Muffinsdilla Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Prøvde ut ny oppskrift i dag! Blir ca. 20 stk 1 pk gjær 2 ts honning 1 ts salt ca. 10 dl hvetemel ca. 10 dl grovt mel(jeg brukte grovbakst og litt sammalt hvete) ca. 8-9 dl lunket vann 5-6 ss olje Lag gjærdeig på vanlig måte, hver obs på at målene er veldig omtrentlige og man må kanskje ha i litt mer mel eller vann. Har modifisert den litt mens jeg bakte, så blir ikke helt nøyaktig. Heves ca. 1 time og i mellomtida lager man fyllet: Fyll: 1 pk kokt/røkt skinke 1 løk 2-3 fedd hvitløk 1/2 boks mais 1 boks hakkede tomater(gjerne den som er ferdigblandet med oregano og basilikum) Ost Skjær opp i veldig små biter og stek det litt i panne. Tilsett tomatene til slutt. Del deigen i 2 emner og trill ut 10 boller fra hvert emne. Legg dem på 2 brett. Trykk ned så det blir en grop i midten av alle. Legg en spiseskje med fyll i hver. På toppen legger man revet ost eller skivet ost. Etterheves i 15 min og stekes ved 200 grader i 15 minutter! Håper det smaker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå