Gå til innhold

paris

Gjest Gjest_sunshine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunshine_*

Jeg skal på shopping til Paris i januar. Lurer på om det er dyrt å spise på restaurant? Noen som vet priser cirka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner restauranter i alle prisklasser! Finnes mange ikke spesielt dyre, men du har også de überfancy gourmetrestaurantene. Frankrike er ett matland, og det kommer til uttrykk gjennom utvalget!

Jeg kan anbefale Latinerkvartalet! Der finnes det mange små koselige steder!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel det samme som å spørre om cirkaprisene i Norge. I Oslo kan du spise et stort, herlig måltid på indisk restaurant til 100 kroner, eller du kan tidoble beløpet.

Hvis 'problemet' ditt er at du ikke vil bruke så mye av reisebudsjettet på mat, men heller bruke det på shopping, anbefaler jeg også området rundt St.Michel-metrostoppet. Det enkleste/billigste er de faste trerettersmenyene (f.eks gresk salat - moussaka - iskrem) til 10 euro, men de kan være litt kjipe. Uansett er det i det kvartalet representasjonen av de ulike nasjonalitetenes kjøkken er størst, og det er ikke vanskelig å få en god italiensk eller libanesisk rett til rundt 10 euro.

Hold deg unna de store brasseriene i shoppingområdene, der får du en espresso til samme prisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...