Gå til innhold

Julehefter

Valli

Anbefalte innlegg

Allerede nå har det kommet julebrus, kakemenn, marsipan osv... men en ting som ikke har kommet enda (takk gud for det) er julehefter, som ikke kommer før slutten av november, da de virkelig skal leses.

Personlig er julehefter en stooor tradisjon for meg, og hver jul kjøper jeg inn alt mellom 10-15 hefter.

Favorittene mine er Knoll og Tott, Flåklypa, Carl Barks Jul, Skipper'n og Walt Disney's julehefte.

Hva med dere? Hva liker dere å lese av julehefter, og hva er favorittene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kapteinens Jul, Knoll og Tott og Billy er de tre vi vanligvis har hatt hjemme hos mamma og pappa, som jeg leser, vel og merke... Mamma og pappa må jo ha Vangsgutane og Jens Von Bustenskjold... :)

Men de siste årene har Pondus og M også vært vanlige å se hjemme hos dem... :)

MEN, vi får ikke lese dem før julaften, tidligst ettermiddagen lille julaften... Og sånn har det vært så lenge jeg kan huske... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julehefte må man ha :) Jeg har alltid fått ett i strømpa mi julaften morgen, så det leses etter at tre nøtter til askepott er ferdig... Hvilket blad har variert litt opp gjennom. Da jeg var liten var det knoll og tott eller donald, men de siste 4 årene har jeg fått nemi julehefte i strømpa. Jeg må også ha rex rudi julebladet, men det pleier jeg å kjøpe inn selv med en gang det kommer i butikken. MEN jeg pålegger meg selv at jeg ikke får lese det før etter tre nøtter til askepott på den 24, det heller... Gjett om det er noen som gleder seg til jul da!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julehefte skal leses julaften morgen. Våknet alltid med et julehefte ved siden av sengen på morgenen julaften under oppveksten. Utover dagen leser jeg heftene de andre i familien har. En god tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleheftene leses 1.juledag her.

de som blir kjøpt er:

blondie

donald

billy

knoll &tott

kaptein Vom

snøfte smith

Nemi

finbeck & fia

hårek

tommy &tigeren

og flere som jeg ikke kommer på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, julehefte må man ha. Må ha noe å lese på julaften på morgenen.. Jeg liker Blondie!! Kjøper det hvert år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ikke lov å lese før julaften, vokste jeg opp med. Merkelig nok har mine foreldre gått bort fra dette nå, mens jeg tviholder på det :ler:

Knoll og tott, kapteinens jul, billy, stomperud, donald, finbech og fia er de i har flest av (vi har jo de fra de tidligere årene også, bunken bare vokser....) pondus, kollektivet og nemi er kommet til litt i de senere år.

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt julehefter etter at jeg ble voksen, men det tror jeg at jeg skal begynne med igjen! Det var jo så koselig!

Da jeg var lita hadde vi Knoll og Tott, Fiinbeck og Fia og Vangsgutane iallefall..Om 91 Stomperud fantes som julehefte, så hadde vi det også. Og smørbukk??? Dette er mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Blondie! Det er blitt et must for meg.. Det samme er igrunn Finbeck og Fia, Nemi, Kollektivet, Billy og selvfølgelig Donald Duck. Har alltid vært Donald-fan tvers igjennom, og fikk alltid det i julestrømpen, men nå er det Nemi som er blitt fast inventar. Brodern får som regel Kollektivet, Tommy og Tigern eller Pondus i sin, og så snart vi har lest ferdig våre "egne" bytter vi, og styrter ned på stua for å lese de andre mamma har kjøpt inn! :hoppe:

Jeg gleder meg :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...