jeg kommer forsiktig til å svitsje tilbake til "vanlig" Royal Canin for kastrerte katter. Men jeg har en 10-kilos sekk å ta av her, så det blir en meeget myk overgang. Høres ut som en god ide=) Jeg pleier å blande 50-50 en periode hver gang jeg bytter for. I tillegg til at du oppnår at katten får riktig for raskere, er det bedre for kattens mage og humør. katter er ikke alltid like glad i forbytter=)
FangeLiv Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 Royal Canin indoor fikk han før. Nå er det Spesific FGB for gamliser han spiser.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Hvor får dere kjøpt dette berømte Royal katteforet? Katten min får whiskas våtfor i porsjonspakninger og spiser bare noen av smakene. Slikker sausen og lar resten ligge. Men det lukter jo ikke noe godt av det heller, så jeg kan forstå katten.
Gjest Tanita Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Hvor får dere kjøpt dette berømte Royal katteforet? Katten min får whiskas våtfor i porsjonspakninger og spiser bare noen av smakene. Slikker sausen og lar resten ligge. Men det lukter jo ikke noe godt av det heller, så jeg kan forstå katten. Dyrebutikker.
Angelida Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #19 Skrevet 13. oktober 2008 Har vært på dyrebutikken idag og hamstra opp ny ladning med Almo Nature med fisk! Gjett om jeg hadde to ivrige kattepuser hjemme da Dere som ikke har prøvd det til katten/hunden din, burde seriøst prøve! En liten porsjonsboks koster 10 kr. Ikke no mer enn i matbutikken
Votten Skrevet 14. oktober 2008 #20 Skrevet 14. oktober 2008 Mine to små får mest Eukanuba, men også Royal Canin.. de er egentlig veldig glade i Eukanuba, med kylling smak=) Nå har jeg fått hund i hus også, så for tiden er hundematen mest interessant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå