Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Er det noen som har vært på samlivskurs her inne? På modum bad? Jeg lurer på om jeg og samboeren min skal dra på sånt før vi skal gifte oss... Ikke at vi har problemer, men tenkte at det kanskje kunne være nyttig og en fin opplevelse for oss før vi blir mann og kone:)

Vil gjerne høre om andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri vært på samlivskurs, men jeg tror det er en god investering i forholdet. Tror en kan forebygge endel gruff ved å lære hvordan å løse problemer og hvordan snakke sammen i vanskelige perioder osv osv.

Skrevet

HAr vært på kurset som helsestasjonene tilbyr, "Godt samliv", noe basert på Modum Bad, til nybakte foreldre. Dette er gratis og kan anbefales på det sterkeste. Man lærer å konstruktivt bearbeide og løse problemene.

Ellers er samlivskurs vel verdt investeringen, det å sette av tiden og snakke sammen om problemene gjør at man blir mye mer bevisst på forholdet og åpen for å jobbe med det. Man trenger ikke ha så store problemer å se på forholdet sitt, mange er der fordi de kommuniserer dårlig. Et kurs gir også gode kjøreregler for veien videre!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Vi lurer da å reise en helg på sånt kurs over nyttår, men å reise fra lillegutt en hel helg tror jeg blir vanskelig.. :o

Skrevet
Vi lurer da å reise en helg på sånt kurs over nyttår, men å reise fra lillegutt en hel helg tror jeg blir vanskelig.. :o

Lillegutt kan nok ikke være med på PREP-kurs... ;)

PREP-kurset (er det det de kjører ennå?) fokuserer på "miskommunikasjon" - hvordan løse opp i det, og hvordan unngå det. Vårt problem var og er "ikke-kommunikasjon", og i så måte føler jeg ikke at det passet oss så bra.

Vi jobber med saken ennå... vi er ikke uvenner, men vi sliter med å utfordre hverandre, og det føles litt tomt og kjedelig i lengden :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...